Om livet med aspergers syndrom, tips och ideer m.m
45 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Tiblan skrev:Det var därför jag bytte handläggare då jag fick samma idiotsvar. Körde bara ner i halsen på dom vad lagen säger att det ska anpassas efter den enskilde individen annars är det ett lagbrott. Lagen jag pratar om är LSS.
I Mora har dom bara en enda handläggare så vill du ha stöd enligt LSS får du ta den dom har.
kullan skrev:Tiblan skrev:Det var därför jag bytte handläggare då jag fick samma idiotsvar. Körde bara ner i halsen på dom vad lagen säger att det ska anpassas efter den enskilde individen annars är det ett lagbrott. Lagen jag pratar om är LSS.
I Mora har dom bara en enda handläggare så vill du ha stöd enligt LSS får du ta den dom har.
Dom har 2 i Mora vad jag vet.
Har skrivit ett nytt inlägg på min blogg nu såhär mitt i natten. Läs gärna. http://www.missrockabilly.se
Läste även din blogg Kullan, riktigt bra blogg!
missrb skrev:Dom har 2 i Mora vad jag vet.
Då har de fått en till sedan jag flyttade. För när jag bodde där hade de endast 1 st.
Läsvärd blogg
Hej, sista tiden har jag fått mycket beröm angående min blogg, där jag börjat skriva om min asperger bland annat. Jag vill nå ut till er alla och ge stöd.
Jag tar upp saker som detta:
-Berätta för sin klass om sin diagnos
-Att skylla på sin diagnos, min åsikt
-I rymden finns visst känslor
-Insamling för Aspergers.
-Mitt liv efter diagnosen
http://www.missrockabilly.se
Skulle bli glad av förslag vad jag kan skriva om här
Jag tar upp saker som detta:
-Berätta för sin klass om sin diagnos
-Att skylla på sin diagnos, min åsikt
-I rymden finns visst känslor
-Insamling för Aspergers.
-Mitt liv efter diagnosen
http://www.missrockabilly.se
Skulle bli glad av förslag vad jag kan skriva om här
det där med kontaktperson så kom jag på en sak. om man verkligen vill ha en kontaktperson : ta inte den första bästa som LSS har hittat. funkar det inte med personkemi / annat : byt. kontaktperson ska finnas till för dig , inte tvärtom.
de har betalt för det.
de har betalt för det.
Läsvärd blogg
Ja de flesta av oss har redan sett din blogg, du har tipsat om den i en rad olika inlägg/trådar.
Läsvärd blogg
Jag har läst lite grann och jag får intrycket att du vet vad du behöver för att kunna må så bra som möjligt. Det verkar också som att du tittar på det du har gjort som har varit mindre bra och tar ansvar för det. Det är modigt; många – också personer som är mycket äldre än du – vågar inget av det eller kan inte göra det, så hur som helst är det riktigt bra egenskaper du har som jag tror att du kan ha stor glädje och nytta av i livet. Ta hand om dig!
Läsvärd blogg
Finns ett enormt värde med bloggar om asperger skrivna av aspisar själva. Bara det att beskriva sin vardag kan vara till enorm hjälp för andra. Förstår inte den här dragningen till att racka ner på andras initiativ. Det är bara konstigt och nej, inte ett dugg konstruktivt.
- Kollektivet
- Anslöt: 2013-10-28
Läsvärd blogg
Kollektivet skrev:Finns ett enormt värde med bloggar om asperger skrivna av aspisar själva. Bara det att beskriva sin vardag kan vara till enorm hjälp för andra. Förstår inte den här dragningen till att racka ner på andras initiativ. Det är bara konstigt och nej, inte ett dugg konstruktivt.
Det är skillnad mellan konstruktiv kritik och hjälpsam ärlighet.
missrb skrev:http://www.missrockabilly.se/
Jag har en blogg, där jag först bara tänkte skriva om vardagen osv men blir nu mer och mer om Aspergers. Skriver tips då och då och historier o.s.v.
Har även en insamlig, länk finns på sidan.
Puss på er underbara aspies!
Orkar inte läsa massa just nu men jag läste lite här och där. Tycker du har en del bra funderingar.
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Lyysa skrev:Ja de flesta av oss har redan sett din blogg, du har tipsat om den i en rad olika inlägg/trådar.
Man når aldrig ut till så många som man vill om man bara länkar sin blogg en eller två gånger. Du behöver inte tala om för mig något som jag redan vet. Det kallas att idiot förklara och det klarar jag mig utan tack.
Idiotförklara heter det.
Man särskriver inte i svenska språket.
Ett tips i all välmening åt en skrivande, så du behöver inte bli lack menar jag.
Man särskriver inte i svenska språket.
Ett tips i all välmening åt en skrivande, så du behöver inte bli lack menar jag.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
missrb skrev:Lyysa skrev:Ja de flesta av oss har redan sett din blogg, du har tipsat om den i en rad olika inlägg/trådar.
Man når aldrig ut till så många som man vill om man bara länkar sin blogg en eller två gånger. Du behöver inte tala om för mig något som jag redan vet. Det kallas att idiot förklara och det klarar jag mig utan tack.
Jag kommenterade det eftersom nästan allt du skrivit om här på forumet är din blogg och det tycker jag är onödigt. Folk reagerade negativt redan första gången du gjorde reklam då hjälper det inte att försöka igen. Jag tycker att man borde förstå själv att ännu mer kritik kommer spridas den andra gången.
missrb skrev:Lyysa skrev:Ja de flesta av oss har redan sett din blogg, du har tipsat om den i en rad olika inlägg/trådar.
Eller så tar du åt dig utav kritiken för att slippa framställas som en ytterst irriterande och jobbig människa.
Jag fick inte alls negativt första gången, jag har fått en massa positivt. Men nu blir jag faktiskt lite lack då du verkar ärligt talat avundsjuk. Varför kommenterar du ens om du inte gillar det? Snälla sluta med det.
missrb skrev:Jag fick inte alls negativt första gången, jag har fått en massa positivt. Men nu blir jag faktiskt lite lack då du verkar ärligt talat avundsjuk. Varför kommenterar du ens om du inte gillar det? Snälla sluta med det.
Avundsjuk? På riktigt, var det det bästa du kunde komma med? Nu gör du mig även förvirrad, vad exakt skulle jag förresten vara avundsjuk på? Vad är det för merit att ha en blogg, det kan vem som helst skapa.
Varför skulle jag inte få kommentera bara för att jag inte stryker dig medhårs? För det första tyckte jag inte om din blogg då du verkar vara precis tvärtemot mig som person samt att jag stör mig på folk som skapar trådar av den enda anledning för att länka sin blogg.
Visst att man har en blogg som sprider kunskap, betydelsefull fakta osv, men vad en gör under dagen har jag noll intresse av att ta del utav. Jag menar, vem kan egentligen bryr sig om något sådant?
Så du förväntade att alla skulle hylla dig och din blogg med rosor och vi som tycker annorlunda har inte rätt att uttrycka det?
missrb skrev:Jag fick inte alls negativt första gången, jag har fått en massa positivt.
Inte? Varför ser jag denna kommentar i ditt tidigare reklam försök då:
missrb skrev:Oj, varför så negativa?
Har nu lagt ut en artikel som jag skrev till en tidning på min blogg, eller ja det är delar ur min blogg som dom skrivit i tidningen, gå gärna in och läs
Återgå till Att leva som Aspergare