Har ni något tips eller råd för lugn vid rutinförändring?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Dunderbar » 2013-11-08 19:20:46

Är det någon som har några råd, hur man ska behålla lugnet så gott som möjligt, när rutinerna ändras.
Min fru ska åka bort imorgon...åker strax efter fem på morgonen.
Hennes syster kommer hit med sin dotter....som jag inte träffat på väldigt länge.

Med andra ord blir det ingen vanlig lördag...
Har ni något tips eller råd, hur jag ska behålla lugnet före sådana här ändringar?

Moderator atoms - rubriken har utökats något.
Dunderbar

Anslöt: 2007-10-22

Har ni något tips eller råd?

Inläggav Intressant » 2013-11-08 19:28:55

Nu förstår jag att du känner dig lite stressad. Det är något som jag skulle reflektera över själv. Jag skulle nog försökt att göra någon tema dag, typ skansen eller så.
Intressant

Anslöt: 2013-10-11

Inläggav Miche » 2013-11-08 20:27:24

Själv gillar jag spontana grejer men du borde planerat lite längre i förväg för att fundera ut hur du skulle lagt upp dagen, kanske hittat något som de (alltså din svägerska med barn) kunnat göra istället för att "invadera" ditt hem (nu är det lite sent att göra något åt det).

Ett fulalternativ är att du spelar sjuk imorgon, käkar lugnande så du måste sova större delen av dagen...
Miche

Anslöt: 2009-01-08

Inläggav plåtmonster » 2013-11-08 20:49:53

Sök upp lämpligt utflyktsmål som t.ex lekland via webben och planera in en heldag med besök på dessa så att du slipper hembesök?
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav gadas » 2013-11-09 12:39:43

Lustigt, drömde just att mitt sovrum invaderats av människor som jag är ovän med och hur jag plågades av att inte kunna göra något åt det. Men till sist kom droppen när de uppenbarligen avsiktligt pratade så högt de kunde mitt i natten - jag slängde ut dem!

Allvarligt talat så är det en enorm upptäckt att man kan göra något när man inte trodde det.

Men nu gällde det ju ett tips... eftersom du inte skriver något om att ni är ovänner så kanske det är dumt att bli det...

Acceptera dina reaktioner, kanske dokumentera. Och det måste inte bli perfekt. Upplev i stället för att förbereda en utvärdering.

Själv skulle jag ut och få ett jobb gjort som hänger över mig. Jobbat massor med det(i tanken alltså) för att komma ihåg att det är jag själv som stressar mig och att det bästa resultat jag kan åstadkomma i dag är att hantera stressen på ett annat sätt, oavsett om jobbet blir gjort eller inte. Nu regnar det!!
gadas

Anslöt: 2012-10-21

Inläggav Flia » 2014-04-07 21:09:06

En gång lyckades jag planera att vara inställd på att vad som helst kunde hända.
Den dagen bara flöt jag med, lite zombie-aktigt.
Flia

Anslöt: 2008-11-28

Inläggav Moggy » 2014-04-07 21:17:45

Flia skrev:En gång lyckades jag planera att vara inställd på att vad som helst kunde hända.
Den dagen bara flöt jag med, lite zombie-aktigt.

Lät nästan lite zen det där.
Moggy

Anslöt: 2007-01-25

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in