Har ni djur? Djur som specialintresse
29 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Har ni djur? Djur som specialintresse
Har ni djur? Vad för sorts djur? Berätta och lägg gärna ut bilder
Jag har alltid haft djur i mitt liv, men de senaste åren har jag inte haft det.. Jag vill så gärna ha en hund, men jag har inte ekonomin och min flickvän vill heller inte. Men någon gång kanske.
Moderator: Kompletterade rubriken.
Jag har alltid haft djur i mitt liv, men de senaste åren har jag inte haft det.. Jag vill så gärna ha en hund, men jag har inte ekonomin och min flickvän vill heller inte. Men någon gång kanske.
Moderator: Kompletterade rubriken.
Djur
Funderar på att skaffa ett terrarium med kackerlackor och andra småkryp. Tycker de är fascinerande.
- Kollektivet
- Anslöt: 2013-10-28
Djur
Har en katt. En stor cool Russian Blue på 17 år. När jag får råd funderar jag på ett terrareum och en Pyton eller Boaorm. Har alltid tyckt ormar är intressanta och vackra.
- AliceCooper
- Ny medlem
- Anslöt: 2013-11-12
Djur
Jag älskar kattdjur och har en stor, vacker kattpojke med Maine Coon-påbrå. Han heter Zixten Ludentuss, men ibland kallas han för Avfallskvarnen...
Jag tycker också mycket om vargar, råttor, björnar...ja, jag gillar nästan alla djur.
Mitt vilda favoritkattdjur, pallaskatt.
Jag tycker också mycket om vargar, råttor, björnar...ja, jag gillar nästan alla djur.
Mitt vilda favoritkattdjur, pallaskatt.
Djur
AliceCooper skrev:Har katt. En stor cool Russian Blue på 17 år. När jag får råd funderar jag på ett terrareum och en Pyton eller Boaorm. Har alltid tyckt ormar är intressanta och vackra.
Funderar också på att skaffa katt, närmare bestämt en Russian Blue eller en Bengal. Är det den skandinaviska typen du har? Är det en social katt? Antar att dem är ganska lekfulla.
Djur
Jag och fästmannen har ett litet gäng
Vi har två katter, Terror ( bondkatt ) och Yasmin ( Ragdoll )
4 råttor , Sirius (Black Dumbo), Sockerkaka ( Amber ), Artemis ( Albino rex ), Foul (Amber).
och en hund, Dizzy! ( Shih-tzu eller hur det stavas ) .
Har inga bra bilder att visa asap, men kan ordna
Vi har två katter, Terror ( bondkatt ) och Yasmin ( Ragdoll )
4 råttor , Sirius (Black Dumbo), Sockerkaka ( Amber ), Artemis ( Albino rex ), Foul (Amber).
och en hund, Dizzy! ( Shih-tzu eller hur det stavas ) .
Har inga bra bilder att visa asap, men kan ordna
Djur
Jag vill ha en hund, men det skulle fungera dåligt med jobbet, skulle vilja ha den på jobbet eller i vart fall på parkeringsplatsen. Men det verkar som hunddagis är enda lösningen och det känns lite tråkigt.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Djur
Mountain_lion skrev:Jag vill ha en hund, men det skulle fungera dåligt med jobbet, skulle vilja ha den på jobbet eller i vart fall på parkeringsplatsen. Men det verkar som hunddagis är enda lösningen och det känns lite tråkigt.
En början kan ju vara att du blir kvälls-husse? det finns många som behöver nån som tar hand om deras hund eller iafl går ut med dom ibland
Djur
Vi har ett kattskrälle, 9 gotlandskaniner kaniner (för tillfället det varierar då vi föder upp), 5 hedemorahöns, en tupp (också Hedemora) och bin
Jag får aldrig bilder att funka men vi har en särskild sida för dom på vår blogg
http://mortangard.com/vara-djur/
Jag får aldrig bilder att funka men vi har en särskild sida för dom på vår blogg
http://mortangard.com/vara-djur/
Djur
Själv bor jag i en lägenhet där man inte få ha husdjur - inte ens löss - men pappa har en dansk-svensk gårdshund som jag betraktar som delvis min.
Inte Trille men väldigt lik
Djur
Koboshi skrev:Själv bor jag i en lägenhet där man inte få ha husdjur - inte ens löss - men pappa har en dansk-svensk gårdshund som jag betraktar som delvis min.
Här på byn har dom flera sådana där, dom kallar dom för "gårdisar". Trevlig ras, lämplig i storlek, väldigt lik Parson Jack Russel Terrier, men med lite mildare terrier temperamentet, förr hade man dom att vakta hönsen.
Djur
3 grodor (2 av samma och så en annan)
2 ödlor (1 crested gecko och 1 leopard gecko)
1 spindel
1 bönsyrsa
1 tusenfoting
Jag kan lägga upo bilder när jag är vid datorn, men lägger upp ALLA bilder på djuren jag tar på http://www.kaktuszon.org/src/animals.
(Några få bilder är mina kompisars djur, som sniglarna.)
2 ödlor (1 crested gecko och 1 leopard gecko)
1 spindel
1 bönsyrsa
1 tusenfoting
Jag kan lägga upo bilder när jag är vid datorn, men lägger upp ALLA bilder på djuren jag tar på http://www.kaktuszon.org/src/animals.
(Några få bilder är mina kompisars djur, som sniglarna.)
Djur
Sadistic skrev:Mountain_lion skrev:Jag vill ha en hund, men det skulle fungera dåligt med jobbet, skulle vilja ha den på jobbet eller i vart fall på parkeringsplatsen. Men det verkar som hunddagis är enda lösningen och det känns lite tråkigt.
En början kan ju vara att du blir kvälls-husse? det finns många som behöver nån som tar hand om deras hund eller iafl går ut med dom ibland
Det var ingen dum tanke. Tack.
Har fått en ny chef. Kanske jag kan byta kontor till ett annat där jag kan ha uppsikt över bilen och hunden. Bara hunddagis om bilen skulle misstänkas för varm på sommaren.
Alla hundar fungerar inte på hunddagis heller.
- Mountain_lion
- Anslöt: 2013-07-18
Djur
Mountain_lion skrev:Sadistic skrev:Mountain_lion skrev:Jag vill ha en hund, men det skulle fungera dåligt med jobbet, skulle vilja ha den på jobbet eller i vart fall på parkeringsplatsen. Men det verkar som hunddagis är enda lösningen och det känns lite tråkigt.
Det var ingen dum tanke. Tack.
Har fått en ny chef. Kanske jag kan byta kontor till ett annat där jag kan ha uppsikt över bilen och hunden. Bara hunddagis om bilen skulle misstänkas för varm på sommaren.
Alla hundar fungerar inte på hunddagis heller.
Så lite
Man kan komma väldigt långt med en väl ventilerad bil som är satt i skuggan, ibland har vi varit tvungna att lämna våran hund i bilen. Då brukar vi ha vattenskål ( sådan som inte går att spilla ) med is, hundmats skål.
Sedan så är det ju bättre att du utgår från att det ska gå att ha hunden på dagis med rätt träning från den är liten så går det säkerligen. Man måste vara tjurig och inte 'mamma' hunden för mycket bara
Hoppas det går bra för dig, för en fin hund kan vara en superfin vän.
Djur som specialintresse
Finns det fler än jag som har djur, främst katt och hund som specialintresse. Jag tycker inte om folk...och undviker människor så mycket jag kan....
Djur
Än så länge så har jag bara haft gnagare (kanin och chinchilla) men jag funderar på att skaffa en liten hund så man äntligen kan få något att bossa över. Med gnagare är det ju oftast bara att gilla läget då dom inte alltid är så lättdresserade.
Så ja, nog finns det andra som också ar djur som specialintresse och för min del är det ju av samma anledning som för dig att det är lättare att umgås med djur än med människor. Djur är tydligare.
Så ja, nog finns det andra som också ar djur som specialintresse och för min del är det ju av samma anledning som för dig att det är lättare att umgås med djur än med människor. Djur är tydligare.
Återgå till Intressanta intressen