Råd hur man bjuder ut någon med asperger
38 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jag är tjej dock men jag missade tusen signaler i ca två månader innan jag fattade att min sambo var intresserad.Han sade rakt ut att vi inte bara kunde vara kompisar och då kopplade det först.Någonstans kanske jag misstänkte men inte trodde på vad jag misstänkte.Men gäller att vara rak och tydlig.Har inga direkta råd till dig men så funkade det för mig.Tre år senare har både katt och hund kommit till med osv.Han har AS också för att göra saker lite mer utmanande och lättare.
gadas skrev:Framför allt: Tro inte att han är ointresserad eftersom han VERKAR ointresserad - även om han verkar VÄLDIGT ointresserad! Kommer det från en NT är det nog ett "tydligt nej" men från en AS så har han inte uppfattat frågan eller ens att det skulle vara en fråga!
Det första som poppar upp i skallen är neandertalare (stavning?) NT, men är dock osäker på om det verkligen är rätt. Vad F*N är NT?
Noll Terabytes
Normal-Tänkande
NipTuc
Faaaan
Shit, jag är verkligen slow haha
gadas skrev:Citrus skrev:Nu är väl vi kvinnor kanske inte de mest tydliga när vi stöter på någon.
Och kombinerat med att killen har AS och förmodligen behöver väldigt tydliga signaler...
Själv är jag rädd, och har med erfarenhetens hjälp blivit ännu räddare, att övertolka signaler från en tjej.
<- varför inte en sådan här? Rättså bra idé, om man nu är ute efter tydlighet.
Midkemia skrev:gadas skrev:Framför allt: Tro inte att han är ointresserad eftersom han VERKAR ointresserad - även om han verkar VÄLDIGT ointresserad! Kommer det från en NT är det nog ett "tydligt nej" men från en AS så har han inte uppfattat frågan eller ens att det skulle vara en fråga!
Det första som poppar upp i skallen är neandertalare (stavning?) NT, men är dock osäker på om det verkligen är rätt. Vad F*N är NT?
Noll Terabytes
Normal-Tänkande
NipTuc
Faaaan
Shit, jag är verkligen slow haha
Också ny. Tips:
http://www.aspergerforum.se/forumlexikon-t29537.html
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Midkemia skrev:gadas skrev:Citrus skrev:Nu är väl vi kvinnor kanske inte de mest tydliga när vi stöter på någon.
Och kombinerat med att killen har AS och förmodligen behöver väldigt tydliga signaler...
Själv är jag rädd, och har med erfarenhetens hjälp blivit ännu räddare, att övertolka signaler från en tjej.
Den funkar nog i alla lägen. Fast kan nog skrämma bort rätt många med.
Midkemia skrev:Det första som poppar upp i skallen är neandertalare (stavning?) NT, men är dock osäker på om det verkligen är rätt. Vad F*N är NT?
NT, betyder "Neurotypisk " på psykologi snack och då avser man en som är normal på vanlig bondsvenska, till skillnad från oss som är t ex AS det vill säga "Asperger"
Har hänt mig flera gånger att jag övertolkar signaler från det motsatta könet.
Blir också väldigt lätt intresserad av någon men om "ingenting händer" så brukar det gå över.
Något månne men har hänt flera gånger att framförallt äldre män NT misstolkar mina signaler. Att jag alltså flirtar eller visar intresse när jag egentligen bara försöker vara allmänt trevlig.
Blir också väldigt lätt intresserad av någon men om "ingenting händer" så brukar det gå över.
Något månne men har hänt flera gånger att framförallt äldre män NT misstolkar mina signaler. Att jag alltså flirtar eller visar intresse när jag egentligen bara försöker vara allmänt trevlig.
- AustenAnnie
- Anslöt: 2013-12-30
Midkemia skrev:gadas skrev:Citrus skrev:Nu är väl vi kvinnor kanske inte de mest tydliga när vi stöter på någon.
Ja! Varför inte? Jag har tänkt, mest för dating- och singelträff-situationer, att man skulle ha ett trafikljus också, rött: tack, men nej tack - gult: måste tänka - grönt: Älskar dig!!
gadas skrev:grönt: Älskar dig!!
Annars är hjärtan oftast röda , vilket även ofta tolkas som kärlekens färg...
Miche skrev:gadas skrev:grönt: Älskar dig!!
Annars är hjärtan oftast röda , vilket även ofta tolkas som kärlekens färg...
Tänkte inte på det...
Nu har jag tänkt! - Hjärta och blod får gärna vara gröna, Älskar dig i alla fall!!
Finns en lek på vissa festorter i utlandet som kallas "traffic lights" där man sätter på sig en röd, gul eller grön lapp. Där röd* betyder att man inte är tillgänglig. Gul* att man kanske kan tänka sig något. Grön* innebär - kom hit och råhångla
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Finns en lek på vissa festorter i utlandet som kallas "traffic lights" där man sätter på sig en röd, gul eller grön lapp. Där röd* betyder att man inte är tillgänglig. Gul* att man kanske kan tänka sig något. Grön* innebär - kom hit och råhångla
Det förutsätter att man har människor runt omkring sig, huga
Tänkt tunt klädda och fulla tonåringar som dansar och badar i skum som når upp till höften på ett dansgolv. Samt hånglar lite överallt förstås..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Återgå till Att leva som Aspergare