Är du matte- eller datanörd?
37 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Var alltid bäst på matte och tyckte det var kul tills jag fick en lärare som var en riktig jävla skithög. Slutade gå på lektionerna helt och på den vägen är det. Datorer har jag micklat med sen innan skolåldern och har fuskat med programmering lite då och då, men finner det inte givande. Sitter mest och spelar nuförtiden eller fungerar supporttekniker till kompisar och familj.
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
I vilken årskurs fick du den skithögen till lärare?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Vi hade faktiskt en lärare i matte i mellanstadiet som inte var utbildad mattelärare utan utbildad i svenska samt samhällskunskap men det verkade inte som att det var några större problem ändå för oss som gick i gruppen särskild matte istället för allmän matte. Tror hon fick rådgivning av en kollega som var utbildad matte lärare.
Jag är datanörd
Dessutom har jag mattesvårigheter.
Dessutom har jag mattesvårigheter.
- Josefine98
- Anslöt: 2012-01-20
Jag tycker det låter lite underligt att vara bra på data, men inte matte. Det är ju liknande sätt att tänka (logiskt, systematiskt, noggrant) som används i båda ämnena.Josefine98 skrev:Jag är datanörd Dessutom har jag mattesvårigheter.
plåtmonster skrev:I vilken årskurs fick du den skithögen till lärare?
1:a ring i gymnasiet - gick El.
- Juggernawt
- Anslöt: 2011-04-14
Datorer. Finns inte en PC jag inte kan fixa
Matte, helkass, däremot var jag lysande vad gäller ekvationer en gång i tiden
Matte, helkass, däremot var jag lysande vad gäller ekvationer en gång i tiden
Datornörd men sämst på matte är nog av den andledning jag inte orkat lära mig koda Assembler, men tänkte gå matte på Komvux nästa år o plugga upp mina betyg
Jag är inte van vid ordet nörd, men jag klarade av de 4 år:en på Teknisk Högskola rätt så behändigt. Men man märker att man får lyfta sig ett "snäpp" i början.
Sedan kan vi glömma att jag skrev in mig som doktorand med programmering som en huvudkomponent.
Gillade matte klart tills den hjärnfunktionen blev kvaddad.
Tyckte då att programmering ändå var kul som livsfilosofi tills den hjärnfunktionen blev kvaddad.
Läser p.g.a schizofrenisymtomen ytterst lite nuförtiden.
/notwoodstock
Sedan kan vi glömma att jag skrev in mig som doktorand med programmering som en huvudkomponent.
Gillade matte klart tills den hjärnfunktionen blev kvaddad.
Tyckte då att programmering ändå var kul som livsfilosofi tills den hjärnfunktionen blev kvaddad.
Läser p.g.a schizofrenisymtomen ytterst lite nuförtiden.
/notwoodstock
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Programmering är mycket om instruktion medan matte är mer om ekvaliens. Det lär stimulera olika hjärntyper
Det är rätt hög förekomst av de som praktiserat musik i tidiga år på matteinstutioner.
Det är rätt hög förekomst av de som praktiserat musik i tidiga år på matteinstutioner.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Har haft lätt för båda, gillade matte ända tills det kom till C-nivån med derivata och sånt man aldrig riktigt använder.
Men älskar statistik av alla dess slag. Höll mycket på med programmering och sånt när jag var yngre, men har inte lika stort intresse av det nu för tiden. Tyvärr.
Men älskar statistik av alla dess slag. Höll mycket på med programmering och sånt när jag var yngre, men har inte lika stort intresse av det nu för tiden. Tyvärr.
- kvicksilver
- Anslöt: 2011-02-19
Gillar siffror men har inget sifferhuvud, har ingen fallenhet för siffror.
Vill inte heller påstå att jag är särskilt duktig på data så att jag kan stoltsera med titeln datanörd/geni.
Vill inte heller påstå att jag är särskilt duktig på data så att jag kan stoltsera med titeln datanörd/geni.
- AustenAnnie
- Anslöt: 2013-12-30
Återgå till Övriga Aspergerfrågor