Beslut om hel sjukersättning.
11 inlägg
• Sida 1 av 1
Fick idag beslut om hel sjukersättning. Med brevet medföljde även ett intyg som man ska skriva under på och ha på fickan för att resa billigare med kollektivtrafiken. Är det någon som vet om det omfattar all kollektivtrafik även taxi, samt hur mycket rabatt man får?
marcooleo skrev:Är det någon som vet om det omfattar all kollektivtrafik även taxi, samt hur mycket rabatt man får?
Tyvärr finns det ingen rabatt alls för sjukpensionärer i Västra Götalands kollektivtrafik.
Hur ska de annars har råd med rostiga spårvagnar från Italien och billjettsystem från Australien där man kan solsemestra på samma gång
Nä, nu skall jag kila iväg och muta någon ....
Nä, nu skall jag kila iväg och muta någon ....
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Det är olika från företag till företag. SJ tillämpar men det däremot inte alla länstrafikbolag. Man får slå under regler på deras hemsidor eller kontakta dem och fråga.
- Bjäbbmonstret
- Anslöt: 2007-11-15
Re: Beslut om hel sjukersättning.
Är det inte ett bevis för att visa att man har rätt till "pensionärspriser"?
Re: Beslut om hel sjukersättning.
Det är fortfarande upp till varje enskilt bussbolag och tågbolag att bestämma hur de vill göra. På vissa håll får man gå in gratis på museum om man visar upp intyget.
Många undgår det genom och byta ut pensionär mot senior idag. Men det bästa är och fråga sig fram.
Grattis!
Jag själv är äntligen nöjd sjukpensionär. Jag behöver få slappna av. Man kan göra nytta med andra saker, för andra. Idéellt.
Jag själv är äntligen nöjd sjukpensionär. Jag behöver få slappna av. Man kan göra nytta med andra saker, för andra. Idéellt.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Filmstaden 80 kr i stället för 110 ! Och inget extra för extra bekväma stolar längst bak(åtminstone i vissa städer).
Tack för era svar.
Just nu känns det dock som ett nederlag, känner mig misslyckad, isolerad och ensam. Vet inte alls vad jag ska hitta på, och jag behöver pengar, pengar till att resa som är det bästa jag vet.
Just nu känns det dock som ett nederlag, känner mig misslyckad, isolerad och ensam. Vet inte alls vad jag ska hitta på, och jag behöver pengar, pengar till att resa som är det bästa jag vet.
Det tog ett tag för mig i alla fall innan jag vande mig med tanken att jag faktiskt var sjukpensionär. Det tog även ett tag innan jag kom fram till vad man skulle göra under dagarna men nu går dagarna någorlunda skapligt. Själv är jag ute massvis med hunden i skog o natur för och komma hemmifrån lite..
Återgå till Aspergare och vården