Carcassonne (sällskapsspel)
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Carcassonne är ett tyskt sällskapsspel skapat av Klaus-Jürgen Wrede.
Spelet går ut på att bygga upp ett landskap med städer, vägar, fält och kloster samt att ta poäng.
Spelbrädet byggs upp av brickor som varje spelare lägger ut i tur och ordning.
Efter varje utlagad bricka spelar man en av sina sju pjäser för att sedan försöka ta hem poäng.
Det går också att köpa till olika expansioner.
Spelet går ut på att bygga upp ett landskap med städer, vägar, fält och kloster samt att ta poäng.
Spelbrädet byggs upp av brickor som varje spelare lägger ut i tur och ordning.
Efter varje utlagad bricka spelar man en av sina sju pjäser för att sedan försöka ta hem poäng.
Det går också att köpa till olika expansioner.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det är ett rätt kul spel faktiskt, finns det någon onlineversion?
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Aah, man kanske kunde lira det sen då?
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Carcassonne är f.ö. en vacker, muromgärdad och UNESCO-världsarvsklassad stad i södra Frankrike (nej, jag har inte varit där).
Traders and builders och Inns and cathedrals är två expansioner jag verkligen kan rekommendera.
Re: Carcassonne (sällskapsspel)
Funderar på att skaffa ett expansionspack. Ska kolla in de som mnordgren tipsade om. Tack.
http://games.asobrain.com/
här finns carcasonne också kallas för 'toulouse' där man kan spela mot varandra, riktigt kul. Dock är det ju allra bäst att spela med folk IRL tycker jag
här finns carcasonne också kallas för 'toulouse' där man kan spela mot varandra, riktigt kul. Dock är det ju allra bäst att spela med folk IRL tycker jag
Var köper man spelet? Har inte hittat det någonstans. Beställrr men det via nätet eller vart då?
Re: Sv: Carcassonne (sällskapsspel)
kullan skrev:Var köper man spelet? Har inte hittat det någonstans. Beställrr men det via nätet eller vart då?
Brädspelet kan köpas på http://www.worldofboardgames.com/webshop-sok.php?searchString=carcassonne&search=S%F6k
(Välkommen tillbaka till forumet)
spelexperten.se har jag köpt många bra brädspel från, däribland just Carcassonne.
var där för 8 veckor sedan.Kahlokatt skrev:Carcassonne är f.ö. en vacker, muromgärdad och UNESCO-världsarvsklassad stad i södra Frankrike (nej, jag har inte varit där).
Återgå till Intressanta intressen