Religion
Re: Religion
Issa Jesus skrev:Jagers skrev:Fick gåshud när jag läste å jag hatar å läsa böcker/historier etc.
gåshud är ett tecken på att Helige Ande är nära
Ja jösses, dina tolkningar går utanpå allt annat och antingen så är du är helt ute och cyklar eller så är du grundlurad...
Gåshud kan också vara ett tecken på att åtminstone den delen av gåsen är färdigplockad.
Issa Jesus skrev:Jagers skrev:Fick gåshud när jag läste å jag hatar å läsa böcker/historier etc.
gåshud är ett tecken på att Helige Ande är nära
haha -väntar med spänning-
Nej, gåshud är ett tecken på att det är den Helige Gåse som har flugit i en.
(Ursäkta, ingen annan skrev det så jag måste.)
(Ursäkta, ingen annan skrev det så jag måste.)
chattens charm och trofrågor
här kan vi sidospåra pga känsliga personer på chatten?
jag vill prata kristet, har ni frågor?
jag tar då upp sånt som är känsligt här, istället för att prata Gud i chatten.
så kan vi prata trofrågor, i god ton
jag vill prata kristet, har ni frågor?
jag tar då upp sånt som är känsligt här, istället för att prata Gud i chatten.
så kan vi prata trofrågor, i god ton
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Hur kunde Noak överleva i sin ark alla dagar? Han hade t.ex. inte direkt ett kylskåp för att hålla maten fräsch.
Noa blev dessutom 950 år gammal.
Författaren måste haft god fantasi.
Religion
Zirre skrev:Hur kunde Noak överleva i sin ark alla dagar? Han hade t.ex. inte direkt ett kylskåp för att hålla maten fräsch.
< Hur kunde Noak överleva i sin ark alla dagar? Han hade t.ex. inte direkt ett kylskåp för att hålla maten fräsch.
> jag tror det handlar om mkt symboliska krejjer^^
< Noa blev dessutom 950 år gammal.
> det hade med genetiken å göra, ju mer vi ändrats sen den tiden, desto kortare liv vart det.
< Författaren måste haft god fantasi.
> mjo, fina sagor^^
fint inlägg där!
@Jesuite_magnus
- Issa Jesus
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2012-01-06
Religion
Zirre skrev:Hur kunde Noak överleva i sin ark alla dagar? Han hade t.ex. inte direkt ett kylskåp för att hålla maten fräsch.
Om man läser i texten finns förklaringen - djuren. För han tog ombord 7 par av varje art
Spoiler: visa
Vad gäller Noas ålder måste vi först komma ihåg att vi inte vet hur deras kalender såg ut så vi kan inte säga hur lång tid ett år var för dem. På samma sätt är det ju skillnad mellan Julianska, Greorgeanska, Judanas och Arabernas tiderräkning.
Därför infaller ramadan på olika tider, därför var oktoberrevulitionen i november.
Vidare så fanns det ingen faststäld ålder vid tiden för Noa utan det var då åldern blev faststäld
Spoiler: visa
Att han då blev 950 år betyder inte att han blev 365*950 + skottdagar dagar gammal. Utan det kan likaväl varit så att hans faktiska ålder inte uppgick till mer än 500 år.
Hopas detta ger svar.
Religion
Koboshi skrev:Att han då blev 950 år betyder inte att han blev 365*950 + skottdagar dagar gammal. Utan det kan likaväl varit så att hans faktiska ålder inte uppgick till mer än 500 år.
Jeg prøver å forstå dette, hans faktiska ålder inte uppgick till mer än 500 år?
500 eller 950, det er jo like umulig begge deler?
- Jeopardy Lane
- Inaktiv
- Anslöt: 2014-02-23
Religion
Dåliga bortförklaringar anser jag att det är. Helt klarlagt att berättelsen om Noak handlar om en saga helt utan relevans, möjligen något litet korn av sanning men det är bortdribblat av fantasier och överdrifter.
Denna saga verifierar även att det mesta i Bibeln bara handlar om sagor, det mesta är s.k. sedelärande berättelser för att ge dåtidens folk ett rättesnöre att leva efter men den saknar enormt mycket relevans för dagens liv.
Denna saga verifierar även att det mesta i Bibeln bara handlar om sagor, det mesta är s.k. sedelärande berättelser för att ge dåtidens folk ett rättesnöre att leva efter men den saknar enormt mycket relevans för dagens liv.
Jag tror inte att oavsett olika tolkningar som någon slags bevisning att denna historia om Noa och hans ark är sann över huvudtaget.
Senast redigerad av Zirre 2014-03-15 13:29:00, redigerad totalt 1 gång.
Re: Sv: Religion
Issa Jesus skrev:< Noa blev dessutom 950 år gammal.
> det hade med genetiken å göra, ju mer vi ändrats sen den tiden, desto kortare liv vart det.
Det är ju ändå så att livslängden numer blir längre enligt vetenskapen.
Men bibeln kanske vinner över vetenskapen utan bevis för det(?)
Senast redigerad av Zirre 2014-03-15 13:29:25, redigerad totalt 1 gång.
Kan inte hitta något om vilka djur som fanns med på arken mer än fåglar.
Det kan ha varit för att författaren inte visste vilka djur som fanns denna tidsålder(?)
Det kan ha varit för att författaren inte visste vilka djur som fanns denna tidsålder(?)
Religion
Jeopardy Lane skrev:Koboshi skrev:Att han då blev 950 år betyder inte att han blev 365*950 + skottdagar dagar gammal. Utan det kan likaväl varit så att hans faktiska ålder inte uppgick till mer än 500 år.
Jeg prøver å forstå dette, hans faktiska ålder inte uppgick till mer än 500 år?
500 eller 950, det er jo like umulig begge deler?
Han kan ha varit 950 år = 365 * 950 men eftersom kalenderna var och är olika vet vi inte hur långt ett år var då och eftersom en dagslängd och även ett årslängd har varit kortare så kan det varit så att han kan ha varit 950 år för dem vilket kanske motsvarar 500 år för oss.
Religion
Miche skrev:Dåliga bortförklaringar anser jag att det är. Helt klarlagt att berättelsen om Noak handlar om en saga helt utan relevans, möjligen något litet korn av sanning men det är bortdribblat av fantasier och överdrifter.
Vi vet att du tillhör dem som vars korn hamnar på vägen så du behöver inte ta upp det var och var annat inlägg. Om du inte tror på bibeln behöver du inte fråga om den.
Religion
Zirre skrev:Det är nog mer sagor är berättelser från det verkliga livet.
Eftersom Noa berättelsen och berättelsen om jordens skapelse har gått muntligt igenom åren tills det skrevs ner när skrivtecknen kom så kan det blivit vissa förändringar på samma sätt som i de Islänska sagorna - det betyder att det finns en sanning men att siffror kan vara överdrivna.
Religion
Om nu gud var så jävla smart, varför gav han då inte människorna skrivkonsten direkt så vi hade sluppit en massa orealistiska sagor (f.ö. påstår många kristna att det var gud som skrev bibeln, vilket gör det hela ännu mer osannolikt...)Koboshi skrev:Eftersom Noa berättelsen och berättelsen om jordens skapelse har gått muntligt igenom åren tills det skrevs ner när skrivtecknen kom så kan det blivit vissa förändringar på samma sätt som i de Islänska sagorna - det betyder att det finns en sanning men att siffror kan vara överdrivna.
Näru, jag går inte på dina sagor, dra dom på något ställe där människor är (vad jag personligen anser) hjärntvättade av religion.
marxisten
I det nedre stycket antyder du att någon bör försvinna från forumet bara för att den har andra åsikter än du, något som är helt oacceptabelt. Det är inte heller acceptabelt att antyda att en annan forumist är "hjärntvättad" för att hens åsikter avviker från dina egna. I en tråd rubricerad Religion som ligger i Intressanta Intressen så ska man få skriva om sina religiösa föreställningar utan att bli hånad. Tänk på forumreglerna:
Då det inte är första gången du uttrycker dig nedsättande gentemot troende personer på forumet så får du en varning för detta. Se även religion-t24279-120.html#p1135680
Varningen meddelas även i pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
I det nedre stycket antyder du att någon bör försvinna från forumet bara för att den har andra åsikter än du, något som är helt oacceptabelt. Det är inte heller acceptabelt att antyda att en annan forumist är "hjärntvättad" för att hens åsikter avviker från dina egna. I en tråd rubricerad Religion som ligger i Intressanta Intressen så ska man få skriva om sina religiösa föreställningar utan att bli hånad. Tänk på forumreglerna:
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.
Då det inte är första gången du uttrycker dig nedsättande gentemot troende personer på forumet så får du en varning för detta. Se även religion-t24279-120.html#p1135680
Varningen meddelas även i pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Återgå till Intressanta intressen