kinesiologi
7 inlägg
• Sida 1 av 1
kinesiologi
Jag skulle behövt bolla lite tankar med någon som gått/går hos en kinesiolog, finns någon sådan här?
Har själv gått hos en i ungefär ett halv år (av andra anledningar än asperger) men blir bara allt mer förvirrad för varje gång jag varit där då han har helt andra tankar och förklaringar om asperger och adhd än vad vården har.
Blev så felbehandlad tidigare av vården att jag desperat sökte efter alternativa vägar, testade nästan allt jag kom över men stannade tillslut hos en kinesiolog. Är egentligen skeptiskt vad gäller deras "behandlingssätt", men gav det en chans.
Inget revolutionerande har hänt (gick dit pga grav undervikt jag haft under flera års tid, men hade med allt säkerhet lyckats återställa vitamin/mineralbalanser osv på egen hand), men han har nu gått över och har mina diagnoser i fokus. Stör mig dock väldigt mycket på hans sätt att "lägga fram/presentera" diagnoserna och ser hela saken ur ögonen som är tvärtemot vad den riktiga vården gör.
Innan jag går djupare in undrar jag om någon själv har erfarenhet av något liknande? Kommer i stort sätt aldrig (läs: aldrig) överens med andra och samtidigt som jag fått uppleva sjukvårdens alla baksidor gör det att beslutet vad gäller att släppa kinesiologen eller inte svår. Jag fungerar någorlunda med honom, och utom honom står jag själv. Har fortfarande en del symtom (fysiska från den tidigare svälten) som gör att jag inte vill vara utan hjälp, men nu på senare tid har vi börjat byta fokus till diagnoserna vilket gör mig mentalt förvirrad då han anser detta vara botbart....
Vill knappt dit längre, känner mig aningen överkörd när han så övertygat säger att detta kan jag bli frisk ifrån....
Har själv gått hos en i ungefär ett halv år (av andra anledningar än asperger) men blir bara allt mer förvirrad för varje gång jag varit där då han har helt andra tankar och förklaringar om asperger och adhd än vad vården har.
Blev så felbehandlad tidigare av vården att jag desperat sökte efter alternativa vägar, testade nästan allt jag kom över men stannade tillslut hos en kinesiolog. Är egentligen skeptiskt vad gäller deras "behandlingssätt", men gav det en chans.
Inget revolutionerande har hänt (gick dit pga grav undervikt jag haft under flera års tid, men hade med allt säkerhet lyckats återställa vitamin/mineralbalanser osv på egen hand), men han har nu gått över och har mina diagnoser i fokus. Stör mig dock väldigt mycket på hans sätt att "lägga fram/presentera" diagnoserna och ser hela saken ur ögonen som är tvärtemot vad den riktiga vården gör.
Innan jag går djupare in undrar jag om någon själv har erfarenhet av något liknande? Kommer i stort sätt aldrig (läs: aldrig) överens med andra och samtidigt som jag fått uppleva sjukvårdens alla baksidor gör det att beslutet vad gäller att släppa kinesiologen eller inte svår. Jag fungerar någorlunda med honom, och utom honom står jag själv. Har fortfarande en del symtom (fysiska från den tidigare svälten) som gör att jag inte vill vara utan hjälp, men nu på senare tid har vi börjat byta fokus till diagnoserna vilket gör mig mentalt förvirrad då han anser detta vara botbart....
Vill knappt dit längre, känner mig aningen överkörd när han så övertygat säger att detta kan jag bli frisk ifrån....
kinesiologi
Ser inte vad Kinesiologi skulle kunna ha för påverkan på övriga diagnoser så som aspergers.
Behandlingssättet torde ju inte vara effektivt öht och det handlar nog snarare om den kväkarens personliga övertygelse om sitt fälts förträfflighet.
Tycker du att du fått hjälp med det du gick dit för från första början ser jag inte vad du har för anledning till att stanna kvar där medans han experimenterar på dig.
Behandlingssättet torde ju inte vara effektivt öht och det handlar nog snarare om den kväkarens personliga övertygelse om sitt fälts förträfflighet.
Tycker du att du fått hjälp med det du gick dit för från första början ser jag inte vad du har för anledning till att stanna kvar där medans han experimenterar på dig.
kinesiologi
Flatline skrev:Ser inte vad Kinesiologi skulle kunna ha för påverkan på övriga diagnoser så som aspergers.
Det handlar inte om att han skulle ha en direkt påverkan på någon diagnos, utan i det långa loppet. Mycket med näringens betydelse, hur olika gifter/tungmetaller spelar roll, hur arvet ser ut osv men att man kan "återställa" en människa så att den fungerar "som den ska" med lite upp och ner i humöret, men asperger och ahdh beteenden kan försvinna. Att det kan bli så i det långa loppet.
Min hjärna och annan kunskap jag fått säger dock annorlunda.
Jag har fortfarande en del fysiska problem som gör att jag inte vet om jag ska stanna eller "stå på egna ben"....
kinesiologi
Tycker du ska lyssna på din hjärna.
- Kollektivet
- Anslöt: 2013-10-28
kinesiologi
Tror du nått hans kompetensnivå likt Peters princip. Antingen inser han att han inte behärskar aspergers syndrom, tar lärdom eller så får du gå vidare. Om det inte är så att han vill hjälpa dig att fungera bättre med asperger som förutsättning och inte som något som skall botas.
Kanske är kinesiologi användbart för att snabbt plocka rätt på vad som är kompatibelt med ens kropp men inte mer och då kanske det är bäst att han håller sig till just det.
Kanske är kinesiologi användbart för att snabbt plocka rätt på vad som är kompatibelt med ens kropp men inte mer och då kanske det är bäst att han håller sig till just det.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
kinesiologi
Kan du inte säga till honom att du vill att ni jobbar med dina fysiska symtom som du har p.g.a. svälten, och inte med din AS/adhd? Det måste väl vara du som bestämmer vad du vill ha hjälp med. Om du tror att han kan hjälpa dig med de problemen så vore det synd att släppa kontakten. Men bara för att han ev. har kunskaper om vissa saker (dina fysiska problem) så måste det inte betyda att han har rätt om allt annat. Ta emot det du har nytta av och strunta i resten, tycker jag.
Jag vet dock inget om kinesiologi.
Med vänlig hälsning,
Fröken Fräken
Jag vet dock inget om kinesiologi.
Med vänlig hälsning,
Fröken Fräken
- Fröken Fräken
- Anslöt: 2011-01-20
kinesiologi
Batman skrev:Jag skulle behövt bolla lite tankar med någon som gått/går hos en kinesiolog, finns någon sådan här?
Ge oss exempel. Jag antar att vederbörande kör på samma spår som de flesta kinesiologer/komplementär medicinare och andra kvacksalvare kör med angående NPF:
- AST orsakar av "gifter" i kosten (hos modern under graviditet): koffein, alkohol, gluten, kaseinmorfin, tungmetaller, skräpmat (typ allt förutom "naturlig" mat), sojabönor.
-... men även vacciner, strålning (från mikrovågsugnar...) och annat farligt.
- Behandling? Diverse ytterst tvivelaktiga metoder, men vem vet, dianetik har jag hört vara ytterst effektivt mot AST.
Batman skrev:Blev så felbehandlad tidigare av vården att jag desperat sökte efter alternativa vägar, testade nästan allt jag kom över men stannade tillslut hos en kinesiolog. Är egentligen skeptiskt vad gäller deras "behandlingssätt", men gav det en chans.
Batman skrev:Vill knappt dit längre, känner mig aningen överkörd när han så övertygat säger att detta kan jag bli frisk ifrån....
Exempel? Är nog utlämnande, det råd jag har att ge, är att avbryta kontakter med kvacksalvare omgående.
- dasunbedingte
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2012-07-23
Återgå till Aspergare och vården