Tråden om träning
Tråden om träning
dasunbedingte skrev:Sprang en runda på eftermiddagen. Även om det var +4-6C, så kändes det värre för luftrören än när det var -10C för några veckor sedan. Hade tänkt bege mig ut på lång runda imorgon - kuta in till stan och tillbaka - men vette fan. Blir väl lunka på löpbandet och köra lite styrka.
prova använd Bricanyl, det brukar hjälpa när luftrören kärvar
Re: Sv: Tråden om träning
antonius skrev:Zirre skrev:Hur långt cyklar man på ett 50 minuters spinningpass?
35-40km...
Som van spinningcyklist då eller?
Läste på ett annat ställe 25-30 km
Tråden om träning
Zirre skrev:Som van spinningcyklist då eller?
Körde spinning på ett ställe som hade km mätare på hojarna och då vart det ungefär så om man bara körde på i ett hyffsat tempo så man var ordentligt svettig efteråt. Men det är en bra träningsform. Har man en instruktör som kör bra musik så sporrar man sig själv till stordåd, haha...
Tråden om träning
antonius skrev:Zirre skrev:Som van spinningcyklist då eller?
Körde spinning på ett ställe som hade km mätare på hojarna och då vart det ungefär så om man bara körde på i ett hyffsat tempo så man var ordentligt svettig efteråt. Men det är en bra träningsform. Har man en instruktör som kör bra musik så sporrar man sig själv till stordåd, haha...
Träningscyklade förut med min racer. Kör du helt själv eller med nån?
Jag körde själv ett bra tag. Tröttnade till slut på den jäkla motvinden. Det var motvind vart man än cyklade! spelar ingen roll om jag vände om. Då börja det blåsa emot mig iaf.
Jag kunde svära när jag var ute. kunde gå från 40km/h till 18. Så himla surt när man fått upp farten och flåset.
Träffade en gubbe som haka på mig en gång. Sen bytte vi och jag haka på honom. Det gick så mycket lättare! som natt och dag.
Jag bor nära kusten så det blåser konstant..
Hur gör du? är du solo?
Tråden om träning
antonius skrev:dasunbedingte skrev:Sprang en runda på eftermiddagen. Även om det var +4-6C, så kändes det värre för luftrören än när det var -10C för några veckor sedan. Hade tänkt bege mig ut på lång runda imorgon - kuta in till stan och tillbaka - men vette fan. Blir väl lunka på löpbandet och köra lite styrka.
prova använd Bricanyl, det brukar hjälpa när luftrören kärvar
Det brukade jag ta - eller Ventoline. Dock tycker jag effekten är numera försumbar - bättre undvika hög luftfuktighet. Kanske var en blandning av allt - dålig sömn, motorisk orolighet, mardrömmar, slemmig hals etc den dagen - imorse var det betydligt högre luftfuktighet och sprang dubbla sträckan utan problem i samma tempo.
Nåja, skönt bege sig ut, även om det är halvdant väder.
Idag blev det 15km 5:15m/km, lågintensiv löpning. Behöver nya sträckor att springa - dessvärre orkar jag inte fixa i ordning cykeln för duathlonpass ännu (mer snö på väg till helgen).
Senast redigerad av dasunbedingte 2014-02-14 20:53:58, redigerad totalt 1 gång.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Tråden om träning
Spinning är fan ett helvete. Gick på ett "mellanpass" på gymmet. Bra sätt att öva koordination och öka kondis, fan va en fick kämpa dock. Alla dessa övningarna mitt i med. Håller mig till vanlig cykling.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
Tråden om träning
Flawless skrev:Träffade en gubbe som haka på mig en gång. Sen bytte vi och jag haka på honom. Det gick så mycket lättare! som natt och dag.
Jag bor nära kusten så det blåser konstant..
Hur gör du? är du solo?
Dom brukar kalla det att "borra" när man kör i motvind, på "cykelspråk" och då är det roligare dela på "dragjobbet". Förr körde jag oftare med kompisar och så, men det brukar vara mest solo numer, brukar vara så svårt att få till lämpliga tillfällen när alla är ledig samtidigt...
Tråden om träning
dasunbedingte skrev:Spinning är fan ett helvete. Gick på ett "mellanpass" på gymmet. Bra sätt att öva koordination och öka kondis, fan va en fick kämpa dock. Alla dessa övningarna mitt i med. Håller mig till vanlig cykling.
Jamen det är ju det som är grejen att man kan köra lite som man vill, jag gillar ju att "klättra" så det händer att jag står upp i stort sett hela passet ibland. Sen kan man gå ner i fartställning och träna tempo. instruktörerna på mitt gym säger alltid att man behöver inte följa deras rörelser, vill man ta det lugnt och bara sitta och trampa lugnt, så går det bra. För vi har sjukgymnastik med på stället där jag går och då är det ju med folk ibland som är på rehab från sjukdom eller skador och så, men då kan dom ju vara med i gemenskapen som det blir på gruppträningar. Och så aspisar som mig får vara lite social, haha
Tråden om träning
Blir ingen spinning för mig förrän till senhösten. Tyngdpunkt nu på löpning. Blev 1 timme igår. Målet ligger på millopp till senvåren och sommar, men då vill jag kunna göra det lätt eller bra tider.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Tråden om träning
Mountain_lion skrev:Blir ingen spinning för mig förrän till senhösten. Tyngdpunkt nu på löpning. Blev 1 timme igår. Målet ligger på millopp till senvåren och sommar, men då vill jag kunna göra det lätt eller bra tider.
Vad har du för mål?
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
Tråden om träning
antonius skrev:dasunbedingte skrev:Spinning är fan ett helvete. Gick på ett "mellanpass" på gymmet. Bra sätt att öva koordination och öka kondis, fan va en fick kämpa dock. Alla dessa övningarna mitt i med. Håller mig till vanlig cykling.
Jamen det är ju det som är grejen att man kan köra lite som man vill, jag gillar ju att "klättra" så det händer att jag står upp i stort sett hela passet ibland. Sen kan man gå ner i fartställning och träna tempo. instruktörerna på mitt gym säger alltid att man behöver inte följa deras rörelser, vill man ta det lugnt och bara sitta och trampa lugnt, så går det bra. För vi har sjukgymnastik med på stället där jag går och då är det ju med folk ibland som är på rehab från sjukdom eller skador och så, men då kan dom ju vara med i gemenskapen som det blir på gruppträningar. Och så aspisar som mig får vara lite social, haha
Ah fy. Skulle inte palla stå upp ett helt pass. Jag tycker spinning är bra för koordinationen - jag måste ju *konstant* tänka på tyngdläge etc för driva mig framåt... det har hjälpt mig att kunna lyfta tyngre på stången (har svårt lyfta längre stänger, så alltid kört hantlar alt korta stänger). De har ju Vasaloppsspinning snart - funderar att anmäla mig till detta - se på skidor samtidigt som cykla - WIN. Dessvärre är det ett 10km-lopp samma vecka, så får la se.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
Tråden om träning
Har tvingats till en veckas uppehåll pga förkylning. Jag har nu tokpanik över all träning jag missat i år. Känns som om jag inte kommer nå den form jag vill ha i sommar
Siktar på att göra en comeback med skridsko i helgen. Om isen vill...
Då det gäller spinning eller annan stationär cykling är sträcka och hastighet inte speciellt bra att ha som mätvärden. Puls och/eller effekt ger en betydligt bättre bild av intensiteten/graden av ansträngning.
Siktar på att göra en comeback med skridsko i helgen. Om isen vill...
Då det gäller spinning eller annan stationär cykling är sträcka och hastighet inte speciellt bra att ha som mätvärden. Puls och/eller effekt ger en betydligt bättre bild av intensiteten/graden av ansträngning.
Tråden om träning
Ska förmodligen inte regna imorgon. Dags för långtur.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
Re: Sv: Tråden om träning
dasunbedingte skrev:Ska förmodligen inte regna imorgon. Dags för långtur.
Vilket färdmedel?
Tråden om träning
Zirre skrev:dasunbedingte skrev:Ska förmodligen inte regna imorgon. Dags för långtur.
Vilket färdmedel?
Fötterna. ^^
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
Tråden om träning
Varje onsdag skjuter jag bågskytte och sedan går jag promenader samt att min kontaktperson och jag gör olika aktiviteter på våra träffar. Jag brukar även spela tennis och bowling på Wii.
- skorpion76
- Anslöt: 2012-01-31
Tråden om träning
antonius skrev:dasunbedingte skrev:Fötterna. ^^
Apostlahästarna, yey...
Haha. Nja, klonkade inte så värst idag - börjar få in mer flyt i stegen. Blev dock ingen långrunda på morgonen - de fåtal procenten sannolikheten till regn blev till ösregn... hade ingen större lust att springa på redan vattensjuka grus -och skogsvägar 40km. Blev en medeldistans på dryga 15km när det var uppehåll.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
Återgå till Intressanta intressen