Världens sämsta maträtt, enligt dig?
kullan skrev:Japanska snabbnudlar
Jag hade en period när jag nästan bara åt sånt, det skulle vara en särskild sort med chilikrydda till. Idag blir jag nästan illamående bara av att tänka på nudlar, men någon enstaka påse går väll ner varje månad. Perfekt mat att ha liggande hemma för krissituationer när man inte orkar sticka och handla. Gäller bara att vara tillräckligt hungrig för att kunna äta det.
Ja gå nu inte och bli gravid, Slackern!
Förövrigt måste jag vara tolerant, har inte kommit på äckligaste maten ÄN, tänkte välja ngt jag faktist ätit.
Förövrigt måste jag vara tolerant, har inte kommit på äckligaste maten ÄN, tänkte välja ngt jag faktist ätit.
Huggorm skrev:kullan skrev:Japanska snabbnudlar
Jag hade en period när jag nästan bara åt sånt, det skulle vara en särskild sort med chilikrydda till. Idag blir jag nästan illamående bara av att tänka på nudlar, men någon enstaka påse går väll ner varje månad. Perfekt mat att ha liggande hemma för krissituationer när man inte orkar sticka och handla. Gäller bara att vara tillräckligt hungrig för att kunna äta det.
Ungefär samma. Tristessmat! Äter hellre snabbmakaroner. Men det är av ren matutmattning. Inte egentligen nudlarna i sig.
Många äter banan till blodpudding, det är inte så dumt!kiddie skrev:Blodpudding gott, men det ska vara bacon till och rösti.
Det är skillnad på potatis och potatis, King Edward och Bintje (de som Håkan, Sunes lillebror i bl.a. Sunes sommar, gillar bäst) är de sämsta sorterna.kiddie skrev:Potatis är gott! Kokt potatis är gott.
Det är skillnad på falukorv och falukorv, billig falukorv (med lågt köttinnehåll) är fan inte gott, det blir ofta ett fettlager på tungan av att äta eländet, dyrare falukorv, gärna gratinerad med ost är betydligt mycket godare.kiddie skrev:Falukorv, en anledning att leva.
Om det är gjort på på rätt sätt så är det hur gott som helst, pulverrotmos (liksom pulverpotatismos som kullan var inne på) smakar definitivt inget vidare.kiddie skrev:Rotmos, såå gott.
Verkligen blä, smaksättningen består nästan enbart av natriumglutamat, dvs det är rena giftet.kullan skrev:Japanska snabbnudlar
Defnintivt det sämsta jag har hört om hittills:
Dessvärre har jag god anledning förmoda att det är sant.
Spoiler: visa
Dessvärre har jag god anledning förmoda att det är sant.
Det finns ju några rysare...
-Snabbmakaroner med ketchup
-Stuvade makaroner
-Sniglar med vitlökssmör. Två jävligheter i ett. Pest OCH kolera.
-Fondue. Långa klibbiga trådar av en seg gegga.
Sen avskyr jag burkchampinjoner.
-Stuvade makaroner
Senast redigerad av KrigarSjäl 2013-12-01 2:51:22, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
ninegirl skrev:Huggorm skrev:Skall det vara pasta skall det vara spagetti, makaroner har jag aldrig tyckt om
Är det en aspie-grej tror du? Att ogilla makaroner?
Kände mig alltid utanför som barn då jag hatade dessa makaroner!
Pennes, Fusilli och allt vad dem andra heter funkar men just vanliga är ofta... uäääh... OM dem inte är dränkta i OST, typ Makaronilåda eller i den stilen.
Ja precis, finns ju många pastasorter som är bra mycket mer aptitliga än de där förhatliga makaronerna.
Fast smält ost...nej tack.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Blodpudding.
Stuvad vitkål.
Stuvad vitkål.
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Jag fick möjligheten att smaka något som heter sillbullar. Det är köttfärs med mald salt sill i. Smakade extremt vidrig. Jag fixade inte att äta upp allt för jag höll på att få upp det igen. Nä Stekt salt sill med löksås och tunnbröd en dag och pannbiff med lök en annan dag. Men inte båda rätterna i samma tugga tack.
Gillar stuvade makaroner.
Fast jag är samma som många, föredrar en pastaform över en annan. Men det har varierat vilken som är bäst. De jag har svårast fär är dock farfalle därför att de ofta blir lite sönderkokta i vingarna och fortfarande al dente i mitten.
Fondue är lite iffy. Det är bismaken av spya.
Burkchampinjoner är ju helt mystiska. De är lika stora och har samma form. Och smakar direkt ingenting. Jag kan inte direkt säga att de är äckliga för de har inte tillräckligt med smak. Men är det säkert att det ÄR svamp och inte någon slags smet som man gjuter i svampformar? Skulle ju förklara en del..... Och mystiskt grå är de. Riktiga champinjoner är ju inte samma färg hela svampen...
Fast jag är samma som många, föredrar en pastaform över en annan. Men det har varierat vilken som är bäst. De jag har svårast fär är dock farfalle därför att de ofta blir lite sönderkokta i vingarna och fortfarande al dente i mitten.
Fondue är lite iffy. Det är bismaken av spya.
Burkchampinjoner är ju helt mystiska. De är lika stora och har samma form. Och smakar direkt ingenting. Jag kan inte direkt säga att de är äckliga för de har inte tillräckligt med smak. Men är det säkert att det ÄR svamp och inte någon slags smet som man gjuter i svampformar? Skulle ju förklara en del..... Och mystiskt grå är de. Riktiga champinjoner är ju inte samma färg hela svampen...
KrigarSjäl skrev:Det finns ju några rysare...
-Stuvade makaroner
Fast då tänker du på ostfondue? För jag har då inte fått långa kletiga trådar när jag har ätit köttfondue. Smakar inte så himla dåligt med friteratkött. Fast sist jag åt det var jag jävligt orolig att det skulle hända en olycka med kokande olja vid matbordet. Fattar inte hur mina föräldrar kunde servera os det när vi var barn.
Ostfondue ja.
Synnerligen vidrigt.
Synnerligen vidrigt.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Snabbmakaroner är enligt mig ingen mat. Det är bara kladd. Dock äter jag gärna Idealmakaroner.
kullan skrev:Snabbmakaroner är enligt mig ingen mat. Det är bara kladd. Dock äter jag gärna Idealmakaroner.
Funkar dock i makaronipudding.
slackern skrev:kullan skrev:Snabbmakaroner är enligt mig ingen mat. Det är bara kladd. Dock äter jag gärna Idealmakaroner.
Oh nej, jag har hemska minnen av makaronipudding.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
dasunbedingte skrev:slackern skrev:kullan skrev:Snabbmakaroner är enligt mig ingen mat. Det är bara kladd. Dock äter jag gärna Idealmakaroner.
Oh nej, jag har hemska minnen av makaronipudding.
Det ar inte meningen att locka fram dom. Men jag antar att vi alla har någon rätt som vi verkligen avskyr. Själv får jag kvälningar utav rotmos går bara inte. Som sagt makaronipudding är bara gott ibland inte för ofta.
Vilken extrem otur att inte jag fanns i närheten! Jag skulle väldigt gärna äta upp även din portion!kullan skrev:Jag fick möjligheten att smaka något som heter sillbullar. Det är köttfärs med mald salt sill i. Smakade extremt vidrig. Jag fixade inte att äta upp allt för jag höll på att få upp det igen. Nä Stekt salt sill med löksås och tunnbröd en dag och pannbiff med lök en annan dag. Men inte båda rätterna i samma tugga tack.
Bruna bönor är en av de sämsta maträtter jag vet.
Sedan kan det bero på skolköket. De har förstört många rätter.
Jag läste falafel ovan. Det ska man äta i Malmö på Falefelkök. Yammi.
Sedan kan det bero på skolköket. De har förstört många rätter.
Jag läste falafel ovan. Det ska man äta i Malmö på Falefelkök. Yammi.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Mountain_lion skrev:Jag läste falafel ovan. Det ska man äta i Malmö på Falefelkök.
...eller på Kvibergs loppmarknad i Blöteborg.
Älskar pasta, tycker däremot inte så värst mycket om potatis. Jag börjar på allvar tro att jag är den enda människan på jorden som hatar potatisgratäng.
Annan äcklig mat, hmmmm...
Frysta bär (*ryser*)
Hallonsylt, utom i kakor
Pumpasoppa
Allt med koriander
Selleri, i synnerhet stjälkselleri
Torsk och liknande vit fisk (men strömming med potatismos och rårörda lingon är mumsfilibabba)
Rotfrukter, t.ex. sötpotatis (uägh)
Inälvsmat (pölsa, fiffan )
Feta gryniga korvar, typ frukostkorv (isterband är däremot gott)
Potatisplättarna man fick i skolbespisningen
Skolans fiskpanetter med filsås
Skolans potatis
Sedan minns jag två groteskt äckliga soppor som jag aldrig vill äta mer. Den ena åt jag på Madeira. Den var grön som galla och den SMAKADE f-nimej galla också. Den andra var någon sorts thailändsk frikadellsoppa. Full av koriander och mitt i simmade något som såg ut som gråa pungkulor.
Annan äcklig mat, hmmmm...
Frysta bär (*ryser*)
Hallonsylt, utom i kakor
Pumpasoppa
Allt med koriander
Selleri, i synnerhet stjälkselleri
Torsk och liknande vit fisk (men strömming med potatismos och rårörda lingon är mumsfilibabba)
Rotfrukter, t.ex. sötpotatis (uägh)
Inälvsmat (pölsa, fiffan )
Feta gryniga korvar, typ frukostkorv (isterband är däremot gott)
Potatisplättarna man fick i skolbespisningen
Skolans fiskpanetter med filsås
Skolans potatis
Sedan minns jag två groteskt äckliga soppor som jag aldrig vill äta mer. Den ena åt jag på Madeira. Den var grön som galla och den SMAKADE f-nimej galla också. Den andra var någon sorts thailändsk frikadellsoppa. Full av koriander och mitt i simmade något som såg ut som gråa pungkulor.
Kan låta som jag gillar all mat, men jag är inte överförtjust i massproducerad mat. Den kan verkligen bli konstig. Vissa rätter blir värre än andra i massproducerad form...
Återgå till Intressanta intressen