Världens sämsta maträtt, enligt dig?
kiddie skrev:Utsöndras var exakt? I tarmarna typ?
Tack vare det höga mineralinnehållet blir det basist i kroppen. Ska det vara så svårt att förstå? Ja rimligtvis borde det gå genom tarmarna eftersom det är där näringen utsöndras.
elle skrev:Lakrits , separat eller i efterrätter som ex. glass.
Lakrits är ju underbart! Helst ska det vara italiensk lakrits.
Folk snackar om hur fantastiskt choklad är, det har jag aldrig förstått...
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Ahmen va fan Dagobert, LOL. Tack iallafall.
Kapuni, vad är det för nytta med att det blir basiskt senare då? När det först äcklat mig, sedan frätt på tänderna i magen?
Vad är vitsen?
Kapuni, vad är det för nytta med att det blir basiskt senare då? När det först äcklat mig, sedan frätt på tänderna i magen?
Vad är vitsen?
kiddie skrev:Ahmen va fan Dagobert, LOL. Tack iallafall.
Vad är vitsen?
Vissa extrema renlevnadsmänniskor äter ju bara matvaror som ger rätt PH-värde i kroppen så för de spelar det nog roll
What?
Men kroppen reglerar ju sitt pH, så vad spelar det för roll?
Men kroppen reglerar ju sitt pH, så vad spelar det för roll?
Vissa ser det som pseudovetenskap. Det hänger ihop med "raw food" och allt det där. De vill inte bli för sura i kroppen, de tror inte att det är bra.
Det påstås att tex. cancertumörer, svampinfektioner och andra sjukdomar bara uppkommer i en sur kropp därför vill man gärna äta 80% basisk föda så kroppen håller sig neutral. Det sägs att många människor i i-världen har en försurad kropp.
Tror inte ett ögonblick på det. Vad man än äter håller kroppen samma pH. Den vill inte hamna i obalans.
Raw food tror jag funkar av helt andra orsaker. Att maten är färsk helt enkelt.
Raw food tror jag funkar av helt andra orsaker. Att maten är färsk helt enkelt.
Du får tro vad du vill.
Jag gav bara ett av många exempel på vad citron är bra för.
Jag gav bara ett av många exempel på vad citron är bra för.
Har man problem att reglera PH i kroppen så ska man nog dö snart i alla fall.
Jag är bara glad att man inte behöver citron för att överleva.
När man var till havs förr var man tvungen att dricka lime- eller citronjuice for att ens överleva!!!
Lakrits och anis är inga höjdare tycker jag. När jag tog Fontex en gång i tiden var det en slags smälttablett med anis- eller lakritsliknande smak och jag hatade den smaken då. Det var ett rent elände att ta den medicinen varje dag. Försökte svälja snabbt men smaken dröjde sig kvar.
När man var till havs förr var man tvungen att dricka lime- eller citronjuice for att ens överleva!!!
Lakrits och anis är inga höjdare tycker jag. När jag tog Fontex en gång i tiden var det en slags smälttablett med anis- eller lakritsliknande smak och jag hatade den smaken då. Det var ett rent elände att ta den medicinen varje dag. Försökte svälja snabbt men smaken dröjde sig kvar.
kiddie skrev:Jag är bara glad att man inte behöver citron för att överleva.
Tyskarna åt surkål till havs och klarade sig rätt bra från skörbjugg tydligen. Vet inte om det är en skröna eller sanning. Men det var min far som berättade det för mig. Så jag antar att han lärde det sig i skolan.
Vad som helst som innehåller C-vitamin borde funka mot skörbjugg
Huggorm skrev:Vad som helst som innehåller C-vitamin borde funka mot skörbjugg
Ja det är ju en självklarhet. Men jag vet inte om det är en skröna att dom hade med sig surkål när dom seglade eller inte.
Låter rimligt, att syra grönsaker var väll ett sätt att konservera? Men jag vet inte om det höll sig hela vägen på 6-månadersresor
Huggorm skrev:Låter rimligt, att syra grönsaker var väll ett sätt att konservera? Men jag vet inte om det höll sig hela vägen på 6-månadersresor
Jo det är ju det. Jag tror nog att det kan hålla rätt länge. Fast Hansan reste nog inte så långt med sina koggar. Vet inte hur pass mycket tyskarna var involverad med transatlantisk handel senare och så.
Inte tysk utan en britt tog tydligen med sig surkål under sina resor.
Before frozen foods, refrigeration, and cheap transport from warmer areas became readily available in northern and central Europe, sauerkraut, like other preserved foods, provided a source of nutrients during the winter. James Cook always took a store of sauerkraut on his sea voyages, since experience had taught him it prevented scurvy.[11][12]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sauerkraut
kullan skrev:Pulvermos alà skolbespisning. blaskigt som f*n och smaklöst.
kapuni skrev:Industrimat
Instämmer finns viss typ av mat som är mindre angenäm. Fast jag är egentligen en allätare med betoning på gourmand.
- AustenAnnie
- Anslöt: 2013-12-30
Inälvsmat.
/notwoodstock
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
KrigarSjäl skrev:elle skrev:Lakrits , separat eller i efterrätter som ex. glass.
Lakrits är ju underbart! Helst ska det vara italiensk lakrits.
Folk snackar om hur fantastiskt choklad är, det har jag aldrig förstått...
Både choklad och lakrits är underbart! *Dregel*
Vit choklad är vidrigt äckligt. Och även alldeles för mörk choklad, det smakar mahognybyrå.
Kahlokatt skrev:Vit choklad är vidrigt äckligt. Och även alldeles för mörk choklad, det smakar mahognybyrå.
Aldrig smakat Mahogny så jag kan inte uttala mig i den här frågan ...
Återgå till Intressanta intressen