Dejting på nätet speciellt för oss med AS/NPF
48 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Asperger Dating TIPS!
reader1234 skrev:Lyysa - Hur ser en seriös sida ut för dig? Och kom gärna med egna tips än att bara säga oseriös!
Designen ser ihop kastad ut, de tar betalt för allt till och med för att skicka meddelanden om man ska tolka det som står bland Nyheterna:
Happy Halloween! Alla kan skicka meddelanden hela veckan ut!
Inlagd den 31/10/2013
För att alla ska få en riktigt härlig allhelgonahelg får alla nu möjlighet att gratis skicka obegränsat med meddelanden hela veckan ut. (t.o.m. 10/11)
Passa på att ta kontakt och umgås!
Happy Halloween!
Hälsningar Mattias/Webmaster
Det känns som en simpel sida som bara finns till för att ägaren ska tjäna pengar.
Och eftersom du vill ha tips om varför den ser oseriös ut så låter det nästan som om det är du som äger hemsidan eller har något med den att göra mer än en simpel medlem. I och för sig så kanske det är detta som du är ute efter?
reader1234 skrev:Nya funktioner
Om ni känner att ni behöver någon ny funktion eller har några andra önskemål är det bara att maila användaren "Admin". Bra tips belönas med gratis Guld-medlemskap och extra Credits.
Asperger Dating TIPS!
Hej Lyysa,
Är medlem och det finns inga baktankar alls och jag är inte något annat än just medlem. Ville bara ge några generella tips! på sidan för att hjälp. Har dock tittat igenom forumet mer och ser att det redan finns massor med dating sidor vilka jag hade missat totalt! Som sagt blev medlem igår och tittade igenom forumet väldigt ytligt då!
Men fanns ingen "baktanke", alls.
Är medlem och det finns inga baktankar alls och jag är inte något annat än just medlem. Ville bara ge några generella tips! på sidan för att hjälp. Har dock tittat igenom forumet mer och ser att det redan finns massor med dating sidor vilka jag hade missat totalt! Som sagt blev medlem igår och tittade igenom forumet väldigt ytligt då!
Men fanns ingen "baktanke", alls.
- reader1234
- Ny medlem
- Anslöt: 2013-11-11
Jag har lite kontakt med en tjej som jag misstänker ha AS på en vanlig dejting site, men det verkar helt omöjligt att få till en dejt här. Väldigt negativ inställning till att ha förhållande. Jag har dejtat andra med AS drag förut och jag känner lite likadant i dessa frågor. Känner mig så pass, oviktig att jag vet inte om jag vågar dejta någon med AS. Tror det har fungerat bättre med tjejer som inte har det kanske.
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Intressant skrev:som jag misstänker ha AS
Vad får dig att tro det?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Intressant skrev:som jag misstänker ha AS
Vad får dig att tro det?
Jag kanske borde hålla käften ibland, men ja. Det är saker hon känner igen sig när jag beskriver mig, nästan så att hon har mer problematik med det. Vem vet det kan ju vara någon som sitter och trollar en med.
- Intressant
Det är nog inget trollande. Men det skulle vara lärorikt att förstå vilka saker som fått dig att associera med asperger?
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Det är nog inget trollande. Men det skulle vara lärorikt att förstå vilka saker som fått dig att associera med asperger?
Jag nämnde att jag har drag av det, och då började hon fylla i hur hon fungerar och varför hon är så laid back med dejting. Jag sa att jag vill gärna träffa någon, men jag vet inte om det är rätt läga just nu med tanke på hur mitt liv ser ut just nu. Hon har ganska svårt att träffa folk överhuvud taget och har svårt för beröring av främmande, som kramar, skaka hand, har svårt att äta bland folk, hon har svårt för killar som förväntar att hon ska uppträda på ett speciellt sätt mm. Jag har ju med massa av dessa, men hennes låter mer extremt. Det är mer som att vi kör vänner snacket, fast båda har gett komplimanger. Så vi diskuterar väl en del.
- Intressant
Låter som det finns en släng av asperger. Det är väl egentligen ett multidimensionellt spektrum av gråskalor och inget antingen eller som egentligen går att sätta en absolut diagnos på. Däremot kan man diagnosticera när det blir ett problem.
När psykologi..vetenskapen har mognat kommer det nog att inses att hur personer är har en mycket mer komplex bakgrund än den nuvarande metodiken kan fånga upp.
När psykologi..vetenskapen har mognat kommer det nog att inses att hur personer är har en mycket mer komplex bakgrund än den nuvarande metodiken kan fånga upp.
- plåtmonster
Jag är helt inne på ditt spår!
- Intressant
reader1234 skrev:Hej,
Är ny här men såg att en del av er verkar söka eller är intresserade av kärlek, hitta en partner, förhållande eller träffa/ få nya vänner m.m. För de som är det föreslår och tipsar jag med följande svenska sida ALLA är välkomna med diverse NPF- Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
http://aspergerdating.com
Uppenbara nigeriabrevsprofiler tillåts ligga kvar, majoriteten är män, de få tjejerna som finns ser ut som...skelögda bibliotekarier.
Så vad säger man, tanken var god.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
KrigarSjäl skrev:de få tjejerna som finns ser ut som...skelögda bibliotekarier.
Varför tror du att dom fortfarande är singlar?
Batman skrev:KrigarSjäl skrev:de få tjejerna som finns ser ut som...skelögda bibliotekarier.
-Det är trist med tjejer som struntar helt i sitt utseende.
Om man inte bryr sig om sitt eget utseende - vad bryr man sig om då?
Jag får bara en känsla av total likgiltighet.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Batman skrev:KrigarSjäl skrev:de få tjejerna som finns ser ut som...skelögda bibliotekarier.
Är du singel? :p
- Intressant
Intressant skrev:Batman skrev:KrigarSjäl skrev:de få tjejerna som finns ser ut som...skelögda bibliotekarier.
Är du singel?
Haha, ja det är jag, medvete dock
KrigarSjäl skrev:Batman skrev:KrigarSjäl skrev:de få tjejerna som finns ser ut som...skelögda bibliotekarier.
-Det är trist med tjejer som struntar helt i sitt utseende.
Om man inte bryr sig om sitt eget utseende - vad bryr man sig om då?
Jag får bara en känsla av total likgiltighet.
Jag vet inte, jag är snygg tror jag, men känner mig inte snygg, jag har svårt att hitta tjej.
Men visst tar jag inte hand om mitt utseende alltid. Tar du hand om allt som du måste?
- Intressant
Batman skrev:Intressant skrev:Batman skrev:Varför tror du att dom fortfarande är singlar?
Är du singel?
Haha, ja det är jag, medvete dock
Ja, om det är medvetet så har du ju det bra
- Intressant
Moderator
Det är förbjudet att göra reklam. Se denna forumregel:
Däremot är det inte förbjudet att tipsa om sajter man själv hittat.
Det är förbjudet att göra reklam. Se denna forumregel:
• reklam och spammande av forumet är förbjudet.
Däremot är det inte förbjudet att tipsa om sajter man själv hittat.
dasunbedingte skrev:Haha, den sidan är fake. Det finns ju gratis sidor, exempelvis HappyPancake. Där kan alla få en vän - kanske lite buttsekz om en känner för det.
Å Happy Pancake ger jag helt ärligt inte många spänn för. Har varit med några år men numera gått ur.
Aspergerdating är helt klart den billigaste datesidan jag träffat på. Funkar allt som det ska vid medlemskap tror jag absolut den är värd pengarna.
Undantaget detta med billigast sidan väldigt tveksamma sidor som badoo och twoo.
Själv gillar jag http://mazily.com det är enda dejtingsajten jag träffat någon som jag dejtat med på länge, och om man loggar in via sin facebook synkar den med ens sidor man har gillat där och listar ut vad man har för intressen för att hitta någon som är lik dock har jag inte vart där på länge, kanske borde gå in dit igen nångång, men lyckats hitta folk som jag är god vän med genom irc och så och umgås med ändå osv så jag vetefan
bittin skrev:Själv gillar jag http://mazily.com det är enda dejtingsajten jag träffat någon som jag dejtat med på länge, och om man loggar in via sin facebook synkar den med ens sidor man har gillat där och listar ut vad man har för intressen för att hitta någon som är lik dock har jag inte vart där på länge, kanske borde gå in dit igen nångång, men lyckats hitta folk som jag är god vän med genom irc och så och umgås med ändå osv så jag vetefan
Den ska jag titta närmare på.
Såg precis att Aspergerdating.com ligger nere. Jag har tyvärr missat det eftersom jag är extra dålig nu. Börjar med ny medicin imorgon, så nu ska jag snart bli piggare igen.
Aspergerdating.com kommer igång om några dagar. Allt kommer garanterat fungera som det ska då! Det var bara domännamnet som inte förnyats automatiskt hos Loopia. Problemet löst, men det tar några dagar innan domännamnet aktiveras igen.
Samtliga medlemmar (nya och gamla) får Guldmedlemskap en hel månad som plåster på såren. Alla betalande medlemmar får givetvis en extra månad kostnadsfritt.
Glöm inte att alla bra tips ni skickar till Admin på siten(jag alltså) belönas med gratis Guld-medlemskap.
Ni kanske har bra förslag på på t.ex. Information på förstasidan, prissättning, utseende, egenskaper i profilerna m.m. Ni kanske saknar något på siten? Vill ni att jag aktiverar diskussionsforumet? Uppladdning av musik? något annat? Kanske vill ni ha en annan design? Ska chatt fortfarande vara gratis?
Upptäcker ni en bluff-profil får ni en månad gratis medlemskap för varje profil ni rapporterar till Admin.
Ber om ursäkt för att ni inte kunnat använda sidan över påsk-helgen!
Aspergerdating.com kommer igång om några dagar. Allt kommer garanterat fungera som det ska då! Det var bara domännamnet som inte förnyats automatiskt hos Loopia. Problemet löst, men det tar några dagar innan domännamnet aktiveras igen.
Samtliga medlemmar (nya och gamla) får Guldmedlemskap en hel månad som plåster på såren. Alla betalande medlemmar får givetvis en extra månad kostnadsfritt.
Glöm inte att alla bra tips ni skickar till Admin på siten(jag alltså) belönas med gratis Guld-medlemskap.
Ni kanske har bra förslag på på t.ex. Information på förstasidan, prissättning, utseende, egenskaper i profilerna m.m. Ni kanske saknar något på siten? Vill ni att jag aktiverar diskussionsforumet? Uppladdning av musik? något annat? Kanske vill ni ha en annan design? Ska chatt fortfarande vara gratis?
Upptäcker ni en bluff-profil får ni en månad gratis medlemskap för varje profil ni rapporterar till Admin.
Ber om ursäkt för att ni inte kunnat använda sidan över påsk-helgen!
Alien
Att informera om dejtingsajter i en tråd som handlar om just detta är tillåtet, men säljsnack och bonusprat är olämpligt. Se denna forumregel:
Detta påpekande meddelas även i pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Att informera om dejtingsajter i en tråd som handlar om just detta är tillåtet, men säljsnack och bonusprat är olämpligt. Se denna forumregel:
• reklam och spammande av forumet är förbjudet.
Detta påpekande meddelas även i pm.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Förutom att du gör reklam för en betalsida som du själv administrerar, (och kanske tom själv äger?) så är det ju ett väldokumenterat faktum att det inte fungerar. Om det inte gör det på ett så pass etablerat forum som det här med runt 7500 medlemmar, så lär det inte göra det någon annanstans heller. Man skulle förmodligen ha större framgång om man raggade på randoms på en busshållplats! Därmed inte sagt att jag tycker att folk skall ge upp och sluta försöka (har själv prövat ett par gånger). Men på det här forumet är det åtminstone gratis. Så en gång för alla, datingsidor/datingtrådar för aspies FUNGERAR INTE, har nog aldrig fungerat och kommer förmodligen aldrig att fungera. Case closed!3l3ctro skrev:Glöm inte att alla bra tips ni skickar till Admin på siten(jag alltså) belönas med gratis Guld-medlemskap.
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13
Det var inte min mening att göra reklam. Tanken var att det skulle vara ett svar på FolkanJR:s inlägg ovan.
Betalsida? Aspergerdating.com är GRATIS. Alla kan se bilder, chatta, läsa och skriva meddelanden gratis... Går utmärkt att träffa/prata/chatta med andra utan att betala.
Betalande medlemmar får dock inga begränsningar eller automatisk censur på sina meddelanden.
Självklart passar det inte alla, men lite då och då får jag mail från användare som flyttat ihop och trivs med varandra. Många fler har berättat att de fått nya vänner, så jag är jättenöjd. Sidan går inte runt ekonomiskt men kan sidan hjälpa andra att få nya vänner och kanske även träffa en partner så kommer jag fortsätta betala för driften. Kanske någon gång i framtiden kan sidan bära sin egen driftkostnad i alla fall, men det är inte målet.
Det är helt underbart när någon skriver att de träffat nya vänner och t.o.m. en partner tack vare mig. Sånt blir jag glad för och då mår jag bättre. Det känns botten nu när sidan kommer ligga nere 2-3 dagar till...
Betalsida? Aspergerdating.com är GRATIS. Alla kan se bilder, chatta, läsa och skriva meddelanden gratis... Går utmärkt att träffa/prata/chatta med andra utan att betala.
Betalande medlemmar får dock inga begränsningar eller automatisk censur på sina meddelanden.
Självklart passar det inte alla, men lite då och då får jag mail från användare som flyttat ihop och trivs med varandra. Många fler har berättat att de fått nya vänner, så jag är jättenöjd. Sidan går inte runt ekonomiskt men kan sidan hjälpa andra att få nya vänner och kanske även träffa en partner så kommer jag fortsätta betala för driften. Kanske någon gång i framtiden kan sidan bära sin egen driftkostnad i alla fall, men det är inte målet.
Det är helt underbart när någon skriver att de träffat nya vänner och t.o.m. en partner tack vare mig. Sånt blir jag glad för och då mår jag bättre. Det känns botten nu när sidan kommer ligga nere 2-3 dagar till...
Det var heller inte meningen att låta negativ eller bitter och de få (som det verkar) som har träffats på det sättet är ju självklart bara att gratulera. Jag tror bara på att vara lite mer pragmatisk, om inte annat så för sin egen självkänslas skull. Om man inte hittar det man söker där man gräver, kanske man helt enkelt skall gräva någon annanstans? En annan fördel i de här sammanhangen är ju också om man inte har fyllt kanske 25. Det är fler diagnostiserade bland de yngre och fler tjejer generellt (ur ett manligt perspektiv) och de är nog också mer benägna på sådant i egenskap av att inte tidigare ha åkt på lika många nitar som de äldre. Det är synd, vi skulle ju kunna ha så fantastiskt mycket att ge varandra bara "vi" kanske vågade ta lite risker och sänkte garden lite grand!
- Freddy Dreadful
- Anslöt: 2010-09-13