En underbar dokumentär om en aspergare
5 inlägg
• Sida 1 av 1
Naturligtvis är han en tröst för många av oss men hur vet du att han hade AS?
För mig är det skönt att kunna tänka om AS på ett mer existentiellt plan än bara det psykologiska. Så bra dokumentär i alla fall...
För mig är det skönt att kunna tänka om AS på ett mer existentiellt plan än bara det psykologiska. Så bra dokumentär i alla fall...
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
Jag vet inte om han är aspergare men det mesta tyder på det och det är jag inte ensam om att se. Jag har förstås inga bevis för att hans svårigheter skulle klassas som STORA svårigheter av en psykolog men jag tror det. Eftersom han hade en extremt hög intelligens (Canadas högsta) så har han förstås fördelar i förhållande till andra aspergare när han bygger upp kompensatoriska strategier, därför kan hans eventuella AS upplevas som väldigt duktigt kamouflerad bakom dessa strategier. Bara för att man har effektiva kompensatoriska strategier så betyder det inte att man har mindre AS.
- KourosGould
- Anslöt: 2013-09-17
Helt klart aspergerdrag. Inte så lite heller.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Oja! En oerhört intressant person med ett otroligt djup.
Jag tycker mycket om att lyssna på när han berättar olika saker. Vet inte riktigt varför, men hans sätt att tala är, i brist på ett bättre ord, tilltalande.
Jag tycker mycket om att lyssna på när han berättar olika saker. Vet inte riktigt varför, men hans sätt att tala är, i brist på ett bättre ord, tilltalande.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Återgå till Att leva som Aspergare