Polarn o. Pyret säljer unisex kläder för barn
KrigarSjäl skrev:Nej, det är du som inte vill låta dem välja fritt utan pracka på dem ett unisexideal som är helt och hållet artificiellt.
Bli då inte chockerad om en pojke leker med dockor och en flicka vill leka med vapen (det är ju närmast det du visat i dina tidigare inlägg).
Jag håller med om att det är fel att vända på allt i katalogerna, dvs enbart visa flickor med traditionella pojkleksaker och vice versa men tycker det är ok om det är lite blandat.
KrigarSjäl skrev:Alien skrev:Och jag säger "låt barnen slippa trånga könsroller, låt dem få välja fritt".
Jag är för frihet, du är för gamla konventioner.
Nej, det är du som inte vill låta dem välja fritt utan pracka på dem ett unisexideal som är helt och hållet artificiellt.
Ologiskt igen. På vilket sätt "valde de fritt" i de traditionella katalogerna/affärerna?
Och de barn som går in i en "blandad" leksaksaffär kan hitta vad de vill ha, även utan tydliga pojk- och flickavdelningar.
Just kläder kan jag tycka är en bra idé. Vet givetvis inte men har fått för mig att flickkläder är rätt värdelösa. Dåliga färger där smuts syns tydligt och inte nämnvärt slittåligt. Fuktsäkrad hall, svarta galonkläder och en högtryckstvätt borde vara standard. Rosa kläder med detaljer som bara går sönder kan jag tycka är en fantastiskt dålig idé. "Blåkläder" kan jag tänka mig men det är rätt dyrt material.
Inte så mycket för unisex klädsel som jag är mot dåliga kläder.
Inte så mycket för unisex klädsel som jag är mot dåliga kläder.
KrigarSjäl skrev:Alien skrev:Och jag säger "låt barnen slippa trånga könsroller, låt dem få välja fritt".
Jag är för frihet, du är för gamla konventioner.
Nej, det är du som inte vill låta dem välja fritt utan pracka på dem ett unisexideal som är helt och hållet artificiellt.
Det gjordes ju försök med det i Kina. Verkar inte ha fungerat så bra.
![Bild](http://www.globalsecurity.org/military/ops/images/e03-748-s.jpg)