Världens sämsta maträtt, enligt dig?
Spenatsoppa. Jag led väldiga kval i småskolan av den förbannade spenatsoppan.
Senast redigerad av Dagobert 2013-12-02 0:01:38, redigerad totalt 1 gång.
Bläckfisk. Jag är inte kräsen, men bläckfisk smakar ingenting särskilt och är jobbigt att svälja. Så nej, ingen bläckfisk för mig.
- Lilla Gumman
- Anslöt: 2007-08-01
Kahlokatt skrev:Den andra var någon sorts thailändsk frikadellsoppa. Full av koriander och mitt i simmade något som såg ut som gråa pungkulor.
Man skall inte skärskåda asiatisk mat för noga. Ser det ut som gråa pungkulor kan det mycket väl vara det också, inte osannolikt från hund eller katt. De äter allt där, ingenting går till spillo
Kahlokatt skrev: Jag börjar på allvar tro att jag är den enda människan på jorden som hatar potatisgratäng.
Jag tycker inte heller om potatisgratäng .
Huggorm skrev:Kahlokatt skrev:Den andra var någon sorts thailändsk frikadellsoppa. Full av koriander och mitt i simmade något som såg ut som gråa pungkulor.
Man skall inte skärskåda asiatisk mat för noga. Ser det ut som gråa pungkulor kan det mycket väl vara det också, inte osannolikt från hund eller katt. De äter allt där, ingenting går till spillo
Men du det gör det inte heller i Sverige. Tänk dig djupfryst mat utav helfabrikat. Köttet dom har i där brukar oftast vara processas på något sätt. Det är malet och pressat för att likna en kotlettbit. En pungkula är trotts allt nötkött om det kommer från tjurar. I dom rätterna står det bara nötkött eller vad det nu är. Men i den maten använder dom ju bara resterna som inte går att sälja och slamsor. Vad tror du finns i korven du köper? Tror du att dom använder fläskfilé? i Falukorvern eller tror du att det är rester?
elle skrev:Kahlokatt skrev: Jag börjar på allvar tro att jag är den enda människan på jorden som hatar potatisgratäng.
Gillar inte heller potatisgratäng, man har ju vitlök i för sjutton gubbar.
Och vitlök är lika med att förstöra maten.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:elle skrev:Kahlokatt skrev: Jag börjar på allvar tro att jag är den enda människan på jorden som hatar potatisgratäng.
Gillar inte heller potatisgratäng, man har ju vitlök i för sjutton gubbar.
Och vitlök är lika med att förstöra maten.
En fråga äter du inte salami utav högre kvalitet?
slackern skrev:En pungkula är trots allt nötkött […]
Förlåt, men jag tyckte att den formuleringen var rolig på nåt vis.
- higgspartikel
- Anslöt: 2012-10-29
higgspartikel skrev:slackern skrev:En pungkula är trots allt nötkött […]
Förlåt, men jag tyckte att den formuleringen var rolig på nåt vis.
Förlåt jag uttryckte mig klantigt. Jag skulle givetvis ha skrivit en pungkula från en tjur. För det är bara från tjurar eller dom som blir oxar som ja det organet kommer från. När det används inom livsmedelsindustrin blir det till nötkött. Till och med hästar blir nötkött inom den industrin.
Hmm nu när jag ser hade jag faktiskt skrivit tjurar. Ja men du förstår hur jag tänker och jag förstår hur du tänker och att det ser lustigt ut.
slackern skrev:Hmm nu när jag ser hade jag faktiskt skrivit tjurar. Ja men du förstår hur jag tänker och jag förstår hur du tänker och att det ser lustigt ut.
Javisst.
Själv kan jag inte komma på nån riktigt dålig maträtt, per definition, men har givetvis erfarit en och annan usel smaksensation (t.ex. maträtter som kryddats med så mycket salt och/eller natriumglutamat att de knappt varit ätbara).
- higgspartikel
- Anslöt: 2012-10-29
KrigarSjäl skrev:[...] vitlök är lika med att förstöra maten.
Vitlök är hur bra krydda som helst, jag gillar tzatziki med mycket vitlök i, däremot tycker jag att mat blir förstört av för mycket chilipeppar.
Jag har ätit potatisgratäng som inte haft vitlök.
När vi ändå talar om det... Janssons... Nä... där drar jag gränsen.
När vi ändå talar om det... Janssons... Nä... där drar jag gränsen.
Janssons är ett utmärkt sätt att förstöra en potatisgratäng. När jag växte upp brukade mor ha i kaninkött istället, det var oändligt mycket bättre
Jag skulle äta Jansson om jag slapp potatisen, för ansjovis tycker jag om...
Janssons frestelse är väldigt gott, potatisgratäng är inte så fel det heller.
Jag har visserligen aldrig ätit det, men ÅL är något jag absolut inte skulle vilja äta. Som att äta en fet, slemmig orm. Huuu....
Miche skrev:KrigarSjäl skrev:[...] vitlök är lika med att förstöra maten.
Vitlök är hur bra krydda som helst, jag gillar tzatziki med mycket vitlök i, däremot tycker jag att mat blir förstört av för mycket chilipeppar.
Vidare omtänksamt mot omgivningen är det inte, detta vitlöksätande.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Det dåliga med vitlöken är att den inte smakar och luktar vitlök längre man kan hacka i en hel utan att det smakar vitlök nuförtiden.
Kahlokatt skrev:Jag har visserligen aldrig ätit det, men ÅL är något jag absolut inte skulle vilja äta. Som att äta en fet, slemmig orm. Huuu....
Orm smakar mer åt kycklinghållet.
Flawed skrev:Det dåliga med vitlöken är att den inte smakar och luktar vitlök längre man kan hacka i en hel utan att det smakar vitlök nuförtiden.
Antingen det eller så har vi blivit rejält tillvänjda...
Kahlokatt skrev:Jag har visserligen aldrig ätit det, men ÅL är något jag absolut inte skulle vilja äta.
Rackarns... rökt ål glömde jag ta med på lista i tråden om den godaste maten...
Re: Världens sämsta maträtt, enligt dig?
Fiskbullar. Fisk är gott men fiskbullar kan betraktas som kattmat.
KrigarSjäl skrev:Det finns ju några rysare...
-Snabbmakaroner med ketchup
-Stuvade makaroner
KrigarSjäl skrev:ninegirl skrev:Huggorm skrev:Skall det vara pasta skall det vara spagetti, makaroner har jag aldrig tyckt om
Är det en aspie-grej tror du? Att ogilla makaroner?
Kände mig alltid utanför som barn då jag hatade dessa makaroner!
/quote]
Ja precis, finns ju många pastasorter som är bra mycket mer aptitliga än de där förhatliga makaronerna.
Hahahaha... ständigt dessa vedervärdiga makaroner...
Återgå till Intressanta intressen