Litet irriterande problem med Chrome

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Trampe » 2013-11-27 20:16:59

När man öppnar upp en ny flik i Chrome får man ju om man har den inställningen Google samt ett antal miniatyrer på sidor man besöker ofta. Mitt problem är just de där miniatyrerna. Har av misstag lyckats klicka så att ett par sidor jag vill ska kunna visas där inte visas. Har letat runt i inställningar men hittar ingenstans man kan ändra att man inte vill se sidorna där. Är det någon som möjligtvis vet var man kan fixa detta?
Trampe

Anslöt: 2009-08-02

Inläggav barracuber » 2013-11-27 22:01:13

Nej, sorry, jag har undrat över samma sak. Jag har testat med olika "start pages" tillägg och då ersätter de standardbilden, som tydligen är Chromestandard, så det kan du ju göra. Men de start pages jag testat har varit onödigt bloatade, har hittills inte hittat någon tillräckligt minimalistisk för min smak.
barracuber

Anslöt: 2007-02-11

Inläggav Zirre » 2013-11-27 22:14:11

Längst ner på "den" sidan kan man växla mellan "mest besökta" och "appar". Minns att inställningen blir som man väljer.
Zirre

Anslöt: 2009-12-08

Inläggav Parvlon » 2013-11-27 22:16:37

Kör comodo och känner inte igen problemet som beskrivs men skulle testat med.

Ctrl+h
söka efter de relevanta sidorna
delete:a dem (krysset)

edit, fel av mig. Var visst Opera..
Parvlon
Inaktiv

Anslöt: 2006-07-28

Inläggav barracuber » 2013-11-27 22:26:16

Denna new tab sida är en ganska ny grej som Google infört. Jag hittade här hur man backar till hur det var tidigare http://blogs.computerworld.com/internet ... w-tab-page

Jag testade det nyss och det fungerar; jag fick tillbaka den gamla välbekanta slideshowen med mina addons / extensions / tillägg (kärt barn har många namn).

iofs gillar jag att lätt se mina senast besökta sajter men jag håller med dig att den där sidan inte var bra. Det finns en ganska gömd menypunkt i Chrome som heter Recent Tabs där man ser detta.

För att ha bra koll på historiken använder jag även en suverän addon som heter One-Tab. Rekommenderas starkt; suverän är bara förnamnet.
barracuber

Inläggav barracuber » 2013-11-27 22:45:44

barracuber skrev:iofs gillar jag att lätt se mina senast besökta sajter men jag håller med dig att den där sidan inte var bra. Det finns en ganska gömd menypunkt i Chrome som heter Recent Tabs där man ser detta.

My lucky day! De senast besökta finns även på den gamla sidan. :D

Som Zirre skrev, den är uppdelad i Most Visited, Programs, Apps.
barracuber

Återgå till IT-forum

Logga in