Fotbolls-EM 2008
Helt ofattbart. Vart i helvete kom Ryssland ifrån? De var ganska så aggressiva, steroider? Just nu känns det som om att vilken ursäkt som helst duger. Vilken skräll, åh moder jord min skapare.
Ryssland kommer aldrig mer spela så här bra. Aldrig.
Edit: Äh! Det är bara fotboll.
Ryssland kommer aldrig mer spela så här bra. Aldrig.
Edit: Äh! Det är bara fotboll.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag är mest glad över att det inte blev straffar, tack gode gud att matchen avgjordes genom spelmål!
Otroligt bra match verkligen. Det har varit ett bra år för ryssarna, de har redan vunnit schlagern och hockey-vm.
Otroligt bra match verkligen. Det har varit ett bra år för ryssarna, de har redan vunnit schlagern och hockey-vm.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Målvakten för Ryssland är ju bara 22 år och Arsjavin ser ut att vara 18 år men han är 27 år.
En av Rysslands backar(?), Kolodin, sköt jäkligt bra måste jag få lov att säga. Han tog i för president och fosterland.
En av Rysslands backar(?), Kolodin, sköt jäkligt bra måste jag få lov att säga. Han tog i för president och fosterland.
- earlydayminer
earlydayminer skrev:Målvakten för Ryssland är ju bara 22 år och Arsjavin ser ut att vara 18 år men han är 27 år.
Snarare premiärminister och fosterland. Presidenten i Ryssland är väl knappast mer än en skuggfigur numera.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Det har du mer eller mindre rätt i!
- earlydayminer
earlydayminer skrev:Målvakten för Ryssland är ju bara 22 år och Arsjavin ser ut att vara 18 år men han är 27 år.
Ja, jag hade gissat att Arsjavin var 20-21 år, tycker även att Pavljutjenko ser ung ut men han är 27 år också.
Fastnade lite i statistiken
Ryssland har lägst medelålder med 26,2 år, Sverige och Italien har högst med 29,3 år.
Schweiz har yngsta spelaren i Derdiyok som fyllde 20 år 12/6.
Österrike har två spelare som är 20 år och även EM:s äldsta spelare i Vastic som fyller 39 år 29/9.
Henrik Larsson fyller 37 i år och är EM:s näst äldste ytterspelare.
Ryssland har endast ett utlandsproffs, Ivan Sajenko som spelar i Tyskland, Kroatien har flest med 20.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Vad skönt att Spanien slog de defensiva italienarna.
Inget mål på 120 minuter med 2 så bra lag,ofattbart.
Hoppas att Spanien slår ryssarna nu och går till final.
Där lär de få möta Tyskland,för turkarna har 5 skadade och 4 avstängda.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
- Anslöt: 2007-05-07
tvilling99 skrev:Vad skönt att Spanien slog de defensiva italienarna.
Nej, nu hoppas vi på Ryssland.
Och Turkiet, även om det faktiskt ser ut som 'de brännt sitt krut' trots allt.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:21:36, redigerad totalt 1 gång.
Ja,Ryssland-Turkiet hade varit en högoddsare som final det hade ingen tippat före turneringen.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:21:39, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
Ryssland-Turkiet, ja, då blir EM:s final ett asiatiskt mästerskap...
Bra kul i varje fall att både ryssarna och spanjakerna gick så här långt, nu känns det som att Sverige bara var i en av de värsta grupper man kunde tänkt sig... vi hade nog krossat Holland och Kroatien...
Bra kul i varje fall att både ryssarna och spanjakerna gick så här långt, nu känns det som att Sverige bara var i en av de värsta grupper man kunde tänkt sig... vi hade nog krossat Holland och Kroatien...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:21:39, redigerad totalt 1 gång.
Tycker jag för illa om ett land som land betraktat kan jag inte känna att deras fina landslag är värda framgång hur bra de än spelar. Och Ryssland är ju.... ja, Ryssland....
....de lever dessutom i sådan stolthet över sin tid som Sovjetunionen att de såg det som normalt och vettigt att återta den sovjetiska nationalsången. De är så jävla äckliga att det bara tar emot och känns tragiskt att se att de har fått ett bra fotbollslandslag också.
Bevare oss väl för att hylla och glädjas åt det, det kan bara vara negativt att den stora delen antidemokrater i Ryssland som inte ens försöker dölja sitt drömmande tillbaka till Sovjettiden får brösta upp sig att man är bäst i Europa i fotboll... finns bara nackdelar med det! Bara bara nackdelar...
Nej, hoppas verkligen Spanien går vidare...
....de lever dessutom i sådan stolthet över sin tid som Sovjetunionen att de såg det som normalt och vettigt att återta den sovjetiska nationalsången. De är så jävla äckliga att det bara tar emot och känns tragiskt att se att de har fått ett bra fotbollslandslag också.
Bevare oss väl för att hylla och glädjas åt det, det kan bara vara negativt att den stora delen antidemokrater i Ryssland som inte ens försöker dölja sitt drömmande tillbaka till Sovjettiden får brösta upp sig att man är bäst i Europa i fotboll... finns bara nackdelar med det! Bara bara nackdelar...
Nej, hoppas verkligen Spanien går vidare...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 14:21:39, redigerad totalt 1 gång.
Turkarna var värda att vinna,de spelade fantastiskt.
Det var mest tur för tyskarna att de lyckades vinna.
Hoppas de får möta Spanien i final.
Det var mest tur för tyskarna att de lyckades vinna.
Hoppas de får möta Spanien i final.
Senast redigerad av tvilling99 2011-05-04 14:21:39, redigerad totalt 1 gång.
- tvilling99
Det verkar som att turkarna och ryssarna har en otrolig förmåga att röra på sig på planen, de springer hela tiden. Fransmännen och italienarna står mest stilla. Vad beror det på egentligen? Inte vet jag.
Senast redigerad av mnordgren 2011-05-04 14:21:39, redigerad totalt 1 gång.
Tess skrev:Tänk alltså. Ingen trodde på Ryssland innan men de har verkligen visat vad de går för. Sånt gillar jag.
Jupp, jag hoppas också verkligen på Ryssland.
Fler människor som kan bli glada över en seger.
Senast redigerad av sssssm 2011-05-04 14:21:39, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Intressanta intressen