42 svenskar bytte namn till Klaus-Heidi
37 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Alien skrev:Att leva fattigt skulle inte bekymra mig, bara jag fick bo utomlands, lära mig ett främmande språk ordentligt och fick ett jobb som jag kunde försörja mig på, antingen hemma el i Tyskland.
Men svenska ungdomar vill välja och vraka.
Varför tar du inte reda på den fantastiska möjlighet du har? Vad väntar du på?
slackern skrev:Alien skrev:Att leva fattigt skulle inte bekymra mig, bara jag fick bo utomlands, lära mig ett främmande språk ordentligt och fick ett jobb som jag kunde försörja mig på, antingen hemma el i Tyskland.
Kanske för att Alien knappast kan klassas som ungdom längre...
Miche skrev:slackern skrev:Alien skrev:Att leva fattigt skulle inte bekymra mig, bara jag fick bo utomlands, lära mig ett främmande språk ordentligt och fick ett jobb som jag kunde försörja mig på, antingen hemma el i Tyskland.
Är dom här anställningarna åldersdiskriminerade? Eller vad sätter stopp för det?
Jag såg det är 18-35 år ibland även upp till 40 år. Men den vänder sig alltså inte endast till ungdomar.
The applicant must be between 18 and 35 years of age at the time of application. In well-founded exceptions, e.g. in health occupations, the age limit may be lifted to include people up to 40 years of age.
http://www.thejobofmylife.de/en/faq.html
Senast redigerad av slackern 2014-01-04 14:06:47, redigerad totalt 1 gång.
-Inte en chans.
För det första är namnet Klaus-Heidi både manligt och kvinnligt och jag är inte nån hen och för det andra heter man det man heter.
Och för det tredje är det oskick att falla för såna här töntiga små kommersiella kampanjer.
För det första är namnet Klaus-Heidi både manligt och kvinnligt och jag är inte nån hen och för det andra heter man det man heter.
Och för det tredje är det oskick att falla för såna här töntiga små kommersiella kampanjer.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
slackern skrev:Miche skrev:slackern skrev:
Är dom här anställningarna åldersdiskriminerade? Eller vad sätter stopp för det?
Jag tror knappast att tyskarna är intresserade av människor som ska få folkpension relativt snart...
Miche skrev:slackern skrev:Miche skrev:Kanske för att Alien knappast kan klassas som ungdom längre...
Jag tror knappast att tyskarna är intresserade av människor som ska få folkpension relativt snart...
nej jag kollade upp det och hade skrivit dit det här. Men det går ju alltid att fixa falskapapper om man är tillräckligt motiverad. Nu uppmanar jag ingen att begå brott men ja du förstår.
slackern skrev:Miche skrev:slackern skrev:
Jag såg det är 18-35 år ibland även upp till 40 år. Men den vänder sig alltså inte endast till ungdomar.The applicant must be between 18 and 35 years of age at the time of application. In well-founded exceptions, e.g. in health occupations, the age limit may be lifted to include people up to 40 years of age.
http://www.thejobofmylife.de/en/faq.html
Senast redigerad av slackern 2014-01-04 14:18:49, redigerad totalt 1 gång.
Jag är rädd för att Alien har fallit för det åldersstrecket...
Miche skrev:Jag är rädd för att Alien har fallit för det åldersstrecket...
Men det går ju alltid att fixa falskapapper om man är tillräckligt motiverad. Nu uppmanar jag ingen att begå brott men ja du förstår.
Miche skrev:Alien skrev:Och så klagar de "ingen vill ge mig en chans". Jag säger "tar ni alla chanser då?"
Hur länge skulle du orka om du inte fick ett enda svar (inte ens ett enda nej)?
Jobbtorget (och motsvarande s.k. satsningar i andra kommuner) är en totalt misslyckad grej, Arbetsförmedlingen måste ha till uppgift att göra människor anställningsbara, då hjälper det inte det minsta att söka hur många arbeten som helst, de måste ges någon form av erfarenhet.
Nu syftade jag på de ungdomar här som tyckte att Tyskland duger inte, nej USA el Dubai skulle det vara. Men nu var det Tyskland som satsade på lärlingar och betalade utbildningen, varför inte ta chansen?
Jag hade mycket svårt att få arbete i min ungdom, massor med ansökningar och intervjuer som inte ledde någonstans. Men så visste jag ju inte att jag var "fel sort", i så fall hade jag nog givit upp. Men nu leddes jag av "positivt tänkande", jag inbillade mig att jag var duktig och intelligent och skulle göra ett bra jobb så fort jag fick chansen.
KrigarSjäl skrev:-Inte en chans.
Jag tycker förstås att om man verkligen vore intresserad av att leva ett år i Berlin, så skulle man offra något. No pain, no gain.
Vilka slöa typer! Eller ska jag säga, vilka rigida individer som skulle låta sig hejdas av ett udda namn. Det heter förstås Klaus-Heidi för att det var öppet för bägge könen. Eller så är de helt enkelt fördomsfulla mot allt tyskt.
Det skulle vara intressant att veta hur det går för den vinnande Michael Klaus-Heidi i Berlin.
Jag tycker ändå att 42 svenskar ändå är rätt många sett till uppoffringen man måste göra. Krävs en del för att gå och byta namn för en reklamkampanj hux flux. Dessutom vet du inte om du kommer vinna priset ens då.
Tror även de mest inbitna germanofilerna ryggar till då.
Dessutom, om man är ung, och vill prova vingarna utomalands i jobbsökandet, tror jag man hellre söker sig till något anglosaxiskt land där det är mindre barriärer (språket). Tyskland så krävs det ett helt annat språk, kulturen är inte direkt exotisk (om det är anledningen varför man vill bort) och jag är inte jättesäker på att arbetsmarknaden är så mycket bättre. I så fall är det betydligt lättare att bara dra till Norge.
Tror även de mest inbitna germanofilerna ryggar till då.
Dessutom, om man är ung, och vill prova vingarna utomalands i jobbsökandet, tror jag man hellre söker sig till något anglosaxiskt land där det är mindre barriärer (språket). Tyskland så krävs det ett helt annat språk, kulturen är inte direkt exotisk (om det är anledningen varför man vill bort) och jag är inte jättesäker på att arbetsmarknaden är så mycket bättre. I så fall är det betydligt lättare att bara dra till Norge.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Bump igen!
Fem modiga män lystrar alltså till namnet Klaus-Heidi. Ytterligare 32 män och kvinnor har det som andranamn.
http://www.sverigeisiffror.scb.se/hitta ... laus-Heidi5 PERSONER
har Klaus-Heidi som tilltalsnamn
Förnamn:
5 män har Klaus-Heidi som tilltalsnamn
Totalt 22 män har Klaus-Heidi som förnamn
0 kvinnor har Klaus-Heidi som tilltalsnamn
Totalt 10 kvinnor har Klaus-Heidi som förnamn
Fem modiga män lystrar alltså till namnet Klaus-Heidi. Ytterligare 32 män och kvinnor har det som andranamn.