Hotlinking
14 inlägg
• Sida 1 av 1
Hotlinking
Rensa cache & cookies så märker du.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Hotlinking
Om jag gör det så måste jag logga in igen och kommer sedan till en blank svarsruta (bild och text borta).
Hotlinking
plåtmonster skrev:Rensa cache & cookies så märker du.
Då vet man lika lite i förväg...
En krånglig metod, posta ett PM till dig själv med bilden. Logga in från en annan webbläsare och läs PMet...
Du kan även prova att öppna länken i imgur.com, om den funkar där är den troligen inte spärrad (och då kan du lika gärna använda den länken...)
Hotlinking
Miche skrev:En krånglig metod, posta ett PM till dig själv med bilden. Logga in från en annan webbläsare och läs PMet...
Du kan ju även posta bilden direkt i tråden och sen kolla den med en annan webbläsare, syns den inte så är den hotlinkad och då kan du ta bort IMG-taggarna själv eller se till att posta den på något annat sätt.
Hotlinking
Om det varken går att länka eller högerklicka på en bild så brukar jag ta en printscreen, beskära och bifoga till inlägget.
Hotlinking
Hur ser ni på Copyright?
Och på direktbildinlänkning?
Vad är Hotlinking?
Jag har målsättningen att följa min Internetmoral - inte bryta 'Copyright' - laddar inte ner saker åtminstone.
Tänkte att det är en viktig sak för servern, fast jag har förstått att det är en generationsfråga.
/notwoodstock
Och på direktbildinlänkning?
Vad är Hotlinking?
Jag har målsättningen att följa min Internetmoral - inte bryta 'Copyright' - laddar inte ner saker åtminstone.
Tänkte att det är en viktig sak för servern, fast jag har förstått att det är en generationsfråga.
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Hotlinking
Det är ex.vis när man lägger en bild inom [img]-taggar, bilden finns på en annan sajt men visas här (en del sajter tillåter inte sånt).notwoodstock skrev:Vad är Hotlinking?
Jag misstänker att det är någon form av översättning av hotlinking...notwoodstock skrev:direktbildinlänkning
För de flesta är det totalt omöjligt att avgöra vad som skyddas av Copyright och vad som är fritt.notwoodstock skrev:inte bryta 'Copyright'
Hotlinking
Tack!
Jag har läst att "hotlinking" inte är tillåtet i vissa länden.
/notwoodstock
Jag har läst att "hotlinking" inte är tillåtet i vissa länden.
/notwoodstock
- notwoodstock
Hotlinking
notwoodstock skrev:Jag har läst att "hotlinking" inte är tillåtet i vissa länden.
Lägen? Länder?
Hotlinking
Miche skrev:notwoodstock skrev:Jag har läst att "hotlinking" inte är tillåtet i vissa länden.
Lägen? Länder?
Hoppsan!
Länder.
/notwoodstock
- notwoodstock
Hotlinking
Möjligt, själv bryr jag mig inte...notwoodstock skrev:Miche skrev:notwoodstock skrev:Jag har läst att "hotlinking" inte är tillåtet i vissa länden.
Lägen? Länder?
Hoppsan!
Länder.
/notwoodstock
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter