Spara inlägg, t.ex sina egna
5 inlägg
• Sida 1 av 1
På Schizofreniservern Viska så gjorde jag detta på ett sätt som dög för mig:
Jag sökte på t.ex mig som författare, och gjorde sedan "Skriv ut" av den resulterande listan på min Mac på pdf-format. Jag använder Safari, Apples webläsare. Det går även där att göra Spara som... på webarkiv-format. Det har jag använt på andra ställen.
/notwoodstock
Jag sökte på t.ex mig som författare, och gjorde sedan "Skriv ut" av den resulterande listan på min Mac på pdf-format. Jag använder Safari, Apples webläsare. Det går även där att göra Spara som... på webarkiv-format. Det har jag använt på andra ställen.
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Att spara sina inlägg, forts
Jag provade mitt tips i praktiken, och fick inte med så mycket av mina inlägg i pdf-filen förrän jag ställde in 1000 tecken i Advanced search (vilket duger för mina "behov"). Jag tror att jag behöver sitta lite "off-line" och snickra på en sammanfattning - kanske t.ex för något skrivet till vården. Och kanske något till min "Life Story".
/notwoodstock
/notwoodstock
- notwoodstock
Ärligt talat så tror jag inte att ens får spara inlägg från detta forum. Det är endast på forumsidan som inläggen ska befinna sig.
kullan skrev:Ärligt talat så tror jag inte att ens får spara inlägg från detta forum. Det är endast på forumsidan som inläggen ska befinna sig.
Får? Klart man får spara det man läser - och i synnerhet när man själv har skrivit det! Om någon lyckades hitta på en anledning att förbjuda det så skulle det ändå vara omöjligt att kontrollera. Man får ge ut det också - det är först om man ger ut vad någon annan skrivit som det blir problem - och går att kontrollera.
kullan skrev:Ärligt talat så tror jag inte att ens får spara inlägg från detta forum. Det är endast på forumsidan som inläggen ska befinna sig.
Ingen fara - jag tog bort citerade saker. Jag ville ha en presentation för vården. De enda andras kommentarer som jag ju kan hitta om jag vill, gällde hur vården missar med sena diagnoser i livet samt att ha en inlagd, om man nu faktiskt är i grunden lite känslig, i miljöer som inte alltid är roliga.
Jag själv som har schizofreni, lider visserligen mindre, man är ju intrycksmässigt avtrubbad...
/notwoodstock
- notwoodstock