Sysslar någon annan med "text rollspel"?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Lyysa » 2013-04-24 12:23:55

Jag har sedan länge tyckt om att skriva och upptäckte på (en numera nedlagd) hemsida rollspel i text format. Det är i princip att du sitter och skriver en novell tillsammans med varsin individuell karaktär.

Men sen hemsidan las ner så har jag inte lyckats hitta en ny som verkat bra, jag bara undra om det var någon annan här med samma intresse eller tycker det verkar kul?
Ni kanske till och med vet en bra hemsida för det? :-)Happy
Lyysa

Anslöt: 2013-03-15

Inläggav Savanten Svante » 2013-04-24 17:05:49

...som i MUD?

I så fall har du ett par länkar här: http://sv.wikipedia.org/wiki/MUD
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Lyysa » 2013-04-24 18:28:33

Savanten Svante skrev:...som i MUD?

I så fall har du ett par länkar här: http://sv.wikipedia.org/wiki/MUD

Har läst igenom vad som stod där och dels kan jag ju säga att de påminner om varandra, den enda grejen som är annorlunda är att MUD verkar vara väldigt mer definitivt. Eller ja skillnaden mellan dem är att spelarna i det jag kallar "text rollspel" får bestämma mycket mer själva. MUD ska ju vara som ett RPG spel bara att man gör det i text form och RPG spel har ju alltid en bestämd linje man ska följa beroende på vad man väljer för klass, eller har jag missuppfattat det?
Lyysa

Inläggav Savanten Svante » 2013-04-24 20:55:26

Vet inte, det var väldigt många år sen jag pysslade med såntdär, tänkte bara att det lät som nåt liknande!
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2007-03-13

Inläggav Lyysa » 2013-04-24 21:17:38

Savanten Svante skrev:Vet inte, det var väldigt många år sen jag pysslade med såntdär, tänkte bara att det lät som nåt liknande!

Okej, jo det låter liknande så det är nog värt att testa. Jag uppskattar förslaget. :-)Happy
Lyysa

Inläggav Titti » 2013-04-24 22:36:53

Jag har en dotter som sysslar med sånt. De är två som spelar flera olika roller vardera via sms. Ibland väldigt intensivt... :wink:
Titti

Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Lyysa » 2013-04-25 11:38:07

Titti skrev:Jag har en dotter som sysslar med sånt. De är två som spelar flera olika roller vardera via sms. Ibland väldigt intensivt... :wink:

Åh okej, jo jag vet att man kan köra det via sms, det bara så att man måste ha någon att spela emot då. :P
Lyysa

Inläggav slackern » 2013-04-25 11:42:35

Den här sidan kanske kan vara utav intresse? Där har dom publicerat gamla regler och äventyr utav rollspellet Drakar och Demoner.

http://www.riotminds.se/drakar-och-demo ... -trudvang/
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Inläggav tahlia » 2013-04-25 12:21:45

Titti skrev:Jag har en dotter som sysslar med sånt. De är två som spelar flera olika roller vardera via sms. Ibland väldigt intensivt... :wink:

Min äldsta pyssla med sådant också. Hon och hennes rollspelsvänner har skapat egna rollspelssidor på olika forum. Det där med väldigt intensivt känner jag väl igen. ;)
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Lupin » 2013-09-24 14:33:45

Hejsan!

Råkade snubbla över den här tråden och kan inte låta bli att tipsa om

http://syskonskapet.se/

som är precis vad du pratar om, en chatt för textbaserat rollspel. =)
(Langtrue är fantasyvärlden)

Välkommen!
Lupin
Ny medlem

Anslöt: 2013-09-24

Inläggav Lyysa » 2013-12-05 20:49:17

Ifall det finns någon som också söker en bra rollspelshemsida så fick jag nyligen ett tips från en vän det enda negativa jag har upptäckt för tillfället är att sidan är på engelska.

http://www.roleplaygateway.com/
Lyysa

Inläggav Vivec » 2013-12-05 23:48:26

http://www.achaea.com/signup/three

Jag började spela det här igår, och är nu fast.

Jag började med att gå vilse i en stad som heter Ashtan (i jakt på en lärare) och råkade hamna i ett tempel där jag virrade runt läste böckerna de hade i ett bibliotek, men det kommen arg biblotikarie med halvcirkel glasögon och sa undra vad exakt jag trodde jag gjorde, jag ursäktade mig med att jag genuint gått vilse, hon började anklaga mig för att vara ohelig (då jag är valt en Occultist klass) så jag springer ur staden och gick och plockade blommor vid ett berg och la den vid en staty av en havsgud, sen fick jag för mig att ta en simmtur för att se hur lång ut jag kunde komma, så jag börjar simma, och det kommer sjöjungfrur och skvätter vatten på mig och säger att jag ska leka med dem längre ut, så jag fortsätter simma, men tyvär var jag inte tränad i simmning så jag börjar ta in vatten och sjunka, så jag försöker nå den andra sidan men märker att jag inte kommer klara det, så jag vänder, kommer precis i land och haltar vidare, hittar med hjälp av en vänlig fiskare som var på väg till marknaden, rätt ställe men är sen som fan, så läraren hade redan börjat med att lära ut om den Occulta historian och använding av Tarot kort, så jag sätter mig ner på golvet och mediterar för att återfå HP, iaf så är mentorn vänlig nog att berätta om vad jag missat, när han är klar så ger han oss uppgifter att skaffa bättre kläder så att vi ska representera Huset bättre, och flyger iväg på en gigantisk örn rakt upp i himlen, så jag och en annan person går och shoppar, han delar med hälften av sina guldmynt som han har skaffat genom att sälja djurhudar så vi pratar och går omkring och letar i alla affärer, jag ville ha helt svarta kläder så vi gick runt hela staden i jakt på matchande stövlar, han sa att det fanns en typ som man kunde gå på vattnet med, vilket vi båda ville ha, men allt var för dyrt, men så kommer en person in genom dörren och tittar på mig, skrattar, och kommenterar mitt val av utstyrsel, då jag har sprungit runt barfota och utan byxor då jag tappade dem i havet, vi pratar och hon köper mig ett par svarta stövlar, byxor och lägger i min famn, jag blir jätte glad och stepdansar runt med dem så det låter i trägolvet, hon berättar senare om sin uppväxt i kloakerna och nickar förstående när jag själv berättar att jag inte är van vid att vara ute i ljuset (Mhun, ras) och min vän och hon verkar gilla varandra, jag står i bakgrunden och ser nervös ut, sen går hon och jag berättar att jag vill skriva en bok, så jag och min kompis går till bokhandeln och skaffar en blank bok, som jag ska skriva i och lägga i i guild Husets bibliotek, om jag hittar ditt...
Vivec

Anslöt: 2013-11-14

Inläggav Simultima » 2016-04-07 18:21:38

Hej!

Om ni fortfarande letar efter ett ställe att spela textbaserat rollspel på så är ni välkomna till oss på http://simultima.se/! Kom in till oss på Offen och chatta så svarar vi gärna på alla frågor, eller kontakta oss på Facebook! https://www.facebook.com/simultima/

Hoppas vi ses! =D
Simultima
Ny medlem

Anslöt: 2016-04-07

Inläggav BaraLillaJag » 2016-04-19 21:35:16

Vad vill du rollspela om då?
Om du vill kan vi göra det här via PM, beronde på vad du vill rollspelare om.
BaraLillaJag

Anslöt: 2016-04-16

Inläggav Bonddrengen » 2016-04-19 22:33:46

Var med i ett sådant här rymd-rollspel en gång. Det var roligt... till dess att jag förlorade och dog. Då var det inte lika roligt. :P
Bonddrengen

Anslöt: 2015-09-12

Återgå till Intressanta intressen

Logga in