Nordea har troligen den sämsta bankservicen i världen
7 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag lägger tråden här eftersom jag vill att den ska kunna Googlas, det skadar inte att idioterna på Nordea får ta del av kritiken jag har.
Jag fick en utbetalningsavi från Nordea, visserligen går den att lösa in i diverse butiker men då måste man betala en avgift, vill jag få ut hela beloppet så måste man gå in på ett Nordeakontor men det gör jag aldrig igen. De senaste gångerna har kön varit mer än en timme lång, så förtjust i att köa är jag inte (vem är det?)
Jag har frågat Nordea om det istället går att få pengarna insatta på min bank men de har inte den möjligheten (om man får utbetalningar via Swedbank så kan man anmäla på närmaste Swedbankkontor ett annat bankkonto och pengarna sätts in på det), hur uselt är inte det?
Fy fan för Nordea, sämre bank är svårt att hitta, jag fattar inte att kunder orkar med deras låga nivå och stannar kvar (de kanske har några nöjda kunder men med tanke på köerna på vanliga kontor så tvivlar jag, även Swedbank har långa köer på kontoren, på min bank däremot blir jag oftast betjänad inom tio minuter och alltid trevligt bemött, det händer ofta på Nordea och Swedbank att bemötande inte är bra, tacka fan för det att sitta på ett sånt kontor där alla kunderna blir stressade av de långa köerna måste vara fruktansvärt, kanske därför de har för lite folk eftersom banktjänstemännen knappast kan stå ut).
Jag fick en utbetalningsavi från Nordea, visserligen går den att lösa in i diverse butiker men då måste man betala en avgift, vill jag få ut hela beloppet så måste man gå in på ett Nordeakontor men det gör jag aldrig igen. De senaste gångerna har kön varit mer än en timme lång, så förtjust i att köa är jag inte (vem är det?)
Jag har frågat Nordea om det istället går att få pengarna insatta på min bank men de har inte den möjligheten (om man får utbetalningar via Swedbank så kan man anmäla på närmaste Swedbankkontor ett annat bankkonto och pengarna sätts in på det), hur uselt är inte det?
Fy fan för Nordea, sämre bank är svårt att hitta, jag fattar inte att kunder orkar med deras låga nivå och stannar kvar (de kanske har några nöjda kunder men med tanke på köerna på vanliga kontor så tvivlar jag, även Swedbank har långa köer på kontoren, på min bank däremot blir jag oftast betjänad inom tio minuter och alltid trevligt bemött, det händer ofta på Nordea och Swedbank att bemötande inte är bra, tacka fan för det att sitta på ett sånt kontor där alla kunderna blir stressade av de långa köerna måste vara fruktansvärt, kanske därför de har för lite folk eftersom banktjänstemännen knappast kan stå ut).
Jag öppnade konto på Nordea en gång, och tyckte inte alls jag blev bra bemött av kvinnan bakom disken. Hon var småsur och ville knappt ens ge mig internetbank, det kändes som om jag var en oönskad typ av kund
Miche skrev:Jag fick en utbetalningsavi från Nordea, visserligen går den att lösa in i diverse butiker men då måste man betala en avgift, vill jag få ut hela beloppet så måste man gå in på ett Nordeakontor men det gör jag aldrig igen. De senaste gångerna har kön varit mer än en timme lång, så förtjust i att köa är jag inte (vem är det?)
Gå in på din egen bank med avin så sätter de in pengarna på ditt konto.
Zima33 skrev:Gå in på din egen bank med avin så sätter de in pengarna på ditt konto.
Tack för tipset, ska prova det nästa gång, jag har använde utbetalningen i en butik idag (men det gör inte kritiken mot Nordea mindre).
Nordea har i stort sett alltid haft problem. Antingen de lät kriminella spekulera med bankens pengar på 80-talet, hade enorma och de största kreditförlusterna under bankkrisen och den sämsta säkerhetslösningen för internetbanken. Att deras kontor upplevs som något östtyskt stasikontor gör inte saken bättre.
Så den banken kan man gott undvika.
Så den banken kan man gott undvika.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Strul för kunderna när Nordea låg nere skrev:Bland Nordeakunder vädrade flera drabbade sin irritation på Twitter:
”Stod imorse att det skulle vara stängt till 11.00, nu ändrat till 12.00. Snart fakturerar jag @Nordea_SE för förlorad arbetstid. Känner hat”, skriver Glimra Förlag på Twitter.
”@Nordea_SE Under hur lång period tänkte ni ha problem med er internetbank? Sker 4 av 5 tillfn. Byter bank snart!”, skriver Thowe.
”Kul att Nordea strular när man är på Ullared....”, skriver Adina.
”Det går alltså inte att ta ut pengar/betala/kolla konton med nordea på hela sön fm? Kanske nåt man kunde skickat ut ett mail om?”, skriver Tove.
”Den stunden när man åker till stan och Nordea har stängt av hela jävla banken mellan 5-11 så att man inte får tar på sina pengar fml”, skriver Linn.
På Nordeas eget twitterkonto, @Nordea_SE, nämns ingenting om avbrottet. Inte heller på bankens Facebooksida har man före, under eller efter avbrottet informerat sina kunder.
Hatar Nordea. Haft flera ärenden dit trots att jag inte är kund. Hade bl a en fråga som en jag känner hade om han kunde ge mig fullmakt det hela var lite komplicerat överlag. Jag gick in och insåg att jag inte ens får vara där. Det fanns två kassor, en för företag och en för Nordeas egna kunder...
Tanten var helt ointresserad av att hjälpa till iom att det inte var bara en blankettjävel. Hon visste inte. Jag frågade om hon kunde fråga någon men hon bara blängde och sa nej. Jag fick gå min väg.
En annan gång blev jag kallad för bedragare eftersom jag förhörde mig om ett lån, blev kallad bakom disk och uppläxad. Eftersom jag har sjukersättning. Ett nej hade gott räckt.... (Sedan får man faktiskt köpa saker trots sjukersättning med det tyckte inte tantfan.)
Tanten var helt ointresserad av att hjälpa till iom att det inte var bara en blankettjävel. Hon visste inte. Jag frågade om hon kunde fråga någon men hon bara blängde och sa nej. Jag fick gå min väg.
En annan gång blev jag kallad för bedragare eftersom jag förhörde mig om ett lån, blev kallad bakom disk och uppläxad. Eftersom jag har sjukersättning. Ett nej hade gott räckt.... (Sedan får man faktiskt köpa saker trots sjukersättning med det tyckte inte tantfan.)