Tecknade serier / Filmer
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Tecknade serier / Filmer
En av mina stora passioner är tecknade serier och filmer, har alltid gillat sådant sedan barnsben. Dom flesta jag pratar med viftar bort det som barnsagor och att det är något som är löjligt, men det tycker inte jag. Precis som det finns olika genrer på böcker och film så finns det minst lika mycket tecknat!
En av mina favoriter är nog Don Bluth, han var tidigare en tecknare hos Walt Disney studios men avgick. Han har bland annat skapat Lille fot, Rock-a-doodle och Tummelisa. Han har även varit med och skapat Dragons Lair spelet, har själv aldrig spelat men man ser direkt att Don Bluth har varit med på animationerna. En annan film som är rätt cool är Titan AE, om du inte sett den rekomenderar jag den starkt :3
Förutom detta så är ju Anime rätt skönt, dock på senare tid har jag lessnat lite på att försöka finna just min smak av anime. Finns så mycket, och mycket är skit också ._.;
Har ni några tips på härliga tecknade filmer/serier? jag skulle uppskatta tips och annat
En av mina favoriter är nog Don Bluth, han var tidigare en tecknare hos Walt Disney studios men avgick. Han har bland annat skapat Lille fot, Rock-a-doodle och Tummelisa. Han har även varit med och skapat Dragons Lair spelet, har själv aldrig spelat men man ser direkt att Don Bluth har varit med på animationerna. En annan film som är rätt cool är Titan AE, om du inte sett den rekomenderar jag den starkt :3
Förutom detta så är ju Anime rätt skönt, dock på senare tid har jag lessnat lite på att försöka finna just min smak av anime. Finns så mycket, och mycket är skit också ._.;
Har ni några tips på härliga tecknade filmer/serier? jag skulle uppskatta tips och annat
Tecknade serier / Filmer
Anime är något jag tittar på sedan 2005 och då via nätet och jag finner att det finns många bra serier.
Att som 40-åring se på och gilla tecknad film inklusive anime anses väl av de flesta vara barnsligt för sådan är normen. Men detta intresse är en del av mig och då spelar det ingen roll vad normen säger för som nämnts tidigare är denna norm för snäv och delvis felaktig.
Edit:
Tja jag tycker Tintin filmen och de tecknade filmerna fortfarande är bra. Vad gäller anime anser jag att Air tv, Zetai shonen, Maho shojo lyrical Nanoha, Onegai Twins är bra.
Att som 40-åring se på och gilla tecknad film inklusive anime anses väl av de flesta vara barnsligt för sådan är normen. Men detta intresse är en del av mig och då spelar det ingen roll vad normen säger för som nämnts tidigare är denna norm för snäv och delvis felaktig.
Edit:
Tja jag tycker Tintin filmen och de tecknade filmerna fortfarande är bra. Vad gäller anime anser jag att Air tv, Zetai shonen, Maho shojo lyrical Nanoha, Onegai Twins är bra.
Tecknade serier / Filmer
Kapten Stofil av Joakim Lindengren bör ses.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tecknade serier / Filmer
Koboshi skrev:Anime är något jag tittar på sedan 2005 och då via nätet och jag finner att det finns många bra serier.
Edit:
Äh, ålder ska inte spela någon roll. jag kommer nog se på tecknat ( för alla åldrar ) tills den dag jag dör. Jag menar, finns en massa annat som är extremt mycket mer barnsligt fast det blir ett helt annat ämne om jag ska börja med att prata om det lol.
Har nog inte sett någon av dem tror jag, ska se onegai teacher med min fästman ( han är ett stort fan )
KrigarSjäl skrev:Kapten Stofil av Joakim Lindengren bör ses.
Det är väl en serietidning? själv hr jag inte läst kapten stofil på JÄTTE länge. ELvis är mer en svensk serie i min smak fick förövrigt träffa tecknaren. Han är riktigt awesome och trevlig! fick en privat lektion, var nervös som fan ._.
Återgå till Intressanta intressen