Sexualskräck styr utvecklingen
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Ännu en gång har jag blivit påmind om att jag inte missat något genom att stå utanför det här samhället med dess konformistiska kultur. Det är minst sagt patetiskt, det vore nästan roligt om man inte visste att oskyldiga människor drabbas av samhällets repressalier.
En 35-årig man "misstänks" för att ha "sexchattat" med en fjortonårig kvinna - man vet inte ens vem som sagt vad till vem, det är ändå mannen som ska straffas för att ha yttrat något som har med sex att göra.
Så skulle jag vilja att min egen dotter sexchattar? Nej, säkert inte. Säkert skulle jag föredra att hon fortsätter leva hela sitt liv i celibat. Men frågan är vad jag har för rätt att lägga mig i det.
Tänk om jag får veta att min fjortonåriga dotter "blivit våldtagen" - vilken fruktansvärd chock! Helt i onödan - när det visar sig att "våldtäkten" bestod i fullt frivilligt umgänge med en femtonåring eller kanske med en tjugoåring.
Att man som förälder blir chockad är fullt naturligt - även om det inte hade kallats våldtäkt - men det ger en inte rätt att styra över och hindra tonåringars liv. Vi upprörs över invandrare som hindrar sina tonårsdöttrar från att gå ut - det är bara ett steg längre.
Den här extrema prydheten (ordet existerar inte ens i stavningsprogrammet som vill ha det till "prydligheten" eller "upprymdheten"!) har inget med moral att göra - det är ett odlande av konformism, att till varje pris förfäkta det som för tillfället är kulturellt korrekt.
Jag vet att en massa har invändningar mot det jag skriver, jag bryr mig inte om det, tycker bara att någon måste våga säga ifrån, om inte annat för de människor som drabbas direkt - alla drabbas indirekt av en smyg- och angivarkultur.
En 35-årig man "misstänks" för att ha "sexchattat" med en fjortonårig kvinna - man vet inte ens vem som sagt vad till vem, det är ändå mannen som ska straffas för att ha yttrat något som har med sex att göra.
Så skulle jag vilja att min egen dotter sexchattar? Nej, säkert inte. Säkert skulle jag föredra att hon fortsätter leva hela sitt liv i celibat. Men frågan är vad jag har för rätt att lägga mig i det.
Tänk om jag får veta att min fjortonåriga dotter "blivit våldtagen" - vilken fruktansvärd chock! Helt i onödan - när det visar sig att "våldtäkten" bestod i fullt frivilligt umgänge med en femtonåring eller kanske med en tjugoåring.
Att man som förälder blir chockad är fullt naturligt - även om det inte hade kallats våldtäkt - men det ger en inte rätt att styra över och hindra tonåringars liv. Vi upprörs över invandrare som hindrar sina tonårsdöttrar från att gå ut - det är bara ett steg längre.
Den här extrema prydheten (ordet existerar inte ens i stavningsprogrammet som vill ha det till "prydligheten" eller "upprymdheten"!) har inget med moral att göra - det är ett odlande av konformism, att till varje pris förfäkta det som för tillfället är kulturellt korrekt.
Jag vet att en massa har invändningar mot det jag skriver, jag bryr mig inte om det, tycker bara att någon måste våga säga ifrån, om inte annat för de människor som drabbas direkt - alla drabbas indirekt av en smyg- och angivarkultur.
Har du någon länk till fallet?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Rent biologiskt så brukar sexintresset ta fart runt 12-13 år långt innan den legala gränsen. Så de som är 12-15 år befinner sig i ett legalt ingemansland. Att förbjuda att ens tala om det skapar en minst sagt knepig situation för alla.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Rent biologiskt så brukar sexintresset ta fart runt 12-13 år långt innan den legala gränsen. Så de som är 12-15 år befinner sig i ett legalt ingemansland. Att förbjuda att ens tala om det skapar en minst sagt knepig situation för alla.
Nej inte 12-15 åringar. En 15 åring får ha sex. Så du kan inte räkna in 15 åringar. Om två 14 åringar har sex med varandra, kommer inte samhället att åtala någon utav dom för våldtäkt. Om däremot en 17 åring har sex med en 14 åring kommer denne att bli åtalad för det. Vilket är helt rätt och riktigt.
Det är för att skydda våra barn från monster som kapten klänning.
Göran Lindberg, 67, dömdes till fängelse i sex år för flera sadistiska sexbrott.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18239155.ab
Senast redigerad av slackern 2014-01-25 21:52:48, redigerad totalt 1 gång.
gadas skrev:Den här extrema prydheten (ordet existerar inte ens i stavningsprogrammet som vill ha det till "prydligheten" eller "upprymdheten"!) har inget med moral att göra - det är ett odlande av konformism, att till varje pris förfäkta det som för tillfället är kulturellt korrekt.
Vet inte om det har med det här att göra är kanske lite OT men jag har märkt på de senaste åren när man är på gym, badinrättningar och dyl, att människor främst de yngre tisslar och tasslar och skyler sig med handukar som om det vore det hemskate i värden om någon såg deras små russinkukar, va faan går det åt folk. Ena stunden gapar dom och lever rövare, för att sedan bli pryda som franciskanernunnor WTF.
De är konformister som vet att de förväntas både skyla sig och leka rövare. Ett tips är att kika på hur kraven ändrat sig över historien så ser man hur flyktigt och nyckfult detta är.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:De är konformister som vet att de förväntas både skyla sig och leka rövare. Ett tips är att kika på hur kraven ändrat sig över historien så ser man hur flyktigt och nyckfult detta är.
Jaa det är nog sant när jag var liten, på det förra århundradet, fick man en örfil av badvakterna om man stojade och gick ann, eller råkade skräpa ner med ett kola papper, men ingen skulle gjort en ansats att skyla sig med handuken, för då hade nazi badvakterna spolat en med kallvattenslangen, haha
antonius skrev:plåtmonster skrev:De är konformister som vet att de förväntas både skyla sig och leka rövare. Ett tips är att kika på hur kraven ändrat sig över historien så ser man hur flyktigt och nyckfult detta är.
Jaa det är nog sant när jag var liten, på det förra århundradet, fick man en örfil av badvakterna om man stojade och gick ann, eller råkade skräpa ner med ett kola papper, men ingen skulle gjort en ansats att skyla sig med handuken, för då hade nazi badvakterna spolat en med kallvattenslangen, haha
Född 1918?
Bodde du långt norrut då med, på en (relativt) liten ort?antonius skrev:slackern skrev:Född 1918?
Haha, nä -60 talet
Miche skrev:Bodde du långt norrut då med, på en (relativt) liten ort?antonius skrev:slackern skrev:Född 1918?
Haha, nä -60 talet
Ja, i en by i närheten av en lite större ort
Tänk, så fort man vågar tycka något annat än att all sex är bra för alla så anklagas man för att vara pryd och sexualfientlig. Nå, då är jag pryd men sexualfientlig vägrar jag kalla mig.
Varför måste en 35-åring sexchatta med en 14-åring? Visste hon ens att han var 35 år, han kanske påstod att han var 16 år? Är det ok för en 35-åring att chatta med en 14-åring så är det väl ok att göra samma sak med en som är 13, 12, 11 etc också? För det ska inte vara någon skillnad mellan vuxna och barn?
För att jag inte vill att mitt barn ska utnyttjas av en vuxen man så är det inte samma sak som att jag önskar att hen alltid ska leva i celibat, vad är det för skitsnack?
En 14-åring är ett barn och en 35-åring är vuxen. Följaktiligen så är det den vuxne som har ansvaret, är det så svårt att förstå?
Varför måste en 35-åring sexchatta med en 14-åring? Visste hon ens att han var 35 år, han kanske påstod att han var 16 år? Är det ok för en 35-åring att chatta med en 14-åring så är det väl ok att göra samma sak med en som är 13, 12, 11 etc också? För det ska inte vara någon skillnad mellan vuxna och barn?
För att jag inte vill att mitt barn ska utnyttjas av en vuxen man så är det inte samma sak som att jag önskar att hen alltid ska leva i celibat, vad är det för skitsnack?
En 14-åring är ett barn och en 35-åring är vuxen. Följaktiligen så är det den vuxne som har ansvaret, är det så svårt att förstå?
För vissa människor som den där mannen är det extremt svårt att förstå Alien, tyvärr måste man inse att visa människor är konstiga, vissa är knäppa, vissa är helt galna och vissa är extremt farliga osv. Tyvärr är det så, man får lära sig att hantera det.
Det går inte att ändra på dem, det bästa är att inte bli arg så de stjäl från ens egna energi, man ska ignorera de dumma och vara tacksam för de goda, livet är fullt av hemskheter och man får bortse från det och försöka leva i en positiv kärleksfull lugn och hyfsat trygg värld.
Ha en fin dag!
Det går inte att ändra på dem, det bästa är att inte bli arg så de stjäl från ens egna energi, man ska ignorera de dumma och vara tacksam för de goda, livet är fullt av hemskheter och man får bortse från det och försöka leva i en positiv kärleksfull lugn och hyfsat trygg värld.
Ha en fin dag!
gadas skrev:Ännu en gång har jag blivit påmind om att jag inte missat något genom att stå utanför det här samhället med dess konformistiska kultur. ......
Jag förstår inte vad du är uppröd över. Är det att en person blir oskyldigt anklagad? Är det att en vuxen har sexchatt med en 14-åring? Är det för att 14-åring överhuvud har behov av sexchatt?
Det jag tycker är jobbigt är att män ses som pedofiler. Ytterst få som utnyttjar. En man kan inte ha en kompiskontakt med en tjej men en kvinna kan ha en kompiskontakt med en kille på nätet. Jag är ibland på en chatt där det är 13-årsgräns, för mental (o)hälsa och folk stöttar varandra och det händer att någon stöttar de yngre lite mer.
Är det en man som talar med en tjej anses det olämpligt. Man antar att alla män har fula tankar. Självklart ska man ju inte bete sig tanklöst, om ungdomen berättar för mycket så måste man varna som vuxen att inte tala om sitt namn eller bostadsort t ex. Absolut inte lämna ut telefonnummer. Men de flesta ungdomar där verkar ha ganska mycket nätvett.
Det måste ju tära på män med psykiska problem att de ses som bördor, farliga, inget att ha osv.
Är det en man som talar med en tjej anses det olämpligt. Man antar att alla män har fula tankar. Självklart ska man ju inte bete sig tanklöst, om ungdomen berättar för mycket så måste man varna som vuxen att inte tala om sitt namn eller bostadsort t ex. Absolut inte lämna ut telefonnummer. Men de flesta ungdomar där verkar ha ganska mycket nätvett.
Det måste ju tära på män med psykiska problem att de ses som bördor, farliga, inget att ha osv.
Jag vet inte när, men någon gång i barndomen började jag få svåra tvångstankar om pedofiler. Alla kompisars pappor blev presumtiva pedofiler. Skulle jag sova över hos någon kompis tänkte jag att inatt blir det pedofilparty och incestfest. Jag var väl i 10-11 årsåldern.
Och vart kom dessa tankar ifrån kan man fråga sig? Jag hade inte diktat upp ordet pedofil själv. Vi talade inte om snuskgubbar i min familj. Jag hade inte blivit utsatt för övergrepp.
Media. Jag fick det från media. TV, morgontidningen, kvällsblaskorna.
Jag har tvångstankar om sex rent generellt. Men hade pedofilgubbar behövt bli så stor del av mina pervotankar om det inte varit för medias gottande och snaskande i pedofilhärvor, Hans Scheike med mera? Det tror inte jag.
Samhället är sjukt, med sjuka perverterade människor och en media som tillåts alldeles för lösa tyglar.
Några år innan de sexualiserade sjuka tankarna dök upp i mitt huvud var jag en glad unge som satt i knät på gamla gubbar. Plötsligt blev allting en värld av fallosar och dekadens, snusk och pill. Pedofilartiklarna... Man fick en känsla av att det här - det pågår i var mans hem! Lika vanligt som videobandspelare, wct-overaller och p-skum.
Och vart kom dessa tankar ifrån kan man fråga sig? Jag hade inte diktat upp ordet pedofil själv. Vi talade inte om snuskgubbar i min familj. Jag hade inte blivit utsatt för övergrepp.
Media. Jag fick det från media. TV, morgontidningen, kvällsblaskorna.
Jag har tvångstankar om sex rent generellt. Men hade pedofilgubbar behövt bli så stor del av mina pervotankar om det inte varit för medias gottande och snaskande i pedofilhärvor, Hans Scheike med mera? Det tror inte jag.
Samhället är sjukt, med sjuka perverterade människor och en media som tillåts alldeles för lösa tyglar.
Några år innan de sexualiserade sjuka tankarna dök upp i mitt huvud var jag en glad unge som satt i knät på gamla gubbar. Plötsligt blev allting en värld av fallosar och dekadens, snusk och pill. Pedofilartiklarna... Man fick en känsla av att det här - det pågår i var mans hem! Lika vanligt som videobandspelare, wct-overaller och p-skum.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Återgå till Att leva som Aspergare