Gifta dig med dig själv?
21 inlägg
• Sida 1 av 1
Gifta dig med dig själv?
Några fler än jag som överväger att gifta sig med sig själv och skaffa barn själv?
(med tanke på den "sällskapliga diagnosen" man har)

(med tanke på den "sällskapliga diagnosen" man har)
Gifta dig med dig själv?
Tror det kan vara bra med fler som uppfostrar ett barn.
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Gifta dig med dig själv?
Det är inte så ovanligt med ensamma föräldrar, jag ser inget fel med det, det viktiga är att det finns både manliga och kvinnliga förebilder i omgivningen.
Gifta dig med dig själv?
Med tanke på den sällskapliga diagnosen så lät det lite som att det var risk for att isolera sig. Jag saknade mest av allt en pappa när jag växte upp. Men ja det går ju om man har folk runt sig. Ska inte lägga mig i andras liv, men jag menar bara att det kan vara värt att tänka på.
- Intressant
Gifta dig med dig själv?
Tror det är bra med så många som möjligt som bryr sig om barnet jag. Inte bara föräldrarna.
Helst föräldrar som ej förstår relevansen av manligt och kvinnligt, då blir det en superb avkomma.
Ensamstående kan man nog gott och väl va.
Men isolera sig med barnet är nog inte helt bra.
Har många gånger funderat på adoption i framtiden faktiskt, finns redan barn i behov, känns inte som att man ska tillföra fler då.
Helst föräldrar som ej förstår relevansen av manligt och kvinnligt, då blir det en superb avkomma.
Har många gånger funderat på adoption i framtiden faktiskt, finns redan barn i behov, känns inte som att man ska tillföra fler då.
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Gifta dig med dig själv?
Adoption tycker jag är ett bra alternativ. Men det är väl rätt svårt att adoptera som ensamstående. Sen är det väl ekonomin, eller har det ändrats?
- Intressant
Gifta dig med dig själv?
Intressant skrev:Vaniljflickan skrev:Tror det är bra med så många som möjligt som bryr sig om barnet jag. Inte bara föräldrarna.
Adoption tycker jag är ett bra alternativ. Men det är väl rätt svårt att adoptera som ensamstående. Sen är det väl ekonomin, eller har det ändrats?
Vill man så går det, i annat fall så bosätter jag mig väl i ett land där det är ett stort behov utav extra föräldrar,
Ekonomin, ähh, sånt trams kommer jag aldrig låta stoppa mig :p
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Gifta dig med dig själv?
Vill man så går det, i annat fall så bosätter jag mig väl i ett land där det är ett stort behov utav extra föräldrar,
Ekonomin, ähh, sånt trams kommer jag aldrig låta stoppa mig :p
Ja det låter ju som du har en plan hur du vill ha det iallafall

Själv tar jag det när det är rätt läge. Vill ha en sådan där riktig familj som man inte själv fick.
- Intressant
Gifta dig med dig själv?
Intressant.
Traditionellt har man kunnat gifta sig över individgränser och över könsgränser. Enbart.
Nu kan man gifta sig inom könsgränserna också. När man kan man gifta sig inom individgränserna dvs med sig själv?
Jag minns en skolkamrat som skulle gifta sig med sin katt. Han hade en beundransvärd integritet när han på våra invändningar svarade att "Även ifall jag inte får det så ska jag göra det".
Nu låter jag väl som ministern som inte ansågs politiskt korrekt när han sa apropå avvikande sexuella läggningar att han hade en kompis som levde tillsammans med en häst.
Traditionellt har man kunnat gifta sig över individgränser och över könsgränser. Enbart.
Nu kan man gifta sig inom könsgränserna också. När man kan man gifta sig inom individgränserna dvs med sig själv?
Jag minns en skolkamrat som skulle gifta sig med sin katt. Han hade en beundransvärd integritet när han på våra invändningar svarade att "Även ifall jag inte får det så ska jag göra det".
Nu låter jag väl som ministern som inte ansågs politiskt korrekt när han sa apropå avvikande sexuella läggningar att han hade en kompis som levde tillsammans med en häst.
Gifta dig med dig själv?
Vem har talat om att isolera sig?
haha.. Menade bara att jag märkt av svårigheterna att dela mitt liv med andra människor 24/7 

Gifta dig med dig själv?
Barn är hemska och krävande att ha runtom sig. Man får ju lämna dem på dagis när de blir lite äldre. Men ändå vämjeligt intensivt och ansvarskrävande. Pallar du det? Betänk att de är små människor!ninegirl skrev:Vem har talat om att isolera sig?haha.. Menade bara att jag märkt av svårigheterna att dela mitt liv med andra människor 24/7
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Gifta dig med dig själv?
sugrövmanövern skrev:Barn är hemska och krävande att ha runtom sig. Man får ju lämna dem på dagis när de blir lite äldre. Men ändå vämjeligt intensivt och ansvarskrävande. Pallar du det? Betänk att de är små människor!ninegirl skrev:Vem har talat om att isolera sig?haha.. Menade bara att jag märkt av svårigheterna att dela mitt liv med andra människor 24/7
Okej. Skulle slopat att skriva om att skaffa barn själv . Jo tack vet arbetade på olika förskolor ett och halvt år. Hoppades på att folk här skulle lägga fokus på delen kring att ingå äktenskap med sig själv. Suck!
Gifta dig med dig själv?
Ja du får väl tänka på vad du skriver om du vill ha en viss sorts svar. Ber om ursäkt för att mitt svar inte passade in.ninegirl skrev:sugrövmanövern skrev:Barn är hemska och krävande att ha runtom sig. Man får ju lämna dem på dagis när de blir lite äldre. Men ändå vämjeligt intensivt och ansvarskrävande. Pallar du det? Betänk att de är små människor!ninegirl skrev:Vem har talat om att isolera sig?haha.. Menade bara att jag märkt av svårigheterna att dela mitt liv med andra människor 24/7
Okej. Skulle slopat att skriva om att skaffa barn själv . Jo tack vet arbetade på olika förskolor ett och halvt år. Hoppades på att folk här skulle lägga fokus på delen kring att ingå äktenskap med sig själv. Suck!
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Gifta dig med dig själv?
Men räknas man som ett homo-äktenskap då? eller måste man isåfall ha en schizofren personlighet med olika kön? 

Gifta dig med dig själv?
Gift dig med en papperslös och hjälp denne få uppehållstillstånd.
- Kollektivet
- Anslöt: 2013-10-28
Gifta dig med dig själv?
Vad är det du vill ha ut av äktenskapet? Ett äktenskap är väl mer en juridiskt bindande avtal nu för tiden. Jag kanske missar någon poäng som du har

- Intressant
Gifta dig med dig själv?
ninegirl skrev:Hoppades på att folk här skulle lägga fokus på delen kring att ingå äktenskap med sig själv. Suck!
Man gifter sig för att visa omgivningen att nu är det vi två, vi ska hålla ihop och aldrig lämna varandra.
Men eftersom man inte kan lämna sig själv ändå, verkar det överflödigt att gifta sig. Eller betyder det "jag ska aldrig ta livet av mig"? Eller är det för att visa "Jag älskar mig själv framför allt annat", verkar narcissistiskt.

Gifta dig med dig själv?
Huggorm skrev:Varför skulle jag vilja gifta mig med den idioten?
Haha, verkligen!
Gifta dig med dig själv?
För att det är den jag oftast har sex med

Gifta dig med dig själv?
antonius skrev:Men räknas man som ett homo-äktenskap då? eller måste man isåfall ha en schizofren personlighet med olika kön?
Jag blir givetvis glad om det räknas som ett homoäktenskap jag!

Kollektivet skrev:Gift dig med en papperslös och hjälp denne få uppehållstillstånd.
HAHAHA!
Intressant skrev:
Vad är det du vill ha ut av äktenskapet? Ett äktenskap är väl mer en juridiskt bindande avtal nu för tiden. Jag kanske missar någon poäng som du har
Men det är väl en kanonidé?! Jag älskar mig själv och vill ju visa hela världen det med ringen på fingret!

Vet inte vad du menar nu?! Jag skulle vilket fall kunna gifta mig med mig själv då jag är snäll, skitrolig, omtänksam och äventyrlig som person!
Alien skrev:ninegirl skrev:Hoppades på att folk här skulle lägga fokus på delen kring att ingå äktenskap med sig själv. Suck!
Man gifter sig för att visa omgivningen att nu är det vi två, vi ska hålla ihop och aldrig lämna varandra.
Men eftersom man inte kan lämna sig själv ändå, verkar det överflödigt att gifta sig. Eller betyder det "jag ska aldrig ta livet av mig"? Eller är det för att visa "Jag älskar mig själv framför allt annat", verkar narcissistiskt.
Förstår inte alls vad du menar?!

Ja så jag kan visa hela världen att jag älskar mig själv som sagt, att jag är lycklig och mår bra och är jääävligt upptagen!

Återgå till Övriga Aspergerfrågor