Kontakt önskas (del 1)

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Kantknuffaren » 2013-12-07 12:08:01

Skriver här igen. Börjar bli trött på att känna mig ensam. Känns som folk och vänner sakta börja glida ifrån mig. Har någon rädsla att bli totalt ensam. Så söker nu här folk och tala med . Är en man i 21 års åldern, konst musik och film intresserad. kommer från stockholms trakten. och jobbar med konst. skriv gärna. :-)Happy
Kantknuffaren
Ny medlem
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2013-05-26

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav davve » 2013-12-07 17:51:38

Hej!

Är en kille på 26 år, från skåne. Som söker någon tjej att prata med! :-)Happy

Är en snäll och ärlig kille, som har humor.
Jobbar heltid. Är en del bilintresserad. Kolla på filmer/serier. Gillar djur, främst hundar.

//David
davve
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2008-09-14

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Neurofunk » 2013-12-09 22:10:53

Hej.

Jag är 25år, bor i västra Stockholm.

Skulle vilja träffa någon som likt mig är transsexuell (MtF). Vill dela erfarenheter. Jag har Aspergers syndrom, ADD, tvångssyndrom och posttraumatiskt stressyndrom.

Vi kan även träffas av andra anledningar, som t.ex kärlek till svenska språket, hjärngymnastik, språkfokusmusik och vinylknaster. Men är du som sagt var transsexuell så träffar jag dig gärna först av den anledningen, och jag är fullkomligt ointresserad för huruvida du ligger sexuellt, det enda kravet om du som besvarar mig är man så måste du vara asexuell, samt att den som skriver till mig måste vara jämnårig (inga nåd).

Härmed förbehåller jag mig rätten att ej berätta mer om mitt privatliv. För vidare information om mig så skicka mig ett privat meddelande. Om du på ett eller annat sätt kan verifiera dig i meddelandet du eventuellt kan komma att delge mig så snabbar processen upp avsevärt, detta på grund av bristande tillit till människor till följd av dåligt socialt bemötande sedan tidigare.

Tack på förhand. /Xxxxxxxxx
Neurofunk
 
Inlägg: 306
Anslöt: 2013-12-09
Ort: Uppsala

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav puple » 2013-12-10 11:11:07

Hej

Jag är en kille på 19 år, läser natur sista året på gymnasiet. Bor norr om Stockholm.
På fritiden tränar jag styrketräning samt löpning och ser gärna på film eller spelar tv-spel.
Blev diagnostiserad 2012 (AS). Planerar på att plugga vidare inom medicin / läkare efter gymnasiet.

Känner mig rätt ensam även fast jag har en hel del vänner, därför jag skriver här :)
puple
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2013-12-10
Ort: Stockholm

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Sadistic » 2013-12-17 12:58:46

Hejsan!

Namn - Linda men kalla mig gärna Zolah ( internet nick i normala fall )

Söker
- Jag söker efter någon trevlig att prata med och dela intressen, spelar ingen roll om det är IRL eller via nätet. Jag är inte ute efter ett förhållande, bara vänskap. Du kan vara 3 år gammal eller 800 år, för mig spelar det ingen roll så länge du är trevlig.

Om mig - Jag är 26 år och studerar just nu 3D grafik på folkhögskola, jag har diagnoserna ADHD och AS. Jag är väl en rätt lätt person att umgås med ( vad jag uppfattat ), enda kan vara att jag har svårt att fokusera mig ibland vilket syns när jag är trött

Intressen - Jag tycker om många saker, mycket kopplat till fantasy/sci-fi. Så, tv-spel, datorspel, rollspel, brädspel etc är good stuff ;)

Utöver det så tecknar jag och skapar en del, bäst tycker jag om att teckna mini serier och skämt. Samt att jag har ett brinnande intresse för råttor! Har en flock på 4 mysiga hanar i diverse åldrar och färger. Utöver råttor så har jag och min fästman orm, 2 katter och en hund.

Så skicka ett PM om ni har lust att prata lite eller så :)
/ Sadistic
Sadistic
 
Inlägg: 731
Anslöt: 2013-12-09

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Ohlsson » 2013-12-17 20:56:19

Hej

Jag är en kille på 22år, från skåne. Har diagnosen Asperger, Mina intressen är film,dator spelande,styrketräning och springning. Jag söker efter en tjej att lära känna för ett förhållande eller vänskap.
Skicka ett PM om du vill snacka
Ohlsson
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2013-12-15

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav gadas » 2013-12-19 22:37:34

Jaha, är man kille så söker man ett förhållande, är man tjej så söker man vänner, inget mer...

Hur har ni tänkt er att det ska gå ihop? :wink:

Och så undrar jag om detta med ålder - menar ni kronologisk ålder (fattar inte varför det är viktigt hur länge man varit här) eller mognadsålder eller hur man känner sig eller?

Egentligen är jag väl fem-tio år men trött på att inte betraktas som lovlig, så säg tjugo-trettio. Duger det? Jag har i alla fall barnasinnet kvar, kombinerat med viss mognad...

Jag är också trött på att det är antingen vän eller sex och då menar jag inte att det ska vara både och utan att det finns något däremellan. Skulle önska ett kramigt hjärtevänskap där man inte gör bort sig för att man kommer nära...

Moderator Alien: Även om detta inlägg inbjuder till diskussion påminner jag om att alla slags svar måste skickas via pm; inga svar i denna tråd.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Spritfire » 2013-12-20 2:40:26

Hej

Jag är en 27-årig kille från Västervik med asperger diagnos som söker vänner och även flickvän.

Vore kul att få träffa på killar/tjejer med samma diagnos.

Mina intressen är: Inredning,matlanging,film,promenad,fika.

Hör gärna av er snarast
Spritfire
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2013-08-17
Ort: Västervik

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Kontrasto » 2013-12-21 21:54:23

Hej!

Jag tänker berätta vem jag är och varför jag skriver. Denna presentation kommer nog att bli rätt lång, då jag gillar att skriva mycket.

I början av detta år fick jag diagnosen asperger. Min officiella syssla är högskolestudier, läser japanska och har snart tagit en kandidat. Har läst alla möjliga saker och tänker läsa vidare, med fokus på en master i ABM. Gillar bland annat böcker, färger, att lyssna på fåglar och rulltrappor exempelvis, takter, att studera genus och folks beteendemönster samt att organisera saker och träffa nya personer. Pendlar mellan att träffa andra och att utforska saker på egen hand.

Jag är en 25-årig queer gynofil (googla!), med en pendlade relation till heterosexualitet, sex, nära relationer, sociala grupper, intriger och maktstrukturer/grupptryck. Har alltid haft en rätt delad relation till vanliga sociala sammanhang, då jag haft väldigt svårt att helt passa in. Mina föräldrar var punkare och gav mig redskapen till att ifrågasätta min omgivning, att jag dessutom varit mobbad till och från har inte hjälpt. Min delade relation har dock hjälpt mig att lära känna nya personer ytligt, och temporärt "smälta in" i olika sammanhang. Dock har jag lite svårare att få nära vänner som ringer ofta.

Ovanstående skriver jag för att du/ni ska få en så sann bild av mig som möjligt.

Jag söker efter två saker, kärlek och nära vänskap. Går gärna på spontana träffar. Vore underbart att ha någon att ringa upp spontant, någon som inte är jätteupptagen, eller som har tydliga luckor i sin planering då jag säkert kan ringa. Eller någon att hitta på spontana saker med och bara vara i nuet. Det är en fördel om du bor i Södermanland/Uppland/Gävle-trakten. Vore underbart att antingen hitta någon som är lika förvirrad, eller raka motsatsen.

Vänliga kramar
/Kontrasto
Kontrasto
Ny medlem
 
Inlägg: 14
Anslöt: 2013-11-20
Ort: Nacka

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Joxxie » 2013-12-23 18:17:53

Hej!

Jag är en social och trevlig kille på snart 19 bast som bor i Örebro, jag skulle gärna vilja träffa en tjej runt min ålder. Är väldigt intresserad av musik men lyssnar mest på hårdrock. Har inte så mycket intressen utan är den som bara kan sätta sig i bilen och sen så ser man vart man hamnar.
Joxxie
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2013-12-23
Ort: Hallsberg

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Ljussirap » 2013-12-29 0:57:00

Jag är en tjej på 27 år.
Jag är väldigt ensam och osäker av mig. Har inga vänner, är deprimerad, har ångest, social fobi och troligen en mildrare form av Aspergers som är under utredning.

Jag skulle vilja ha en vän eller varför inte träffa en kille som kan göra en lycklig och må bra för en gång skull? Nån mellan 25-33 som vill skriva lite så är det bara att höra av sig
Ljussirap
Inaktiv
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2013-10-28

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Ichigo » 2013-12-29 5:03:28

På inrådan från min kompis så ska jag scanna forumet efter någon trevlig människa och då kan jag lika gärna skriva annonsen jag länge tänkt göra.

Om mig... Hm... Jag är en tjej som bor tio mil utanför Göteborg. Jag har ett torn, en kennel, två hästar och en kanin. För tillfället så har jag... *kugghjul i rörelse* En kompis. Några personer som jag snackar med ibland i skolan men ingen som saknar mig när jag är borta. Tillhör inte de vanliga tonåringarna då jag inte är ute och super och ligger runt utan istället är hemma, läser böcker och funderar på hur många geléhallon som får plats i ett badkar! Brukar få höra att jag är väldigt mogen för min ålder och det stämmer i vissa fall. I andra fall så är jag lika mogen som en femåring.

Jag har ärrade armar och ben och kämpar med depression varje dag. Är diagnostiserad med AS, ADD, Depression och Bipoläritet.
Vet inte hur man gör när man umgås med någon och särskilt inte killar. Är du en snygg kille och vi träffas så kommer jag inte ens klara av att titta på dig.

Mitt största intresse är rollspel och manga. The legend of Zelda är mitt favoritspel och är även en stenhård pokémon-nörd. Rollspelar morgon till kväll, varje dag, samtidigt som jag kollar igenom alla säsonger av Hell's kitchen för femtonde gången. Söker någon som jag kan messa med samtidigt i åldern 17, plus minus något år. Skicka ett pm och berätta vilken sorts mupp du är ^^
Ichigo
 
Inlägg: 1554
Anslöt: 2013-02-25

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav sn1ll3 » 2013-12-30 0:07:56

Hej!

Jag är en 20-årig kille från Gävle med diagnosen Atypisk autism (F84.1).
Gillar att spela tv-spel, lyssna på musik, fotografera och att promenera ute i naturen.

Jag skulle vilja komma i kontakt med likasinnade killar och tjejer runt min ålder (18–25 år)
för chatt, vänskap eller förhållande (killar).

Är snäll och blyg, men är inte rädd för att upptäcka nya saker.
Att skriva någon rad eller att gå en promenad tillsammans tycker jag är en bra början.

Har Skype, Kik och PSN (för er spelnördar).
PM:a mig för kontakt!

Ha det bra!
sn1ll3
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2011-09-01

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav AustenAnnie » 2013-12-31 11:45:15

Är 27 år.
Har icke avslutade högskolestudier i bagaget som jag hoppas kunna fullfölja om några år.
Finns i Sthlmsområdet.

Söker främst nya bekantskaper.
Tycker om att prata och diskutera.
Väldigt kreativ inom konst och hantverk.
Uppskattar mode, litteratur, matlagning och språk.
Tränar regelbundet.

Tror det får räcka så.
AustenAnnie
 
Inlägg: 342
Anslöt: 2013-12-30
Ort: Pemberley

Kontakt önskas (del 2)

Inläggav Minka » 2014-01-04 23:07:53

Hej

Jag är en tjej på 23 år som söker kontakt :)..gärna runt Växjö men inget krav.

Mina intressen är djur, musik (främst gothisk, industrial, alternativ och hårdrock), vara med min familj och vänner..läser väldigt mycket oxå. Även spelar tvspel eller dataspel emellanåt. Överviktig men ska börja jobba lite hårdare på att gå ner i vikt.

Söker därför någon som inte dömer en för hur man ser ut utan för den man är. Gärna med liknande intresse. Har diagnosen Aspergers

Ha de bäst :)
Minka
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2012-04-14
Ort: Växjö

Kontakt önskas (del 1)

Inläggav Alien » 2014-01-05 21:45:36

Annonser fr o m 2013 och äldre återfinns här: kontakt-onskas-del-2-t19186.html
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Alien
Moderator
 
Inlägg: 47150
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Memoria » 2014-01-06 6:32:18

Hej!

Heter Viktor, är (i april) 29 år gammal och bor i huskvarna i jönköpings län.

Fick diagnosen aspergers syndrom och adhd efter en utredning i december 2011. Har också depression och går på medicin. Är verkligen glad att ha diagnosen. Är en enstöring som vill få kontakt med folk och bryta min ensamhet. Har lättare att prata med kvinnor än män av någon anledning, trots en hemsk historia med kvinnor bakom mig.

Är intresserad av tvspel, dataspel (dessa två saker är min passion i livet), filmer, tv-serier, manga, anime och allmänna nördiga saker.

Vill få kontakt med likasinnade och hoppas få nya vänner. Kvittar ålder, kön och vart ni bor, men som jag nämnde så har jag lättare att prata med kvinnor än män just pga att jag är en väldigt känslig kille.

Chatta via skype, sms, e-mail eller liknande är vad jag är ute efter. Om jag finner att vi "klickar" så kanske vi kan prata via skype.

Hoppas ni alla har en bra dag och jag hoppas att vi blir bra vänner även här på forumet.

MVH
Viktor

Notis, detta är en uppdaterad "annons" ifrån väldigt längesedan. Om jag bryter mot några regler utan att veta om det ber jag om ursäkt.
Memoria
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2012-03-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Demin » 2014-01-07 23:13:42

Hej, jag är en kille på 21 (snart 22 år) och bor i Kalmar.

Mina intressen är datorer, musik, film, tv-serier, fotografering. Har tidigare studerat på universitetet, men gick in i väggen. I höstas så fick jag en aspergerdiagnos efter en lång utredning, vilket var skönt att förstå lite mer om sig själv. Lider lite av social fobi och träffar inte mycket människor.

Söker vänner, både killar och tjejer, ålder spelar ingen roll. Har svårt att få vänner, är rätt så djup i mitt sätt att tänka, ärlig och omtänksam. Jag bryr mig väldigt mycket om andra, lite för mycket kanske.

Skriv gärna och hör av dig på PM :)
Demin
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2013-12-26

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Mawid87 » 2014-01-09 11:31:36

Hej Marcus heter jag och är 27 år. Jag bor i Borås. Jag är en social, omtänksam och rolig person. Har lätt att få folk att skratta vilket jag antar är en positiv egenskap ;) Jag är inte särskilt blyg som person och har lätt att lära känna nya människor :)

Mina intressen är musik, film/serier, historia, politik, arkitektur och djur.

Inom musikens värld föredrar jag heavy metal, house, dupsteph. När det gäller film så finns det inget bättre än skräck och fantasi ;) Har alltid varit intresserad av historia och det är 2 världskriget som är mest intressant. Har själv bland annat börjat ge mig in i politiken via det parti jag stöder, men är ganska nyligen det hände så inget märkvärdigt har hunnit hända! På fritiden umgås jag mycket med mina vänner och jag har en stor kompiskrets både tjejer och killar, men har ytterst få vänner som har Asperger. Jag och mina vänner hittar på allt möjligt mellan himmel och jord. Allt från att ha chilla filmkvällar framför någon bra film till att gå ut på krogen ibland på helgerna.

Söker efter kärleken

Jag söker nu lyckan att lära känna någon intressant tjej(20+) från Västergötland som delar någorlunda samma intressen som jag. Det är ett stort plus om du älskar skräck lika mycket som jag. Som person i ett förhållande är jag trogen, omtänksam och romantisk. Åtminstone det jag själv har fått höra ;) Hoppas vi hörs snart och sedan får vi se vart äventyret leder :)
Mawid87
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2014-01-08
Ort: Borås

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Hadraniel » 2014-01-12 22:39:23

Det känns som det är dags för mig att skriva i denna tråden då jag är här för att hitta nya trevliga och intressanta bekantskaper av olika slag (utöver att läsa och diskutera om olika ämnen förstås).

Om mig: Jag är en 31-årig filur av det manliga könet som uppehåller mig någonstans i mitten av Jönköpings län. Det var inte sålänge sedan jag fick min aspergerdiagnos så jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska förhålla mig till den och hur jag på bästa sätt ska få nytta av den. Dessutom är det lite kvar på utredningen då det finns viss misstanke om eventuell ADD/ADHD. I många sammanhang klarar jag mig alldeles utmärkt så det märks oftast inte så väl att jag har asperger. Dock tar socialt umgänge (särskilt i större grupper eller i offentliga miljöer) och vissa andra saker väldigt mycket energi så orken är väl oftast det som brister.

Vad jag söker här: Främst är jag ute efter att få kontakt med personer som jag kan ha intressanta och djupa samtal med. Bäst är det ju om man bor relativt nära varandra då jag helst träffas i verkligheten, men att prata över telefon/skype fungerar bra det med om det är en längre fysisk distans mellan oss. Trevligast vore kontakt med tjejer då min kvinnliga bekantskapskrets är mindre än min manliga. Dessutom finns ju bonuschansen att det kan bli något mer än vänskap om det uppstår ömsesidig attraktion. Utöver samtal är jag även intresserad av personer som vill träffas för sällskapsspelskvällar, rollspelande eller andra sociala aktiviteter som sker i mindre sällskap. Ett grundkrav på personer som jag ska umgås med i någon större utsträckning är att de är öppensinnade och till exempel kan acceptera andras åsikter och diskutera saker på ett djupare plan även när man har olika ståndpunkter i ämnet.

Mina intressen: Om jag ska leta efter ett specialintresse jag har ligger nog livspusslet som helhet närmast. Alltså är jag väldigt intresserad av det mesta som gör att jag bättre kan förstå andra människor, samhällsstrukturer, naturen och dylikt (åtminstone på ett övergripande plan). Filosofiska frågor är också intressanta att diskutera, även om det sällan leder till något konkret då man troligen inte kan få ett tydligt svar på vad till exempel livet går ut på innan man är död. Utöver detta är jag intresserad av kunskap om saker som kan göra livet bättre som personlig utvekling, träning, kost och liknande saker.

Tveka inte att ta kontakt om det känns det minsta intressant. Det finns ju inget att förlora (mer än lite tid) och mycket att vinna. Ha det underbart!
Hadraniel
 
Inlägg: 415
Anslöt: 2014-01-03

Kontakttråden (del 2)

Inläggav uppeomnatten » 2014-01-13 6:29:14

37 år.asperger,add.sömnlös om nätterna ofta.gillar katter.sömnad.tatuering.färger.övernaturligt.musik mm..nån mer som har tråkigt om natten me liknande intressen?
uppeomnatten
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2013-02-17

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Hannes9411 » 2014-01-18 2:50:54

De som vill kan också kopiera och fylla i den här listan:

Ålder: 19
Musiksmak: Allätare
Fritidsintressen: Resor, fordon, djur och natur, friluftsliv, cykling, fotografi
Politisk uppfattning: Grön
Bor: Floda utanför Göteborg.
Diagnos: Asperger och eventuellt ADHD.

Skicka PM om ni vill veta mer! :)

Kan ju tillägga att jag i första hand söker vänner och chattkompisar.
Hannes9411
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2014-01-18
Ort: Lerum

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Turtle_droid » 2014-01-19 21:50:53

Ohoj!

Namn: Mattias (alternativt Turtle_droid för en hel del webb-relaterade saker)

Söker: Är väl i huvudsak ute efter ett förhållande (tjej) men om man nu vill trakassera mig som vän på fritiden så kan väl det också tänkas gå bra :P

Om mig: Jag är en kille på 22 år som känt till min aspergerdiagnos i +- ett drygt år.
Ursprungligen från Stockholms trakten men befinner mig för tillfället nere I Holsbybrunn där jag studerar speldesign.
Är ganska lång samt smal (sisådär 186cm samt 65kg om vi nu ska vara specifika). Har kort blont hår, blå ögon och är förmodligen blek som ett lakan.
Skulle nog beskrivas som en snäll samt omtänksam person med ett visst sinne för humor. Kan även vara någorlunda cynisk samt envis men överlag är jag nog en rätt trevlig person.

Intressen: Vad gäller fritidsintressen så har jag ett stort spelintresse (i huvudsak Dator eller rollspel). Gillar även saker som djur(från katter till sköldpaddor och det mesta däremellan), anime/manga och historia.
Film/Läsande varierar väl beroende på om man hittar något intressant men generellt sett lutar det väl mot science-fiction, fantasy och en del skräck.
Håller även på o försöka lära mig själv att rita ordentligt vilket är lättare sagt än gjort men som mordbrännaren sa "Det tar sig".

Låter det som jag kan vara intresse så går det bra att höra av sig via PM tack!

//Mattias
Turtle_droid
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2014-01-10
Ort: Stockholm

Kontakttråden (del 2)

Inläggav Fisken1979 » 2014-02-02 10:19:40

Hej!

Är en kille på 34 år, som bor i Malmö-Lund-området, och som gärna skulle vilja få kontakt med killar och tjejer, helst inom Skåne. Söker kanske främst en tjej för förhållande eller vänskap. Men söker även efter nya killkompisar. En lämplig ålder kan väl vara 27-40, ett år eller två mer eller mindre spelar ingen roll.

Jag har väl ingen "riktig" Aspergerdiagnos, men känner att mycket stämmer in på just det syndromet.

Om mina intressen: Jag lyssnar t.ex. mycket på musik, främst pop, rock och hårdrock. Ser en del på tv, och kollar på film. Främst blir det då thrillers, komedier, rysare och drama.
Har ett visst intresse för sport, i alla fall för hockey och fotboll.
Jag spelar också en del dator- och tv-spel, i lite olika genrer. Gillar också att surfa på nätet.

Andra intressen jag också ägnar en del tid åt är att ta cykelturer och gå promenader.


Hör gärna av er via PM om detta låter intressant!
Fisken1979
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-10-25
Ort: Malmö-Lund-området

Återgå till Träffar



Logga in