Den som har funnit en partner.
50 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Den som har funnit en partner.
Härligt, även jag fann min kärlek i samband med en diskussionträff på samma plats, dock lite efter dig (hösten 2012) men vi flyttade ihop efter en date samma vecka (jag bjöd ut henne på restaurang på lördagen efter diskussionsträffen, på söndagen var vi ihop).GuteS skrev:Jag fann min stora kärlek i samband med en av diskussionsträffarna på Matteus skola för knappt två år sedan. Vi är sammanboende sedan dryga året tillbaka.
Vi har det väldigt bra tillsammans, hon får mig att må bättre än jag någonsin gjort tidigare och jag stöttar henne med de energitjuvar hon har, dvs myndigheter.
För vår del existerar det ingen maktkamp (det gjorde det däremot i både hennes och mitt förra förhållande). För oss är det så otroligt mycket kärlek och livsglädje och vi trivs enormt bra i varandras sällskap.GuteS skrev:Jag har ofta kontemplerat just över kärleken, det vackra men även det sårbara. Vad är det som gör att man så ofta ser relationer som präglas av maktkamp och korruption av varandras själar, trots att uppsåtet är gott och personernas längtan att nå varandras inre är uppriktig.
Du skriver väldigt vackert och insiktsfullt om kärleken, jag blir glad av att läsa det.
Re: Sv: Den som har funnit en partner.
GuteS skrev:Jag fann min stora kärlek i samband med en av diskussionsträffarna på Matteus skola för knappt två år sedan. Vi är sammanboende sedan dryga året tillbaka.
Jag såg min sambo första gången på en av diskussionsträffarna men det var på en annan "r.i.p:ad" as-träff som vi träffades på riktigt.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor