Vad vill tjejer/kvinnor egentligen ha? [Avdelad tråd]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Flawed » 2013-05-11 13:56:36

Du ska inte fråga vad kvinnorna vill ha utan vad du vill ge dem och om det är något som efterfrågas på marknaden.
Flawed
Inaktiv

Anslöt: 2007-05-04

Inläggav imagine » 2013-05-12 22:29:47

Miche skrev:
imagine skrev:
HGJ skrev:Vem är "du" i detta sammanhang?

Mannen som vill ha sex med kvinnan som han finner attraktiv.

Så vad kvinnan anser i sammanhanget är ointressant???

Men grejjen är att ni bara tänker på helt fel sätt. Det gäller att hitta personer som man passar ihop med. Det går att göra det på olika ställen. Jag har fan pratat med folk på tunnelbanan, på krogen, när jag var ute hos en kund (hon bjöd mig på öl och ville att jag skulle "stanna" men jag hade flickvän då), på bussen, på vägen hem (ja vi gick hem till mig sen). Det finns liksom otroligt många ställen att "göra sig själv tillgänglig" på. Så kommer det någon som man passar av naturliga skäl väldigt bra ihop med så blir det liksom av att det blir något mer - eller åtminstone så har man väldigt goda chanser då. För den andra personen KAN faktiskt vilja det också ;)

Vad jag hör av tjejjer är saker som "ofan den där snubben han var ju skiiit konstig. Han kom fram till mig och sa hej och sedan pekade han på sin drink och sa 'titta här, det är 0.5% alkohol, ja man kan ju faktiskt ha roligt även utan alkohol." det roliga är att det är faktiskt inte roligt alls. Och för flera år sedan skulle jag också kunna se mig göra patetiska sådana saker som inte ger något resultat, som KAN INTE ge något resultat även om du är helt perfekt som person. Det är liksom bättre att bara börja prata, att vara som på tårna - lätt och flexibel - och gå iväg om det inte ser ut att vara en givande konversation.

Men det där med tjejjer kan jag faktiskt inte förklara på något bra sätt, trots att jag har själv funderat i många år på saken och trots att jag har haft ett år som har bokstavligen bevisat för mig att det är sjukt enkelt att få sex och ha riktigt roligt på krogen. Men det är fortfarande så att oavsett hur jag vrider och vänder på det så finns det liksom inget bra sätt att förklara "hur" man gör för någon annan. Kanske är det så att det är just att man INTE TÄNKER så mycket utan "känner av på känslan" som är det stora hemligheten? Och att det är just därför så att man inte kan förklara det? Ibland KÄNNER man liksom för att säga "jag tycker om dig" eller "jag tycker du är supersöt" och då blir det naturligt. Eller att säga att "jag känner mig lite spänd, jag brukar bli det när jag är ute med människor.. " Att man liksom säger det för att man just känner den känslan och inte av någon annan anledning (som att man försöker "påverka" personen). Det brukar funka anser jag..

Kvinnor förstår inte den problematiken som män har. Den är helt främmande för dem. De vet inte hur det är att "inte veta hur man gör" för att de behöver inte veta! De ser en helt annan sida i situationen - de ser den sidan som hör till personen som blir kontaktad istället för att vara den personen som "kontaktar".

Den här är jätte bra:
http://www.youtube.com/watch?v=6UkCooqhcKM <- den svarar på den frågan som TS ställde på väldigt bra sätt tycker jag.
imagine

Anslöt: 2013-03-29

Inläggav Abbreviation » 2013-05-12 23:09:04

nallen skrev:Och, Abbreviation, oavsett vad du tror har jag en hel del respekt även för dig (av ungefär samma skäl som ovan) även om jag samtidigt tycker att en hel del av dina idéer är helt åt helvete.

Right back at ya, trots allt skräp du skriver.
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

"Klart tjejer måste ställa upp på sex m sina killkompisar!"

Inläggav KrigarSjäl » 2013-11-29 7:36:51

Alien skrev:Förr fick en flicka inte säga Ja, nu får hon inte säga Nej. Alla tjejer förutsätts äta p-piller och då har de ju ingen godtagbar ursäkt att neka killar sex. :roll:

Tiderna förändras men en sak är evig: Tjejer är till för att behaga och serva killar. Och kraven kommer både från killar och andra tjejer. Det är ofta tjejer som ojar sig över om andra tjejer inte sminkar sig, har det senaste i klädväg, har ful frisyr, inte rakar sig etc. Det är ofta tjejer som fördömer andra tjejer som "orrar" när övergreppsfilmerna visas.

-Sen har du brudar som kräver att mannen ska ha flashigt högstatusjobb, kukförlängarbil, kunna åka (bjuda) på exotiska semestrar till andra sidan jordklotet mm och därför kategoriskt ratar mindre bemedlade män...
Att många är funtade på det sättet är ett faktum.
Frågan är vad vi ska kalla dem men det är ett fenomen som hör hemma i vuxenvärlden så jag kanske går OT.
Men lyxluder är väl ett högst ärligt omnämnande?

Moderator Alien: Flyttat från denna tråd klart-tjejer-maste-stalla-upp-pa-sex-m-sina-killkompisar-t37191.html
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav kapuni » 2013-11-29 7:56:34

KrigarSjäl skrev:-Sen har du brudar som kräver att mannen ska ha flashigt högstatusjobb, kukförlängarbil, kunna åka (bjuda) på exotiska semestrar till andra sidan jordklotet mm och därför kategoriskt ratar mindre bemedlade män...
Frågan är vad vi ska kalla dem men det är ett fenomen som hör hemma i vuxenvärlden så jag kanske går OT.

Ja eller lyxfruar som gifter sig med rika män för att sedan kunna skilja sig och ta mannens halva förmögenhet, som de är berättigad till.
Ja, lyxluder skulle man kunna kalla dem.
kapuni

Anslöt: 2010-04-28

Inläggav kapuni » 2013-11-29 8:17:40

Eller de här killarna som hyr sig en fin bil över en natt, de har inte råd med att köpa en egen, för att sedan åka omkring på stan och visa sin (låtsas)status och ragga på brudarna. Jag undrar hur det ser ut dagen efter när bruden som valde honom för sin bil inser att han visst inte hade råd med mer än en natt för hennes lyxkonsumtion.
kapuni

Anslöt: 2010-04-28

Inläggav sugrövmanövern » 2013-11-29 9:52:41

Män hatar kvinnor och jag förstår varför.
sugrövmanövern

Anslöt: 2007-01-12

Inläggav plåtmonster » 2013-11-29 15:42:09

Killar nyttjar tjejer för sex och tjejer nyttjar killar för ekonomisk vinning. Därmed inte sagt att alla gör det.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Alien » 2013-12-08 2:39:11

KrigarSjäl skrev:
Alien skrev:Förr fick en flicka inte säga Ja, nu får hon inte säga Nej. Alla tjejer förutsätts äta p-piller och då har de ju ingen godtagbar ursäkt att neka killar sex. :roll:

Tiderna förändras men en sak är evig: Tjejer är till för att behaga och serva killar. Och kraven kommer både från killar och andra tjejer. Det är ofta tjejer som ojar sig över om andra tjejer inte sminkar sig, har det senaste i klädväg, har ful frisyr, inte rakar sig etc. Det är ofta tjejer som fördömer andra tjejer som "orrar" när övergreppsfilmerna visas.

-Sen har du brudar som kräver att mannen ska ha flashigt högstatusjobb, kukförlängarbil, kunna åka (bjuda) på exotiska semestrar till andra sidan jordklotet mm och därför kategoriskt ratar mindre bemedlade män...

Var det inte du som trodde att nästan allt beror på biologin? I så fall är det verkligen inte rättvist att kalla kvinnor vid öknamn bara för att de följer sin biologi, dvs honan söker en hane med hög status och pengar, så att hennes barn får bästa möjliga start i livet.

Se f ö dessa trådar:
sexualitet-biologiska-vs-sociala-faktorer-t18980.html
post115938.html#p115938

Det låter faktiskt mer troligt att det beror på medfödd biologi än att rakade armhålor skulle bero på medfödd biologisk kvinnlighet: post1032828.html#p1032828
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Inläggav Abbreviation » 2013-12-08 11:39:41

Den här grejen "killar nyttjar tjejer för sex". Alltså, NEWSFLASH, kvinnor gillar också att ligga! Och, NEWSFLASH, män gillar också partners med hög status. Det ligger i människans natur att knulla och det ligger absolut i människans natur att söka sig till snygga, välbärgade partners. Rika kvinnor uppvaktas flitigt av yngre, hetare män på samma sätt som rika män uppvaktas av yngre, hetare kvinnor. Skitsnygga, unga män blir flitigt raggade på och skitsnygga unga kvinnor blir också flitigt raggade på. Att fler män är rika och det därmed finns fler kvinnor som söker sig uppåt, innebär inte att kvinnorna som raggar på högstatusmän är mer "luder" än männen i samma situation. Att du inte sett dem betyder inte att de inte finns, och att männen som raggar högstatus är ovanligare än kvinnorna kan man inte dra några slutsatser om då marknaden på högstatuskvinnor är ganska liten.

Den tydligaste könsmarkerade skillnaden här - om man ser till frekvens per capita och alltså bortser från att det är oproportionerligt många män som är rika - är att män i hög position oftare väljer en partner med låg status. Rika kvinnor tenderar även att vara högutbildade och högutbildade kvinnor tenderar att välja högutbildade partners i mycket större utsträckning än vad högutbildade män gör. Och jag, som själv aspirerar på en högre utbildning och är akademiskt lagd, kan absolut förstå det. Jag har liksom inte så jävla mycket gemensamt med en genomsnittlig byggarbetare.

Många män verkar tänka att kvinnor väljer män i samma statusskikt eller skiktet över på grund av rent ekonomiska skäl. Missar ni grejen med att status och bildning är starkt korrelerade? Intelligenta, bildade kvinnor vill ha intelligenta, bildade män. Dessa män, i sin tur, väljer i mycket större utsträckning partner från lägre status och ofta en yngre och snyggare sådan. Och det är KVINNORNA (både de med låg och de med hög status, märk väl) som anklagas för att vara ytliga? Så jävla absurt.

Krigis: Du dissar kvinnor som ratar mindre bemedlade män. Dissar du aldrig några kvinnor som inte håller måttet enligt dig? Alla har preferenser, alla har behov. Så länge du inte är beredd att vara ihop med vilket groteskt fult underklassåbäke som helst så blir det bara löjligt när du dissar andras krav.
Abbreviation

Anslöt: 2010-10-15

Inläggav Azo85 » 2013-12-08 12:49:10

Vill kvinnor knulla sådär nämnvärt mycket? Som jag läste på ett annat ställe "Om jag vill ha känslolöst sex har jag en dildo. Den blir aldrig mjuk och den vibrerar.". Sådana uttalanden får nog många män att tro att kvinnor inte är nämnvärt intresserad av sexuellt umgänge med en man utan snarare mer intresserad av känslomässig stimulans vilket är en annan sak. Känns bara som det är ytterst sällan kvinnor bara knullar för knullandets skull. Har själv mött ett fåtal, men i slutändan vill de flesta ha något annat än sex.

Jag har kommit fram till att intelligens inte är nämnvärt avgörande när det kommer till partner. Status, utseende men framförallt emotionell kapacitet är mycket mer avgörande. Jag är emotionellt utvecklingsstörd men blir i princip geniförklarad av de flesta jag möter. Finns flertalet kvinnor som sagt till mig att jag är den smartaste människa de mött men de vill inte ligga med mig för det.
Azo85

Anslöt: 2011-09-01

Inläggav Huggorm » 2013-12-08 12:56:29

Det gäller att uppvakta kvinnorna vid rätt tidpunkt, de flesta är betydligt kåtare vid ägglossning än annars
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Inläggav slackern » 2013-12-08 13:06:46

Huggorm skrev:Det gäller att uppvakta kvinnorna vid rätt tidpunkt, de flesta är betydligt kåtare vid ägglossning än annars

Jo det har jag hört både privat och läst om. Har även läst att på något magiskt sätt så ser kvinnor bättre ut under den perioden. Något händer tydligen med ögonen så att män finner dom mer attraktiva. Men känns som att det kan vara rätt svåra signaler att tyda om nu inte kvinnan är väldigt tydlig.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav KrigarSjäl » 2013-12-08 13:08:16

Abbreviation skrev:Krigis: Du dissar kvinnor som ratar mindre bemedlade män. Dissar du aldrig några kvinnor som inte håller måttet enligt dig? Alla har preferenser, alla har behov. Så länge du inte är beredd att vara ihop med vilket groteskt fult underklassåbäke som helst så blir det bara löjligt när du dissar andras krav.

Nej, det är inte jämförbart. Fysisk attraktion lika med passion, passion en del av konceptet kärlek.

Det är golddiggerbrudar som helt cyniskt väljer utifrån plånbok som är de falska.
De ratar kärlek till förmån för plånboken.
Och det gör dem till lyxluder.
Inte på nåt vis mer högtstående än horan som säljer röv på gatan.

Det jag inte gillar med den här sorten är att de spekulerar i känslor, kärlek, intimitet.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2013-12-08 13:20:35, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav slackern » 2013-12-08 13:16:02

KrigarSjäl skrev:
Abbreviation skrev:Krigis: Du dissar kvinnor som ratar mindre bemedlade män. Dissar du aldrig några kvinnor som inte håller måttet enligt dig? Alla har preferenser, alla har behov. Så länge du inte är beredd att vara ihop med vilket groteskt fult underklassåbäke som helst så blir det bara löjligt när du dissar andras krav.

Nej, det är inte jämförbart. Fysisk attraktion lika med passion, passion en del av konceptet kärlek.

Det är golddiggerbrudar som helt cyniskt väljer utifrån plånbok som är de falska.
De ratar kärlek till förmån för plånboken.
Och det gör dem till lyxluder.
Inte på nåt vis mer högtstående än horan som säljer röv på gatan.

Se det positiva i det istället. Dom har sina glansdagar under 20 års åldern. Sedan när dom är runt 30 års åldern är dom inte lika attraktiva längre. Och har något låglöneyrke. För hur vanligt är det att någon gifter sig med en golddiger?
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav KrigarSjäl » 2013-12-08 13:19:53

Jo. De dumpas sedermera till förmån för yngre förmåga, så säger iaf mönstret.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Azo85 » 2013-12-08 13:21:33

slackern skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att uppvakta kvinnorna vid rätt tidpunkt, de flesta är betydligt kåtare vid ägglossning än annars

Jo det har jag hört både privat och läst om. Har även läst att på något magiskt sätt så ser kvinnor bättre ut under den perioden. Något händer tydligen med ögonen så att män finner dom mer attraktiva. Men känns som att det kan vara rätt svåra signaler att tyda om nu inte kvinnan är väldigt tydlig.

Verkar vara lite mycket begärt att män med AS skall märka det i alla fall. Ingen av de kategorierna är väl direkt kända för att kunna tyda signaler nämnvärt bra.
Azo85

Inläggav ElisabetC » 2013-12-08 13:33:35

Vilken avskyvärd tråd :o.

Många krisitserar Nallen och i och för sig kan jag förstå varför men..inser även att han antagligen inte har blivit så väl behandlad av det motsatta könet.

Han måste ha träffat bottenskrapet på den kvinnliga sidan.

/Over and out.
ElisabetC

Anslöt: 2013-08-30

Inläggav nallen » 2013-12-08 13:42:10

ElisabetC skrev:Många krisitserar Nallen och i och för sig kan jag förstå varför men..

Va? Vad har jag gjort nu då?
I den här tråden?

Abbreviation skrev:Alltså, NEWSFLASH, kvinnor gillar också att ligga!

Uppenbarligen inte i samma utsträckning som män.
Om det vore så så skulle det inträffa att det kom fram brudar och frågade om man ville följa med hem och knulla lite. Det har aldrig hänt, vare sig på krogen eller någon annanstans.
Om båda könen vore lika intresserade så skulle det inte vara samma obalans där många män inte får nåt alls - det finns ju, i stort sett, lika många män som kvinnor i sexuellt aktiv ålder.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Inläggav Kevlarsoul » 2013-12-08 13:50:00

Jag hade en kort period i mitt liv då jag bara var ute efter sex och hade inga som helst problem att hitta killar/män som också ville det.
Men det kändes väldigt destruktivt, mådde väldigt dåligt av det.
Kevlarsoul

Anslöt: 2006-12-08

Inläggav nescio » 2013-12-08 17:21:04

imagine skrev:Det är liksom bättre att bara börja prata, att vara som på tårna - lätt och flexibel - och gå iväg om det inte ser ut att vara en givande konversation.
Prata om vad då? En utförlig föreläsning om vad man håller på med angående sitt specialintresse hemma kanske?
nescio

Anslöt: 2009-03-12

Inläggav Huggorm » 2013-12-08 17:27:25

nescio skrev:
imagine skrev:Det är liksom bättre att bara börja prata, att vara som på tårna - lätt och flexibel - och gå iväg om det inte ser ut att vara en givande konversation.
Prata om vad då? En utförlig föreläsning om vad man håller på med angående sitt specialintresse hemma kanske?

Nja, utförligt bör det inte vara men man bör absolut nämna det och se hur det tas emot. Om nu inte ens specialintresse består i att samla på tånaglar eller studera kackerlackor.
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Inläggav Azo85 » 2013-12-08 17:35:32

Alien skrev:Jag skulle säga att det inte ingår i den traditionella mansrollen att vara försiktig.

Nej. Försiktig riskbedömning är väl inte vår starka sida direkt.
Azo85

Inläggav nescio » 2013-12-08 19:21:40

Huggorm skrev:
nescio skrev:Prata om vad då? En utförlig föreläsning om vad man håller på med angående sitt specialintresse hemma kanske?

Nja, utförligt bör det inte vara men man bör absolut nämna det och se hur det tas emot. Om nu inte ens specialintresse består i att samla på tånaglar eller studera kackerlackor.
99,9% chans att de är helt ointresserade. Vad säger man sen då?
nescio

Anslöt: 2009-03-12

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in