Mixer och smoothie
54 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Mixer och smoothie
Köpte en mixer idag.
Handlade lite frusa bär, hallon, jordgubbar, magno, björnbär och blåbär. Mixade ihop med yoghurt, mjölk, is och lite cirtonsorbet.
Jäklar vad gott det blir såhär i värmen med en iskall fruktdrink!
Rekommenderas starkt!
Handlade lite frusa bär, hallon, jordgubbar, magno, björnbär och blåbär. Mixade ihop med yoghurt, mjölk, is och lite cirtonsorbet.
Jäklar vad gott det blir såhär i värmen med en iskall fruktdrink!
Rekommenderas starkt!
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 14:21:04, redigerad totalt 1 gång.
Föredrar att äte min frukt som den är, men milkshakes är gott :3
Senast redigerad av Brillmongot 2011-05-04 14:21:04, redigerad totalt 1 gång.
- Brillmongot
- Anslöt: 2008-05-26
Köpte en kolsyremaskin med, sjysst att kunna göra bubbelvatten själv och slippa släpa hem tunga vattenflaskor. Så spar man ju lite på miljön med.
Köpte Cola Lightextrakt till den med. Smakade faktiskt över förväntan även om det inte var lika gott som Pepsi Max.
Hade tur, hade tittat på Sodastreams dyraste modell, Penguin. Brukar kosta 2195:- i butik vilket kändes lite väl dyrt. Men jag var sugen på en sån eftersom det följer med två st trevliga glastillbringare iställer för tråkiga plastflaskor. Kollade på tretti.se där den kostade 1700:- vilket kändes lite dyrt det med och så vill jag ha en idag. Så jag åker till Elgiganten och tänker köpa en vanlig modell för ca 1000:-, men där så har dom extrapris på Penguin och den kostar 1495:- så det blev en sån.
(Fick ut lite pengar jag vunnit på poker idag och jag ville unna mig nåt extra.)
Köpte Cola Lightextrakt till den med. Smakade faktiskt över förväntan även om det inte var lika gott som Pepsi Max.
Hade tur, hade tittat på Sodastreams dyraste modell, Penguin. Brukar kosta 2195:- i butik vilket kändes lite väl dyrt. Men jag var sugen på en sån eftersom det följer med två st trevliga glastillbringare iställer för tråkiga plastflaskor. Kollade på tretti.se där den kostade 1700:- vilket kändes lite dyrt det med och så vill jag ha en idag. Så jag åker till Elgiganten och tänker köpa en vanlig modell för ca 1000:-, men där så har dom extrapris på Penguin och den kostar 1495:- så det blev en sån.
(Fick ut lite pengar jag vunnit på poker idag och jag ville unna mig nåt extra.)
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 14:21:04, redigerad totalt 1 gång.
Nu återstår bara att ha plastparty med väninnorna!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:21:04, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Re: Mixer och smoothie
Gjorde en smoothie nu på morgonen.
Apelsinjuice
Vaniljyoghurt
Frysta blåbär
Banan
Limesaft
(Använde mixerstav. Fungerade utmärkt)
Apelsinjuice
Vaniljyoghurt
Frysta blåbär
Banan
Limesaft
(Använde mixerstav. Fungerade utmärkt)
Mixer och smoothie
Jag förstår inte HUR jag kunde ha missat den här tråden ...Dricker några ggr smoothies om dagen . Undviker mejeriprodukter i smoothies pga allergi . Jag har hört att smoothies höjer snabbare blodsocker än när man ÄTER frukt men jag vet inte om det stämmer .
Re: Sv: Mixer och smoothie
elle skrev:Jag förstår inte HUR jag kunde ha missat den här tråden ...Dricker flera smoothies om dagen . Undviker mejeriprodukter i smoothies pga allergi . Jag har hört att smoothies höjer snabbare blodsocker än när man ÄTER frukt men jag vet inte om det stämmer .
Kan du inte göra laktosfri? (om nu det är allergin)
Mixer och smoothie
Zirre skrev:elle skrev:Jag förstår inte HUR jag kunde ha missat den här tråden ...Dricker flera smoothies om dagen . Undviker mejeriprodukter i smoothies pga allergi . Jag har hört att smoothies höjer snabbare blodsocker än när man ÄTER frukt men jag vet inte om det stämmer .
Kan du inte göra laktosfri? (om nu det är allergin)
Nej för jag tål inte proteiner i mjölken . Det är nåt annat än laktosintolerans . Laktosfri mjölk innehåller fortfarande proteiner därför tål inte mjölkallergiker laktosfri mjölk . Jag använder ibland havredryck eller sojamjölk eller mandelmjölk till smoothies .
Mixer och smoothie
Tips : om man vill kan använda en näve bladspenat i fruktsmoothie eller ha lite nötter som man innan blödlägger.
Mixer och smoothie
elle skrev:Jag förstår inte HUR jag kunde ha missat den här tråden ...Dricker några ggr smoothies om dagen . Undviker mejeriprodukter i smoothies pga allergi . Jag har hört att smoothies höjer snabbare blodsocker än när man ÄTER frukt men jag vet inte om det stämmer .
Det gäller nog all mat.
Ju mer finfördelad ju högre glykemiskt index,insulinindex, upptag whatever.
Mixer och smoothie
Flawed skrev:elle skrev:Jag förstår inte HUR jag kunde ha missat den här tråden ...Dricker några ggr smoothies om dagen . Undviker mejeriprodukter i smoothies pga allergi . Jag har hört att smoothies höjer snabbare blodsocker än när man ÄTER frukt men jag vet inte om det stämmer .
Det gäller nog all mat.
Ju mer finfördelad ju högre glykemiskt index,insulinindex, upptag whatever.
Tack för förklaringen !
Mixer och smoothie
Zirre skrev:...vadå?Flawed skrev:Det beror på...
Vem man är när var och hur och lite sånt.
För en portugisisk sjölman år 1493 som har varit till havs jättelänge så hade en smoothie varit jätte jättenyttig.
Går vi lite framåt i tiden till år 2000 och ger smooothien till Jan Stenbäck så är smoothien inte en lika bra ide längre faktiskt så är nog ett glas vatten mest att föredra i detta fallet.
Det beror väldigt mycket på helt enkelt.
Mixer och smoothie
Vad man har i smoothien. Bara för att det är en smoothie så behöver den inte vara nyttig.Zirre skrev:...vadå?Flawed skrev:Det beror på...
Re: Sv: Mixer och smoothie
Det är ju rätt självklart.Miche skrev:Vad man har i smoothien. Bara för att det är en smoothie så behöver den inte vara nyttig.Zirre skrev:...vadå?Flawed skrev:Det beror på...
Mixer och smoothie
1- 1,5dl Mango/apelsin havredryck (oatly)
1/2 banan
en näve jordgubbar (halvt frusna)
Mixa.
Smakar som twisterglass!
1/2 banan
en näve jordgubbar (halvt frusna)
Mixa.
Smakar som twisterglass!
Mixer och smoothie
Om man vågar kan man ha en grönsak i smoothies som en bit hackad gurka . Uppfriskande . Smakar inte alls äckligt.