Pokémon-tråden
61 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Pokémon-tråden
Meppe skrev:colaflaska skrev:Klaus-Heidi skrev:
ahh har fått mew i emulator
Jupp, på emulator är det riktigt lätt.
Mew-fusket upptäcktes ju inte förrän 2003.
Det ar inte bara ett Mew-fusk. http://www.dragonflycave.com/rbycheats.aspx#mew Har forklaras hur man ocksa kan anvanda det.
Um jo fast det upptäcktes inte förrän 2003...
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Pokémon-tråden
colaflaska skrev:Schmetterling skrev:Då passar jag på att skryta med att jag inte använde emulator för att få tag på mew.
Om det var innan 2003, vilket event var det?
Jag har fått mew legit på några event men det är på DS-spelen.
Jag gjorde det efter 2003. Inte genom event.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Pokémon-tråden
Jag skulle vilja att tv 4's program gör ett avsnitt med pokémon i fokus. Skulle gärna vilja vara med
Pokémon-tråden
Automaton skrev:Jag skulle vilja att tv 4's program gör ett avsnitt med pokémon i fokus. Skulle gärna vilja vara med
Testa att skriva det till tv4, om du har ett bra upplägg så kanske de nappar
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Pokémon-tråden
Vaniljflickan skrev:Testa att skriva det till tv4, om du har ett bra upplägg så kanske de nappar
Jo kanske skulle slå fast att de försöker hålla sig till generation 1 som är den mest älskade och har den starkaste fanbasen.
Pokémon-tråden
Automaton skrev:Vaniljflickan skrev:Testa att skriva det till tv4, om du har ett bra upplägg så kanske de nappar
Jo kanske skulle slå fast att de försöker hålla sig till generation 1 som är den mest älskade och har den starkaste fanbasen.
Källa på att GenI skulle vara mest omtyckt? Bland de festa hardcore fans så är genI MINST omtyckt..
- colaflaska
Pokémon-tråden
colaflaska skrev:Automaton skrev:Vaniljflickan skrev:Testa att skriva det till tv4, om du har ett bra upplägg så kanske de nappar
Källa på att GenI skulle vara mest omtyckt? Bland de festa hardcore fans så är genI MINST omtyckt..
Jag vill gärna ha källa på båda påståendena!
- Schmetterling
Pokémon-tråden
yeah skrev:Kul när man upptäckte missingno.
Ja det var spännande
- Vaniljflickan
- Anslöt: 2011-02-01
Pokémon-tråden
Schmetterling skrev:colaflaska skrev:Automaton skrev:
Jag kan tyvärr inte lämna någon annan källa än mina årslånga vistelser på olika poémonforum.
- colaflaska
Pokémon-tråden
colaflaska skrev:Schmetterling skrev:colaflaska skrev:Källa på att GenI skulle vara mest omtyckt? Bland de festa hardcore fans så är genI MINST omtyckt..
Jag kan tyvärr inte lämna någon annan källa än mina årslånga vistelser på olika poémonforum.
Vet bara att när jag diskuterar med mina kamrater/pokéfantaster så är de flesta mer inställda till att generation 1 var bäst. Generation 2 och 3 var intressant också men jag har knappt spelat de andra generationerna. Men jag är vanilla-version älskare samma sak med wow, samma sak med mass effect.
För mig personligen har generation 1 alltid varit den intressantaste eftersom det var där mitt pokémon intresse startade.
Pokémon-tråden
Automaton skrev:colaflaska skrev:Schmetterling skrev:Jag vill gärna ha källa på båda påståendena!
Vet bara att när jag diskuterar med mina kamrater/pokéfantaster så är de flesta mer inställda till att generation 1 var bäst. Generation 2 och 3 var intressant också men jag har knappt spelat de andra generationerna. Men jag är vanilla-version älskare samma sak med wow, samma sak med mass effect.
För mig personligen har generation 1 alltid varit den intressantaste eftersom det var där mitt pokémon intresse startade.
Jag skulle kunna nämna hur många grejer som helst med generation ett som fullkomligt sög. Javisst, mitt pokémonintresse började också där men jag prisar inte den bara för det. Jag menar, hur kan man ens säga att gen I var bäst om man inte ens spelat de andra?!
- colaflaska
Pokémon-tråden
colaflaska skrev:Jag skulle kunna nämna hur många grejer som helst med generation ett som fullkomligt sög. Javisst, mitt pokémonintresse började också där men jag prisar inte den bara för det. Jag menar, hur kan man ens säga att gen I var bäst om man inte ens spelat de andra?!
Jag har spelat dom lite, jag har spelat dom lite eftersom dom är inte ett dugg intressanta av det lilla jag körde. Och jag kan säkert hitta hur många saker som helst som är dåliga i det nya också men jag känner inte för det. Jag är nöjd med generation 1 låt mig då vara det och försök inte påtvinga dina ideal på mina. Ursäkta mig ska uppdatera ignorelistan! kthxbai
Pokémon-tråden
colaflaska skrev:Jag skulle kunna nämna hur många grejer som helst med generation ett som fullkomligt sög.
Det får du gärna göra. Eller några i alla fall, helst då med förklaringar på vad som är dåligt med det som är dåligt. Jag är intresserad av att diskutera pokémon och ta del av andras tankar, både det bra och det dåliga.
- Schmetterling
Pokémon-tråden
Schmetterling skrev:colaflaska skrev:Jag skulle kunna nämna hur många grejer som helst med generation ett som fullkomligt sög.
Det får du gärna göra. Eller några i alla fall, helst då med förklaringar på vad som är dåligt med det som är dåligt. Jag är intresserad av att diskutera pokémon och ta del av andras tankar, både det bra och det dåliga.
Spelet är väldigt ojämnt - med en Alakazam klarar du biffen hur lätt som helst. Detta fixades i gen II när det introducerades två nya types (dark och steel).
Storyn är fruktansvärt tråkig och kort - i jämförelse med andra spel som fanns på den tiden som zelda och super mario är storyn i princip obefintlig.
Alla glitchar - visserligen jätteroligt att utforska men mindre kul om man bara vill spela spelet.
Det finns väldigt lite att göra i spelet om man jämför med senare generationer.
Sen finns det annat jag tycker är dåligt men som är rent personliga åsikter, typ att spelet är alldeles för enkelt till och med för mig när jag var 5 år och inte kunde engelska.
- colaflaska
Pokémon-tråden
ninegirl skrev:
En favorit
Den är fin, tråkigt bara att den inte är så bra. eller den får slut på pp fort, iaf så vare så för mig
- Klaus-Heidi
- Anslöt: 2013-10-19
Pokémon-tråden
Gräver upp den här tråden igen
Har börjat samla på pokémonsaker igen. Och i November är det dags för remaken av Ruby och Sapphire, min favoritgeneration!
Har börjat samla på pokémonsaker igen. Och i November är det dags för remaken av Ruby och Sapphire, min favoritgeneration!
- colaflaska
Pokémon-tråden
colaflaska skrev:Gräver upp den här tråden igen
Jag kommer så köpa någon av versionerna! Missade X/Y, men tycker övergången till 3d verkar über-go. Ge det 20 år till så har vi hologram Pikachus istället för chihuahuas
Edit:
På tal om samlarsaker. älskar denna serien med collectibles:
Venusaur recension.
Charizard i stop motion action!
Pokémon-tråden
Yes, gör en blind nuzlocke av Alphia Sapphire på youtube, har dock inte kommit så långt än så länge. Älskar Sapphire och Ruby, favoritgenerationen. Älskat Pokemon enda sedan min barndom. Har alla spel utan fire-red/leaf-green, emerald och Diamond/Pearl. Silver spelade jag typ över 200 timmar i min barndom, sedan slutade det att fungera.
Återgå till Intressanta intressen