Sitter på rättspsyk, har AS-diagnos, problem betala vården
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Angelic Fruitcake skrev:
-tycker du inte själv att det är oroväckande att enda anledningen till att du inte spöat på din pappa mer är det faktum att din mamma gått emellan?
Nej min mamma har inte gått emellan faktiskt. Som om jag inte skulle kunna behärska mig.
Det här är lite motsägelsefullt.
Alien skrev:Om din mor gått emellan dig och din far, skulle du ha slagit henne då?
four-leaf skrev:Min mor har gått emellan och det har inte hänt någonting.
fourleaf skrev:Nej min mamma har inte gått emellan faktiskt.
Det är ju ganska tydligt att en del av dessa utbrott mot fadern beror på att denne har misshandlat sonen när han var liten och försvarslös. Vem är det som ska ha vård egentligen?!
Dessutom kan man säga saker man inte menar på riktigt när man är riktigt upprörd, så som det där med att bränna ner huset. Det är skillnad på ord och handling.
Dessutom kan man säga saker man inte menar på riktigt när man är riktigt upprörd, så som det där med att bränna ner huset. Det är skillnad på ord och handling.
- BloodyPirate
- Anslöt: 2014-02-18
Vad du än gör, bli inte våldsam mot någon på rättspsyk. Då kan det gå som för denne man:
man-med-as-ts-och-add-isolerad-over-ett-ar-pa-rattspsyk-t38492.html
man-med-as-ts-och-add-isolerad-over-ett-ar-pa-rattspsyk-t38492.html
Bryt kontakten med din pappa för alltid, ni är inte bra för varandra. Du kanske misshandlade honom fysiskt men han misshandlar dig psykiskt vilket inte är ett brott men kan ända vara lika plågsamt och provocerande. Det betyder inte nödvändigtvis att ni inte älskar varandra inners inne men ibland kan man till och med behöva säga upp en kontakt av kärlek till den personen (bra sätt att tänka för idealister om ett ovan nämnt beslut är svårt att fatta).
Se till att komma ut därifrån så fort du bara kan och börja sedan om ditt liv från noll (lättare sagt än gjort men du komma i alla fall inte att dö som en lodare på gatan i välfärdssverige om du inte är missbrukare) och ha ingen kontakt med farsan, acceptera inte pengar eller något.
Se till att komma ut därifrån så fort du bara kan och börja sedan om ditt liv från noll (lättare sagt än gjort men du komma i alla fall inte att dö som en lodare på gatan i välfärdssverige om du inte är missbrukare) och ha ingen kontakt med farsan, acceptera inte pengar eller något.
- KourosGould
- Anslöt: 2013-09-17
Grundproblemet är väl att behöva bo hemma på grund av ekonomin? utan det problemet så hade inget behov av att vara hemma funnits och därmed ingen social friktion. Vid frigivning är det väl eget boende betalt av socialen som behövs.
Kanske är det "otillbörlig påverkan" som krävs för att komma loss ur det nuvarande "boendet". Att vänta ut tills de kommer på andra tankar har ju ingen tidsgräns? Alternativt permission och utlandssemester..
Kanske är det "otillbörlig påverkan" som krävs för att komma loss ur det nuvarande "boendet". Att vänta ut tills de kommer på andra tankar har ju ingen tidsgräns? Alternativt permission och utlandssemester..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Återgå till Aspergare och vården