Pop-up flik
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Pop-up flik
När jag sitter och surfar på internet så öppnas det ofta en ny flik med reklam. Inte samma reklam varje gång och det händer även när jag kollar på typ netflix eller dylikt. Ibland så händer det när jag inte ens har startat webbläsaren! Jag har både adblocker och pop-up blocker. Vad är det för fel och hur fan får jag bort skiten?
Pop-up flik
ladda hem process explorer från www.sysinternals.com och i programmet finns ett kors som du för till fönstret så ser du vilken process det är.
Sen kan du ta bort den från autostart med programmet autoruns,exe från samma hemsida.
Sen kan du ta bort den från autostart med programmet autoruns,exe från samma hemsida.
Pop-up flik
Jag har också problem med pop-up flikar.
- Zuumaester
- Anslöt: 2014-01-19
Pop-up flik
Adblock behöver få ett tillägg som kallas Swedish fan boy list, googla det och ge länken till Adblock så fungerar det bättre.
Pop-up flik
Det står bara att det är Chromes processer som styr det så vad gör jag nu?
Hur ger jag det till adblock? Fattade inte riktigt...
Hur ger jag det till adblock? Fattade inte riktigt...
Pop-up flik
Miche skrev:Adblock behöver få ett tillägg som kallas Swedish fan boy list, googla det och ge länken till Adblock så fungerar det bättre.
Satt med mobilen när jag skrev det där.Ichigo skrev:Hur ger jag det till adblock? Fattade inte riktigt...
Om du går in på Tilläggsfliken i Chrome (adress: chrome://extensions/ den går inte att ge som länk) och klickar på Alternativ under Adblock så kommer det upp en sida där du kan lägga upp Filterlistor. Ju fler listor du väljer desto mer blockeras men datorn blir långsammare, det räcker med att ha listan Fanboys's Swedish som du kan lägga till med knappen Lägg till filterprenumeration.
Välj det nedersta alternativet Lägg till en ny prenumeration, skriv ett namn för listan och lägg in länken: https://www.fanboy.co.nz/fanboy-swedish.txt
Jag har medvetet inaktiverat länkar i detta inlägg, det underlättar nämligen hanteringen av länkarna i detta fall.