Bilder i Hangouts byts ibland ut när de förstoras

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Lilla Gumman » 2014-03-12 1:04:40

Hej!

När jag får ett SMS eller MMS läser jag det alltid i Hangouts. Nu har det börjat krångla med bilder som en tjejkompis skickar till mig. Jag kan se bilderna i litet format. Sen kan jag klicka upp dem så att de fyller hela skärmen. Så långt funkar det. Men, ibland när hon har skickat en skärmdump som jag vill klicka upp större, så kan jag få upp en bild på en hund hon är hundvakt åt och har skickat tidigare. Eller, så kan jag få upp en bild på två ljus jag har skickat till henne.

Varför byter Hangouts ut den bild jag klickar upp och vill se större, mot en helt annan bild?
Alla bilder byts inte ut, bara en del. Tillräckligt många för att jag ska störas av det.

I den vanliga sms-appen fungerar det utmärkt. Så om jag vill se en bild större, går jag givetvis in där.

Givetvis har jag startat om smartphonen. Den är dessutom avstängd varenda natt, och problemet kom i söndags. Jag har också rensat cacheminnet i Hangouts.

Fler förslag?

Och ja, jag har själv räknat ut att jag kan använda sms-appen i fortsättningen och strunta i Hangouts. Jag känner även till andra appar.
Ni som vill hjälpa, försök tänka konstruktivt vad som kan ha hänt med Hangouts.

Lilla Gumman
Lilla Gumman

Anslöt: 2007-08-01

Inläggav Moggy » 2014-03-12 1:23:54

Kan vara nåt som ligger kvar i cachen och strular. Några bilder som inte går att deleta och som förvirrar appen så den blandar ihop nåt filnamn. Skulle kunna hjälpa att köra en cacherensare där man kan tömma just den appens cache. Nrukar hjälpa mot såna här problem och det är en app som är bra att köra vilket fall som helst.

Finns många olika appar som kan det. T.ex 1Tap Cleaner. Går att göra det direkt i Android med men apparna är smidigare.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Re: Bilder i Hangouts byts ibland ut när de förstoras

Inläggav Lilla Gumman » 2014-03-12 9:57:35

Tack för tips, Moggy.
I Inställningar går man i Samsung in i Program. I andra smartphones heter det Appar. Där letar man upp appen i listan och klickar upp den. Då kan man välja att avinstallera appen, flytta den till minneskortet (om det går) och rensa appens cache.

Vad gör en cacherensare som inte går att göra i Inställningarna?

Provar att rensa cache i Hangouts igen.
Lilla Gumman

Re: Bilder i Hangouts byts ibland ut när de förstoras

Inläggav Lilla Gumman » 2014-03-12 10:02:12

Tömma Hangouts cache igen hjälpte inte. Om jag väljer Rensa data, försvinner alla sms och MMS då?
Lilla Gumman

Återgå till IT-forum

Logga in