Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]
Moderator:
Diskussionen om hur kvinnor kan skydda sig mot våldtäkt (genom att undvika att gå hem med män alternativt att slåss mot gärningspersonen) återfinns nu här.
Diskussionen om hur kvinnor kan skydda sig mot våldtäkt (genom att undvika att gå hem med män alternativt att slåss mot gärningspersonen) återfinns nu här.
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
- Gripandekylig
- Anslöt: 2012-12-27
KrigarSjäl skrev:Abbreviation skrev:KrigarSjäl skrev:Nej, det är inte jämförbart. Fysisk attraktion lika med passion, passion en del av konceptet kärlek.
Det är golddiggerbrudar som helt cyniskt väljer utifrån plånbok som är de falska.
De ratar kärlek till förmån för plånboken.
Och det gör dem till lyxluder.
Inte på nåt vis mer högtstående än horan som säljer röv på gatan.
Det jag inte gillar med den här sorten är att de spekulerar i känslor, kärlek, intimitet.
Du vet inte vad de känner. Varför man blivit kär i en människa kan kanske verka uppenbart för omvärlden ("hon vill bara ha hans pengar" eller "han tycker att hon är så snygg") men du har faktiskt ingen aning om vad de här människorna känner. Vi är programmerade till att känna kärlek för personer som är lämpliga som partners, och faktum är att ekonomisk framgång spelar in. Det gör det oftast på ett omedvetet plan. Det finns golddiggers men det finns även gott om kvinnor som blir genuint kära i framgångsrika män, för att de helt enkelt ofta har en eller flera väldigt attraktiva egenskaper. Ambition är sexigt, vettu. Bara för att du bryr dig mer om utseende än personlighetsdrag, betyder inte det att ingen annan ser de där personlighetsdragen du missar.
Du vet inte vad de känner.
Nej, Anna Nicole Smith tyckte säkert att den åldrige miljardären var en riktig charmknutte.
Nu ska du inte vara sån, hon längtade säkert uppriktigt efter en farfarsfigur. Alltså, menar du att ANS lurade den stackars miljardären att hon verkligen älskade honom? Annars så är väl han en torsk. Hon utnyttjar sitt utseende, han utnyttjar att han är rik.
Fattiga killar får väl finna sig i att de inte duger som äkta män till sådana som ANS, bara som tillfälliga älskare. Hennes utseende är hennes kapital. Kärlek verkar det inte vara tal om. Om man nu inte har förutsättningar att studera till något högavlönat yrke och ser pengar och berömmelse som det viktigaste i livet så är hennes val självklara.
ANS "dropped out of school" vid 15 års ålder, gifte sig första gången vid 17 års ålder (då var det kanske kärlek), fick en son, skilde sig, jobbade som servitris och strippa, blev fotograferad i Playboy, sedan modell (bl a för HM). 1993 blev hon miljardärens troféfru och han dog redan efter ett år. Bråk med miljardärens barn om arvet. En skådespelarkarriär som aldrig riktigt tog sig. Kändisliv med en massa karlar och en massa mediciner. En dotter föddes, rättegång om vem som var far. Sonen dog av en överdos. Själv dog ANS av en överdos av sina mediciner innan hon hann fylla 40 år. Om hon inte haft ett så säljande utseende kanske hon levt längre.
Troféfruar har funnits länge, se bara på denna tavla av Lucas Cranach d.ä.:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Alien skrev:Själv dog ANS av en överdos av sina mediciner innan hon hann fylla 40 år. Om hon inte haft ett så säljande utseende kanske hon levt längre.
Lika bra, det kan inte vara kul att vara troféhustru och börja bli gammal.
Alien skrev:Huggorm skrev:Åk till Afrika, brudarna kommer flockas runt dig. Det gäller att kunna erbjuda kvinnor något de vill ha och som inte alla andra killar också har. Är man inte snygg, rik eller charmig får man spela på det man ändå har.
Menar du att utländska killar går hem hos afrikanska kvinnor för att dessa män är mer exotiska el för att de tror att männen är rikare än de inhemska?
Båda men framför allt det senare.
12 inlägg har flyttats undan därför att det som diskuterades var raka motsatsen till trådämnet -
Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? och inte vad killar/män vill ha.
Arbetet med de bortflyttade inläggen fortgår; ska de till OT-tråden eller kan de mergas med någon befintlig tråd.
Tråden är öppen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? och inte vad killar/män vill ha.
Arbetet med de bortflyttade inläggen fortgår; ska de till OT-tråden eller kan de mergas med någon befintlig tråd.
Tråden är öppen.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Ett gammalt citat "det starka är det sköna värt". Så den starkaste mannen fick den skönaste kvinnan.
I Solsidan uttryckte Fredde samma sak när han pratade om "balans" och "kompensationsfaktorer". Om en vacker kvinna kom med en mindre vacker man, så hade förstås mannen något som kompenserade: pengar, hög intelligens, charm och trevlighet. Mickan pratade om att det berodde på "kärlek". I synnerhet som mannen ifråga varken var rik, intelligent el särskilt charmig utan snarare tråkig. Men Fredde fick rätt när mannen fick ett telefonsamtal och svarade "Tjänare Tjabo!" Kompensationsfaktorn!
Alla försöker få den bästa möjliga partnern. Vart kärleken tog vägen vet jag inte. Men kärleken förgår, statusen består?
I Solsidan uttryckte Fredde samma sak när han pratade om "balans" och "kompensationsfaktorer". Om en vacker kvinna kom med en mindre vacker man, så hade förstås mannen något som kompenserade: pengar, hög intelligens, charm och trevlighet. Mickan pratade om att det berodde på "kärlek". I synnerhet som mannen ifråga varken var rik, intelligent el särskilt charmig utan snarare tråkig. Men Fredde fick rätt när mannen fick ett telefonsamtal och svarade "Tjänare Tjabo!" Kompensationsfaktorn!
Alla försöker få den bästa möjliga partnern. Vart kärleken tog vägen vet jag inte. Men kärleken förgår, statusen består?
Kärleken finns kvar. Det tar bara lite längre tid för människor att känna av det. Vår värld förändras hela tiden och det har blivit en kamp om överlevnad. En kamp om extremt välmående i form av materialistiska och ytliga rikedomar eller att nöja sig med att vara det man är, en vanlig enkel människa. Ett dilemma som besudlar livet alltför länge.
Inom mig finns en hoppfullhet om att önskan om en ödmjuk, trygg, varm, ärlig, ömsesidig och förstående kärlek når de allra flesta i slutändan.
Kärleken finns kvar, Alien.
Inom mig finns en hoppfullhet om att önskan om en ödmjuk, trygg, varm, ärlig, ömsesidig och förstående kärlek når de allra flesta i slutändan.
Kärleken finns kvar, Alien.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Det finns väldigt många variabler.
- earlydayminer
För många NT kvinnor brukar rikedom/statusjobb och talförhet gå rätt bra
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Går säkert hem hos vissa kvinnor med NPF med.
Mycket krav från båda håll.
Mycket krav från båda håll.
- earlydayminer
Mäns krav är väl snygg, snäll och barnlös. Helst ska denne också vara oskuld och erfaren
- plåtmonster
Jag blir avskräckt av tanken på att "ta" en oskuld. Nja, jag är inte rätt man för sådant och det är väldigt känsligt.
Jag tror även männens krav i grund och botten är mer än så även om Mr Kuk manipulerar en ganska skickligt.
Jag tror även männens krav i grund och botten är mer än så även om Mr Kuk manipulerar en ganska skickligt.
- earlydayminer
Jag har haft tjejer som är riktigt totalt assnygga och sexiga, men också tjejer som är väldigt intelligenta och inte alls bryr sig om utseendet på samma sätt som föregående. Vad jag har som tilltalar en kvinna, det förundrar mig fortfarande. Jag har haft olika typer, väldigt olika.
Det är ett mysterium. Vad kvinnor egentligen vill ha är väl olika former av trygghet.
Det är väl kanske därför jag blir singel.
Det är ett mysterium. Vad kvinnor egentligen vill ha är väl olika former av trygghet.
Det är väl kanske därför jag blir singel.
- earlydayminer
@earlydayminer, Att ta en oskuld är inte svårare än att man är lyhörd och tar det lungt. Något av det viktigaste man kan göra är att visa omtanke så att tjejen så att hon förväntar sig det av nästa kille också.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:@earlydayminer, Att ta en oskuld är inte svårare än att man är lyhörd och tar det lungt. Något av det viktigaste man kan göra är att visa omtanke så att tjejen så att hon förväntar sig det av nästa kille också.
Ja, givetvis. Men jag anser ändå inte att jag är rätt man att "ta" en oskuld. Jag har "tagit" oskulder, men en gång var det en ganska jobbig upplevelse. Kändes ganska svårt efter det.
- earlydayminer
Jag tog en oskuld utan att veta om det förrän efteråt.
Vet inte om jag egentligen har något att säga som inte redan sagts i denna tråd men orkar ej läsa igenom alla sidor..
Har ni kommit till en slutsats? Går ens det?
Vad tjejer/kvinnor egentligen vill ha...?
Vad menas med det..? Att alla kvinnor i grund och botten vill ha samma sak?
Det låter ganska orealistiskt..
"Tjejer vill inte ha sex"
Märkligt uttalande.. Och väldigt fel.
Vet inte om jag egentligen har något att säga som inte redan sagts i denna tråd men orkar ej läsa igenom alla sidor..
Har ni kommit till en slutsats? Går ens det?
Vad tjejer/kvinnor egentligen vill ha...?
Vad menas med det..? Att alla kvinnor i grund och botten vill ha samma sak?
"Tjejer vill inte ha sex"
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
earlydayminer skrev:Jag har "tagit" oskulder, men en gång var det en ganska jobbig upplevelse. Kändes ganska svårt efter det.
Varför skulle det vara jobbigt?
De flesta vill ju ha sex för eller senare.
Kevlarsoul skrev:Vad menas med det..? Att alla kvinnor i grund och botten vill ha samma sak?
Det finns väl vissa teman som är vanliga. Däremot lär det knappast finnas några absoluta företeelser.
Kevlarsoul skrev:"Tjejer vill inte ha sex"
Det finns iaf en hel del som har svårt att kommunicera detta och sen kan väl hur ofta man önskar det skilja en hel del.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:earlydayminer skrev:Jag har "tagit" oskulder, men en gång var det en ganska jobbig upplevelse. Kändes ganska svårt efter det.
Varför skulle det vara jobbigt?
De flesta vill ju ha sex för eller senare.
Det skulle kunna vara så att den som "tar" oskulden inte har den där tydliga känsliga, kärleksfulla egenskapen. Dessutom är jag ganska dominant och även om jag kan vara väldigt mjuk och försiktig så känns det jobbigt. Om du personligen inte förstår det så gör du inte det. Det är inte riktigt så mycket att grubbla i då. En del ser inga svårigheter med vissa sexuella situationer, andra ser väldiga svårigheter med sexuella situationer.
Jag är dominant, passionerad, energisk, stark och lite "ta i" i sensuell bemärkelse - men jag anser att jag inte är rätt man att "ta" en oskuld. Det är mitt eget tycke. I min värld så önskar jag ändå att en oskuld "tas" med mycket värme, närhet och försiktighet. Det är lite utanför mitt element, men det är klart tjejen/kvinnan kan trivas med min typ, men hur vet hon det innan hon testat? Hur som helst, "problemet" är ju mitt och väldigt enkelt att undvika.
- earlydayminer
earlydayminer skrev:Det skulle kunna vara så att den som "tar" oskulden inte har den där tydliga känsliga, kärleksfulla egenskapen. Dessutom är jag ganska dominant och även om jag kan vara väldigt mjuk och försiktig så känns det jobbigt. Om du personligen inte förstår det så gör du inte det. Det är inte riktigt så mycket att grubbla i då. En del ser inga svårigheter med vissa sexuella situationer, andra ser väldiga svårigheter med sexuella situationer.
Jag är dominant, passionerad, energisk, stark och lite "ta i" i sensuell bemärkelse - men jag anser att jag inte är rätt man att "ta" en oskuld. Det är mitt eget tycke. I min värld så önskar jag ändå att en oskuld "tas" med mycket värme, närhet och försiktighet. Det är lite utanför mitt element, men det är klart tjejen/kvinnan kan trivas med min typ, men hur vet hon det innan hon testat? Hur som helst, "problemet" är ju mitt och väldigt enkelt att undvika.
Jag hjälper dig gärna med ditt problem. Nästa gång du får en oskuld på halsen kan du skicka henne till mig först, så skall jag ta hand om henne på ett fint sätt. Sedan får du ta över efter några veckor när hon är någorlunda erfaren.
http://www.youtube.com/watch?v=ntj9DYeRXvM
Tror inte att denna mannen var bra för henne varje fall, fy så hemskt. Kvinnor har för övrigt en tendens att eftertrakta det svåra. Falska katter Kvinna själv - Jobbigt är det!
Freeman är rätt cool. men jag tänder mer på egenskaper och "hjärnan". Inte bokstavligt givetvis, men den myten om att vi med asperger tar alla ord bokstavligen, gäller nog bara/mest i stress
Tror inte att denna mannen var bra för henne varje fall, fy så hemskt. Kvinnor har för övrigt en tendens att eftertrakta det svåra. Falska katter Kvinna själv - Jobbigt är det!
Freeman är rätt cool. men jag tänder mer på egenskaper och "hjärnan". Inte bokstavligt givetvis, men den myten om att vi med asperger tar alla ord bokstavligen, gäller nog bara/mest i stress
Huggorm skrev:earlydayminer skrev:Det skulle kunna vara så att den som "tar" oskulden inte har den där tydliga känsliga, kärleksfulla egenskapen. Dessutom är jag ganska dominant och även om jag kan vara väldigt mjuk och försiktig så känns det jobbigt. Om du personligen inte förstår det så gör du inte det. Det är inte riktigt så mycket att grubbla i då. En del ser inga svårigheter med vissa sexuella situationer, andra ser väldiga svårigheter med sexuella situationer.
Jag hjälper dig gärna med ditt problem. Nästa gång du får en oskuld på halsen kan du skicka henne till mig först, så skall jag ta hand om henne på ett fint sätt. Sedan får du ta över efter några veckor när hon är någorlunda erfaren.
Det är nog bäst om du ritar mytologiska monster som Napoleon Dynamite gör i filmen.
slackern skrev:Det är nog bäst om du ritar mytologiska monster som Napoleon Dynamite gör i filmen.
Dog pga skratt
Vad kvinnor vill ha....
Det de känner för i just den stunden.. och det ska du som man veta
skämt åtsido..
Kvinnor vill ha en relation där de pratar en massa, romantik , någon som lyssnar och är närvarande... fan där var det kört för mig
Sedan måste man hålla igång kvinnans känsloliv. de vill pendla mellan tårar och skratt.. om det inte gör det utan allt bara är "bra" så är det inte bra, utan man måste pendla deras kännsolr mellan tårar och lycka..
Kvinnan skapar ofta känslopendlen själv, då de startat "bråk" över något som du inte fattar, alltså du ska dra igång bråk över något meningslöst, gärna något som hon inte förstår vad det handlar om,, få henne till tårar sedan kan ni försonas.
Det de känner för i just den stunden.. och det ska du som man veta
skämt åtsido..
Kvinnor vill ha en relation där de pratar en massa, romantik , någon som lyssnar och är närvarande... fan där var det kört för mig
Sedan måste man hålla igång kvinnans känsloliv. de vill pendla mellan tårar och skratt.. om det inte gör det utan allt bara är "bra" så är det inte bra, utan man måste pendla deras kännsolr mellan tårar och lycka..
Kvinnan skapar ofta känslopendlen själv, då de startat "bråk" över något som du inte fattar, alltså du ska dra igång bråk över något meningslöst, gärna något som hon inte förstår vad det handlar om,, få henne till tårar sedan kan ni försonas.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor