Psykos

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav EF » 2008-06-29 12:29:25

Ja, det var en cool färg på de jätte stora pillren. :)
Jag kollade lite i FASS om doseringen av Theralen, vilket som var maxdos, men hittade inget. Du kan ju läsa själv.

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=3

Ska jag vara ärlig så orkade jag inte läsa så noga.

Kramen till dig!
Senast redigerad av EF 2011-05-04 11:48:45, redigerad totalt 1 gång.
EF
Inaktiv
 
Inlägg: 222
Anslöt: 2008-06-28

Inläggav MsTibbs » 2008-06-29 14:52:08

EF skrev:Ja, det var en cool färg på de jätte stora pillren. :)
Jag kollade lite i FASS om doseringen av Theralen, vilket som var maxdos, men hittade inget.


Verkar som man enligt exempel kan äta 6g (6000mg?=150ml?) och få måttlig till svår intox efter ventrikelsköljning. Tre hela flaskor altså... Totalt himla omöjligt i praktiken, hehe, man lär ju tuppa av innan man fått i sig halva första eller nått... ;) Lika bra att försöka sova på 1-2ml då altså. :)

Och dom där pillren är små och söta i verkligheten, inte två centimeter breda muskelknuttar som på bilden liksom... :D Ojdå OT.... :shock:
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:48:45, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

dosering

Inläggav EF » 2008-06-29 14:54:38

Ja, det är nog säkrast du håller dig till den lägre dosen. Det lät lite väl mycket det andra :)

Jasså, de är inte så stor i verkligheten dina rosa piller. Det trodde jag :lol:
Senast redigerad av EF 2011-05-04 11:48:45, redigerad totalt 1 gång.
EF
Inaktiv
 
Inlägg: 222
Anslöt: 2008-06-28

Re: dosering

Inläggav MsTibbs » 2008-06-29 15:18:06

EF skrev:Jasså, de är inte så stor i verkligheten dina rosa piller. Det trodde jag :lol:


Jag har inte piller, men sett annans. Har flaska. Inte rosa. Överväger köpa rosa billack att spraya den med. Då blir den ju ljustät också...



Back to topic!

Video för att illustrera hur psykos kan vara ur personens egen synvinkel:
http://www.janssen.com/janssen/mindstorm_video.html
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:48:45, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

.

Inläggav EF » 2008-06-29 15:48:57

ja rosa billack kanske skulle funka bra :lol: :lol: :lol:

Skulle filmen om psykosen gå så där ryckigt eller är min dator för kass?
Om den ska gå ryckigt. Har du upplevt detta själv någon gång?
Skitläbbigt att råka ut för detta...Huanamej! :shock:
Senast redigerad av EF 2011-05-04 11:48:45, redigerad totalt 1 gång.
EF
Inaktiv
 
Inlägg: 222
Anslöt: 2008-06-28

Re: .

Inläggav MsTibbs » 2008-06-29 16:44:28

Jag har inte upplevt så extremt som i filmen, det där att det blir "mörkt" även om solen skiner är dock vanligt förekommande, det är obehagligt. Så även det där med overklighetskänslor, som att vara nere i en simbassäng och lyssna på stimmet på ytan exempelvis, samtidigt som omvärlden blir topografisk karta. Det mesta av mina grejjer av enklare form än filmen och jag är fullt medveten om att det är nått skumt. Jag vet inte riktigt vad de räknas som, det e några av mina konstiga grejjer.



- Trodde jag var i Arabien i tält, araber i Alladin-kläder, kameler, värme, ökensand, stark sol, vattenpipa. Jag var där fullt och fast då. Men det har jag redan skrivit om i denna tråd.

- Knackningar på axeln, ingen är där. Ung första gångerna.

- Folk ropar mitt namn, men förnekar det då jag kommer in och frågar vad de vill.

- "Gamle mannen" gulvitt ljus "VÄLJ LIVET!" med bestämd röst.

- Hörde flera bekanta tala om mig i korridoren utanför då jag låg på MAVA. Ingen där, öde korridor vid upprepade kollar.

- Har upprepade gånger vaknat med hundratals spindlar i sängen och någon sällan gång dessutom en cobra. Känslan taktilt. Rusade panikslaget upp och skakade sängkläderna i början, nu suckar jag mest "jaha, nu igen" och får tvinga mig upp tidigt.

- Jag hör telefon/mobil ringa, men när jag skall svara är ingen där. Detta har förbättrats något sen jag börjat med skakfunktion på mobilen istället för ljud, men det är fortfarande irriternade och hyfsat ofta detta sker.

- Golvet byter färg, skiftar mjukt mellan lila och gult. Gick bort efter ca tio minuter.

- Ser en svävande "saturnusring" i rosa/lila med vita och svarta detaljer och starkt vitt ljus i mitten.

- Ljud från avlopp och ventilation. möjligen grannar som skriker panikslaget och skickar morsemeddelanden till mig...?

- Folk ryckte i dörren då jag duschade, hasade sedan runt ute i vardagsrummet. Stod sedan på andra sidan draperiet och blängde. Ingen där då jag kollade upprepade gånger, alla dörrar och fönster stängda och låsta. Detta var verkligen panikkänsla kring... :o

- Festsorl som från en logdans eller liknande. Dragspel spelar falskt och sorl från större mängd människor. Inga röster kan jag urskilja tydligt. Ljudet kommer från samma håll i förhållande till mig, även då jag vänder på mig rent fysiskt.

- Folkmusik med trumpet. Mycket konstig blandning. "Vändsäkert" liksom dragspelet.

- Efter att ha överdoserat lite med Imovane och atarax blev allting grönt, "filmduken" fick vågor på ytan och det dök upp massa obehagliga ansikten överallt. Först var de neutrala och så morfade de till onda. De dök upp i brödtext och hemsidebakgrundsmönster etc, så jag löt stänga av datorn för det var så obehagligt. Sen fick jag hålla i mig för att somna när det stog en elaking och glodde på mig när jag skulle somna... :( :( Högst obehagligt!! Behövde blunda jättehårt och verkligen koncentrera mig för att inte få panik på den stirrande blicken och andetagen.

- Folk talar om mig genom väggarna. Det lär vara fysiskt omöjligt då jag aldrig hört något genom väggen förr elelr senare, men vem vet?

- En ängel talade till mig när jag låg på Herrhagen; "Du är välkommen när du vill." Jag blev lugn, sorgsen, tårarna rann av glädje liksom.

- "Manlig röst" (ond/elak) talade till mig för många år sedan: "[Tiiibbs]...? Du kommer väl inte...? Whoo...! *skratta elakt* Du måste TA dem! Du måste STOPPA dem! De måste BORT! BORT! BORT! HÖR DU DET?!? Äh. Du duger ju inte till någon ting... Du måste AGERA! De MÅSTE bort! Nu! De är inte värda att leva......"

- "Manlig röst" talade till mig andra gången sent en kväll i vår: "Trodde du du skulle uppnå nått med det där eller? Jävla idiot!!"

- Världen var blå en dag. Försvann inom en halvtimme.

- Det har legat dimma (i hörnen primärt) i min lägenhet. Person närvarande förnekar dimma, lägenhet utluftad (för mycket dimma för dusch-ånga men ändå...)

- Vanföreställningar? Får för mig att folk glor på mig på stan, spanar, talar om mig i kod "där har du en besynnerlig F16", förföljd av speciell typ svarta bilar, ser/hör folk på fel platser säpo/psyk mm Riktigt obehagligt.

- Reklamaffisch med text åt mig "Kämpa" exempelvis, efter jag OD:at första gången.

- Sett kameror i taket på diverse ställen (vid senare besök är de borta), folk som spanat från huset mittemot på olika ställen mm.

- Sett Döden. Dödskalle med svart kappa. Pekar på något men jag vet inte vad, jag bryr mig inte.

- Hör musik/tal etc från apparater, elgitarriff i min spaghettikastrulls puttrande, sorlande vatten, datorfläkten, tv på standby, elektriciteten från element, knäppningar, brus, surr, radiovågor etc.

- Vanföreställning igen? Iakttagen genom datorn, tejpat för webkameran, kollad av säpo ändå, genom själva skärmen, fasst suddigare.

- Att alla mina mediciner är fakade, jag litar inte på dem ännu, trots jag gjort "blindtest" och jämfört de effekter jag upplevt av olika, med en kompis upplevelse av samma mediciner. (Delorsak tror jag till varför jag överdoserade Zoloft och även Imovane/Atarax... för att se om det var riktiga eller bara sockerpiller).

- Hört röst då jag tittat i bokhandel på "svarsbok" (ja, nej, vänta, senare etc) "Gamle mannen" (gulvita): "FEL! Du har Bibeln, den ger dig svar!" Jag släpper genast chockat boken.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till Aspergare och vården



Logga in