Kan inte surfa på vissa sidor med min Samsung surfplatta

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Fornizio66 » 2014-02-12 22:14:01

Jag har en Samsung surfplatta, en Samsung Galaxy Tab3 GT-P5220.
Eftersom jag är helt nybörjare vad det gäller surfplattor så har jag bekantat mig försiktigt med funktionerna i min surfplatta.
Jag har surfat på olika sidor och bokmärkt mina favoritsajter. Men plötsligt en dag så slutar, flera av dessa sajter, att fungera. Jag kan inte surfa på dem längre. Varje gång jag försöker så får jag följande meddelande:

404 - File or directory not found

eller följande meddelande:

Bad request. Your browser sent a request that this server could not understand. Aditionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Hur kommer det sig att dessa sajter som funkat flera gånger har plötsligt slutat att fungera?
Behöver jag ändra någon inställning?
Jag läste att just Samsung surfplattor inte kan koppla upp sig på vilken sida som helst. De saknar något, vilket jag inte begriper.

Jag vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig att lösa detta problem. Kom ihåg att jag är nybörjare gällande surfplattor så förklara gärna det jag måste göra tydligt, steg för steg.

Jag glömde att nämna att jag kopplar upp mig via Wifi eller 3G/4G när jag är ute. Jag har abonnemang hos TRE
Fornizio66
Ny medlem

Anslöt: 2014-02-12

Inläggav Moggy » 2014-02-12 22:35:44

Och det reggade du dig för att fråga här? Varför reggade du dig inte på Swedroid som borde vara det bästa valet om du vill ha bra svar.

Känns som att den här tråden kan vara del ac ett skämt eller en experiement för att se vad som händer om man ställer en fråga om teknik på ett aspergerforum. Att visa att på asperferforum som är man "duktig på datorer". Låter som att du försöker göra dig rolig över nåt och tonen och innehållet i drn persentation tyder på det.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Miche » 2014-02-12 23:39:25

Felkod 404 betyder att sidan inte kan hittas men det kan bero på flera olika saker. Det kan vara att sidan faktiskt är nere men även att den inte hittas av DNS eller att den är blockerad någonstans. En del sajter kan vara blockerade gentemot mobila enheter.

Du kan prova med en annan browser (sök på det ordet i Play Butik) och se om det hjälper, annars får du väl lägga länkar till sajterna som inte fungerar så andra kan testa.
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Återgå till IT-forum

Logga in