Ensidig kost
26 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Ensidig kost
Musik skrev:När jag flyttade hemifrån så åt jag bara pyttipanna varje dag i kanske 2 år. Inga problem med kroppen, tror jag iallafall.
Problemet är att konsekvenserna kan märkas först när skada har uppstått.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Ensidig kost
Är ju inte frågan om vad du äter utan vad det innehåller som jag ser det. Om du väljer kyckling med benen kvar eller kycklingfile, fläskkotlett med ben eller utan så är det vad du tycker om och klarar av att äta.
Gillar du bara vissa grönsaker så satsa på dom istället för att försöka tvinga i dig något du inte tycker om eller vill ha oavsett anledning. Likaså gäller det frukt.
Så om du ska ha i dig x proteiner varje dag så är det ju sak samma om det kommer från samma källa varje dag och smakar likadant så länge du får i dig det. Det är ju bara du som kan bestämma om du måste få proteinet från olika källor eller samma.
Gillar du bara vissa grönsaker så satsa på dom istället för att försöka tvinga i dig något du inte tycker om eller vill ha oavsett anledning. Likaså gäller det frukt.
Så om du ska ha i dig x proteiner varje dag så är det ju sak samma om det kommer från samma källa varje dag och smakar likadant så länge du får i dig det. Det är ju bara du som kan bestämma om du måste få proteinet från olika källor eller samma.
Återgå till Att leva som Aspergare