Tråden om Estland
6 inlägg
• Sida 1 av 1
Tråden om Estland
Hejsan!
Jag har intresse för Estland. Jag tycker Estland är ett fantastiskt land, med ett vackert språk, och oerhört trevlig befolkning.
I den här tråden vill jag att vi:
- Diskuterar Estland
- Ger varandra tips på resmål & sevärdheter i landet
Jag kan varmt rekomendera Tallinn, särskilt på sommaren. Det är en vacker medeltida stad, som har mycket att visa.
Andra ställen jag hört som ska vara fina är Pärnu & Tartu. Jag har dock inte varit där - ännu. Men det är mitt mål att åka dit någongång.
Jag har intresse för Estland. Jag tycker Estland är ett fantastiskt land, med ett vackert språk, och oerhört trevlig befolkning.
I den här tråden vill jag att vi:
- Diskuterar Estland
- Ger varandra tips på resmål & sevärdheter i landet
Jag kan varmt rekomendera Tallinn, särskilt på sommaren. Det är en vacker medeltida stad, som har mycket att visa.
Andra ställen jag hört som ska vara fina är Pärnu & Tartu. Jag har dock inte varit där - ännu. Men det är mitt mål att åka dit någongång.
Tråden om Estland
Tycker Tallin är en ganska mysig stad. Hade en helt galen resa/utekväll där med jobbet. Har även vart där med ex och det var en bra weekend. Vill dit under sommaren någon gång.
- Intressant
- Anslöt: 2013-10-11
Tråden om Estland
Pärnu är fint, jag tyckte mer om den staden än Tallin. Jag tog båten från Helsingfors till Tallin en gång och körde sedan bil genom hela Baltikum och ut i Polen
Tråden om Estland
Jag har gjort ett kort besök i Tallinn, men såg väl egentligen bara Gamla stan. Vackert.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tråden om Estland
Är det någon som varit i Tartu, och kan berätta lite?
Jag har hört att det ska vara en fin & mysig stad
Jag har hört att det ska vara en fin & mysig stad
Tråden om Estland
Jag har en kompis som bor i Tallinn. Varit där ett antal gånger.
Kan rekommendera att åka till gettot Lastnamäe och restaurangen Kaspibar. Gettona i Tallinn är inte direkt farliga dagtid men husen bara andas misär. Detta är en upplevelse om man vill se hur dom på samhällets botten bor i Estland. Ta bara en taxi och säg "Kaspibar, Lastnamäe", dom vet direkt vilket ställe det är.
Kan rekommendera att åka till gettot Lastnamäe och restaurangen Kaspibar. Gettona i Tallinn är inte direkt farliga dagtid men husen bara andas misär. Detta är en upplevelse om man vill se hur dom på samhällets botten bor i Estland. Ta bara en taxi och säg "Kaspibar, Lastnamäe", dom vet direkt vilket ställe det är.
Återgå till Intressanta intressen