Sitter vägguttaget i?
29 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Sitter vägguttaget i?
Nä då blir det snarare - Sitter stickproppen i?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Sitter vägguttaget i?
sugrövmanövern skrev:Nä då blir det snarare - Sitter stickproppen i?
Men om själva vägguttaget inte sitter i väggen?
Sitter vägguttaget i?
Nej, ett väggintag är för att mata in elkraft till en anläggning - de finns alltså.
Sitter vägguttaget i?
Fint, dags för prisutdelning!
gick rakt i fällan! Men vem är jag att säga att du är alltför normal...
Yo've got the point - vi har AS här! Och då kan man ha vägguttag som specialintresse och det var det som var upprinnelsen till denna lilla tråd, hade just sett ett fyrvägs uttag ligga på golvet och tänkte att då hjälper det ju inte om stickproppen sitter i...
sugrövmanövern skrev:Nä då blir det snarare - Sitter stickproppen i?
gick rakt i fällan! Men vem är jag att säga att du är alltför normal...
HGJ skrev:Men om själva vägguttaget inte sitter i väggen?
Yo've got the point - vi har AS här! Och då kan man ha vägguttag som specialintresse och det var det som var upprinnelsen till denna lilla tråd, hade just sett ett fyrvägs uttag ligga på golvet och tänkte att då hjälper det ju inte om stickproppen sitter i...
Sitter vägguttaget i?
gadas skrev:Kan man säga så?
Eftersom detta är ett aspergerforum så är svaret förstås att: Naturligtvis kan man säga så. Det är bara att läsa trådrubriken högt. Däremot är det tveksamt om det har någon vettig betydelse.
Sitter vägguttaget i?
Är det inte ett ovanligt aspergerskt exempel på bokstavlig tolkning vid Asperger syndrom?
"En man med Asperger syndrom tillfrågades om han satt i stickproppen i vägguttaget och svarade med ett tydligt Ja. Ändå fungerade inte apparaten och ingen kunde förstå varför. Tills man upptäckte att han inte hade satt i vägguttaget i väggen, det låg på golvet utan anslutning till elnätet - det hade man glömt fråga om!"
"En man med Asperger syndrom tillfrågades om han satt i stickproppen i vägguttaget och svarade med ett tydligt Ja. Ändå fungerade inte apparaten och ingen kunde förstå varför. Tills man upptäckte att han inte hade satt i vägguttaget i väggen, det låg på golvet utan anslutning till elnätet - det hade man glömt fråga om!"
Sitter vägguttaget i?
Kvasir skrev:gadas skrev:Kan man säga så?
Eftersom detta är ett aspergerforum så är svaret förstås att: Naturligtvis kan man säga så. Det är bara att läsa trådrubriken högt. Däremot är det tveksamt om det har någon vettig betydelse.
Jodå, jag hade räknat med det påpekandet också - men jag vill på intet vis framhäva mig själv...
Ovanstående exempel visar dock att det kan vara av vital betydelse att vägguttaget sitter i!
Sitter vägguttaget i?
Det behöver ju inte nödvändigtvis finnas ström i vägguttaget för att det sitter i, det finns massor med anledningar till att vägguttaget kan vara strömlöst...
Sitter vägguttaget i?
antonius skrev:Egentligen borde det väl heta ''väggintag'' för man sticker ju in kontakten?
Det är ett givande och ett tagande - man sätter in en stickpropp och tager ut något helt annat, i värsta fall en elchock Så det borde kanske heta "vägginsättning".
Sitter vägguttaget i?
Miche skrev:Det behöver ju inte nödvändigtvis finnas ström i vägguttaget för att det sitter i, det finns massor med anledningar till att vägguttaget kan vara strömlöst...
På samma sätt som stickproppen kan vara ansluten till spänning utan att apparaten fungerar - det kanske t ex inte finns någon sladd ut ur stickproppen...
Sitter vägguttaget i?
gadas skrev:Är det inte ett ovanligt aspergerskt exempel på bokstavlig tolkning vid Asperger syndrom?
Typiskt NT !! ...är min egen kommentar(väldigt egen)
Sitter vägguttaget i?
gadas skrev:Fint, dags för prisutdelning!sugrövmanövern skrev:Nä då blir det snarare - Sitter stickproppen i?
gick rakt i fällan! Men vem är jag att säga att du är alltför normal...HGJ skrev:Men om själva vägguttaget inte sitter i väggen?
Förstod att det där skulle komma. Måste ni ha sådan grav Asperger
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Sitter vägguttaget i?
Jag kallar det "vägguttag" genom att det är en anordning för uttag av elektrisk ström. Men egentligen skulle jag som "sann aspie" kalla det elströmuttag eftersom det är just elektrisk ström man tar ut, inte "vägg".
mina "fem öre"...
mina "fem öre"...
Sitter vägguttaget i?
geocache skrev:det är just elektrisk ström man tar ut, inte "vägg".
Själv tar jag ut effekt, då det inte blir så mycket utan spänning * ström ..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Sitter vägguttaget i?
gadas skrev:Det är ett givande och ett tagande - man sätter in en stickpropp och tager ut något helt annat, i värsta fall en elchock Så det borde kanske heta "vägginsättning".
Jamen heter det i så fall ''påsättning'' när man startar eländet?
Sitter vägguttaget i?
plåtmonster skrev:geocache skrev:det är just elektrisk ström man tar ut, inte "vägg".
Och utan tid blir det inte så mycket energi av effekten...
Sitter vägguttaget i?
Mitt sitter inte i. Det har trillat loss.
Grejen man sticker i kallar jag för enkelhetens skull bara kontakt.
Grejen man sticker i kallar jag för enkelhetens skull bara kontakt.
Sitter vägguttaget i?
sugrövmanövern skrev:
Förstod att det där skulle komma. Måste ni ha sådan grav Asperger
Jaaaa, det måste vi! Lite kul måste vi få ha!
Sitter vägguttaget i?
plåtmonster skrev:geocache skrev:det är just elektrisk ström man tar ut, inte "vägg".
Ok, hur många watt är det i dina eluttag (oj, jag menade så klart effektuttag) är det då? (Jag kunde inte låta bli )