Jag tappar minnet/förstår ej texter mer ?!
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag slutade upp med att försöka komma ihåg ALLT. Möten mm la jag in i mobilen som fick ringa och säga till när det är dags. Stress gör ju att så mycket blir blockerat. Har själv en arbetskapacitet som är minst dubbelt så hög än normalt så jag jobbar på att komma ner på normal nivå.
Är gammal nog för att komma ihåg reklamen "Ta't lugnt, ta en Toy" så det försöker jag leva lite efter
Är gammal nog för att komma ihåg reklamen "Ta't lugnt, ta en Toy" så det försöker jag leva lite efter
Tiblan skrev:Jag slutade upp med att försöka komma ihåg ALLT. Möten mm la jag in i mobilen som fick ringa och säga till när det är dags. Stress gör ju att så mycket blir blockerat. Har själv en arbetskapacitet som är minst dubbelt så hög än normalt så jag jobbar på att komma ner på normal nivå.
Låter som en mycket bra taktik... Ska också försöka göra detta!
Blir galen på alla jävla papper och skit som ligger överallt... Pulsen går ju upp en del när man tror man tappat bort något viktigt ://
- Plasticfck
- Anslöt: 2013-06-18
jag brukar använda min lägenhets dörr som en kom-ihåg plats, för om jag ska ut så ser jag ju direkt om jag ska komma ihåg något. Jag är en rätt 'seende' människa, så bilder/papper på bra platser kan hjälpa en del
Återgå till Aspergare och vården