Stegräknarna
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Stegräknarna
yes jag tänkte införskaffa en sådan. vill hålla runt tiotusen om dagen iaf. skulle va kul och tävla mot någon
Re: Sv: Stegräknarna
Finns för 199.90 på TeknikmagasinetFlawless skrev:yes jag tänkte införskaffa en sådan. vill hålla runt tiotusen om dagen iaf. skulle va kul och tävla mot någon
Om du vill tävla mot andra gå med på ex Shapelink eller Stegräknarna.se
Stegräknarna
Zirre skrev:Igår fick jag ihop 19.000+ steg.
Du får inte sätta den på tvättmaskinen
edit: Jag ska kolla upp stegräknaren. Tack för tipset
Stegräknarna
Var med i något hälsofrämjande projekt där en skulle lista antalet steg per dag samt annan fysisk aktivitet (som omvandlade till steg) - finns ett antal företag som erbjuder sådana tjänster, både till privatpersoner och till företag/föreningar.
10000 steg är, beräknat på en vuxen genomsnittlig människa, cirka 5km?
Minns att jag mätte antalet steg vid senaste jobbet ett tag - vissa dagar (endast stegen utförda på arbetet) var omkring 5000-6000 en "lugn dag" - mer aktiva dagar var stegen omkring det dubbla.
Bra initiativ.
10000 steg är, beräknat på en vuxen genomsnittlig människa, cirka 5km?
Minns att jag mätte antalet steg vid senaste jobbet ett tag - vissa dagar (endast stegen utförda på arbetet) var omkring 5000-6000 en "lugn dag" - mer aktiva dagar var stegen omkring det dubbla.
Bra initiativ.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Stegräknarna
Zirre skrev:10.000 steg rekommenderas per dag.
För att stegräknaren inte ska rosta ihop?
Stegräknarna
Kvasir skrev:För att stegräknaren inte ska rosta ihop?
Man måste lägga dem i enkom stegräknarolja över natten
Kvasir skrev:Zirre skrev:10.000 steg rekommenderas per dag.
För att stegräknaren inte ska rosta ihop?
Huh!
Stegräknarna
Har en app, dock osäker på hur tillförlitlig den är.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Stegräknarna
De kan nog variera men man kan testa appen genom att gå ex.vis 100 steg och kolla räknaren, sen kan man göra andra saker med mobilen och kolla vad räknaren reagerar på.Kevlarsoul skrev:Har en app, dock osäker på hur tillförlitlig den är.
Stegräknarna
Snälla, det är knappast någon här som jävlas med dig. Varför tror du det?Zirre skrev:Sluta jävlas med mig!!!
Jag var glad och hen gjorde narr, det räcker.Miche skrev:Snälla, det är knappast någon här som jävlas med dig. Varför tror du det?Zirre skrev:Sluta jävlas med mig!!!
Miche skrev:Bra jobbat, klockan var inte ens tre.Zirre skrev:redan över 16.000 steg idag.
Tack, promenad med jobbet är facit.
Stegräknarna
Hade en stegräknare i min iPod när jag var ute och löptränade mycket (ett par år sen nu dock). Riktigt kul, men nu för tiden lär jag nog inte få många steg.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Stegräknarna
Zirre skrev:18929 steg blev det idag.
Det kommer ta sin tid innan jag kommer till din nivå. Har du med dig nånting att äta när du går?
Flawless skrev:Zirre skrev:18929 steg blev det idag.
Det kommer ta sin tid innan jag kommer till din nivå. Har du med dig nånting att äta när du går?
Jag äter alltid något före.
Stegräknarna
Kommer bara upp i ca 5000-6000, fast det är iofs bara normal daglig rörelse, om jag faktiskt hade gett mig ut för att gå en promenad varje dag skulle jag nog komma upp i kanske 10-15000.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Återgå till Intressanta intressen