Knasigaste klagomålen från missnöjda resenärer
17 inlägg
• Sida 1 av 1
Jag kände ett starkt behov av att dela med mig av detta för jag tyckte det var kul.
Knasiga klagomål från missnöjda resenärer.
http://www.aftonbladet.se/resa/article17660810.ab
Klagar ni också på liknande saker när ni är ute och reser?
Tycker ni att det är knasiga klagomål eller tycker ni att det är full förståeligt att folk klagar över dessa saker?
Knasiga klagomål från missnöjda resenärer.
5. "Ingen berättade att det fanns fiskar i vattnet. Våra barn blev rädda."
19. "Stranden var för sandig."
http://www.aftonbladet.se/resa/article17660810.ab
Klagar ni också på liknande saker när ni är ute och reser?
Tycker ni att det är knasiga klagomål eller tycker ni att det är full förståeligt att folk klagar över dessa saker?
Jag skulle tro att det är mer eller mindre realistiska klagomål som sedan ryckts ur sitt sammanhang och spetsats till för att göra en högklassig artikel i aftonbladet
Huggorm skrev:högklassig artikel i aftonbladet
Motsägelse detekterad!
Miche skrev:Huggorm skrev:högklassig artikel i aftonbladet
Motsägelse detekterad!
Roligt var det i alla fall
Jag har läst en som jag verkligen hoppas bara är hörsägen: Två amerikanska (duh!) turister som åkte till Nordkap för att se midnattssolen och ville ha pengarna tillbaka "för det var ju bara den gamla vanliga solen!" De trodde alltså att Norge hade en egen sol!!!
Kahlokatt skrev:Jag har läst en som jag verkligen hoppas bara är hörsägen: Två amerikanska (duh!) turister som åkte till Nordkap för att se midnattssolen och ville ha pengarna tillbaka "för det var ju bara den gamla vanliga solen!" De trodde alltså att Norge hade en egen sol!!!
Hihi
Den har jag sett på sajten notalwaysright. Vilket är en väldigt underhållande sajt ibland, ibland undrar man hur dumma folk får vara.
"Trots att det stod i broschyren att köket var fullt utrustat, fanns det ingen äggskivare."
Gud... jag döööör...
kiddie skrev:"Trots att det stod i broschyren att köket var fullt utrustat, fanns det ingen äggskivare."
Gud... jag döööör...
Semestern blir jobbig utan en äggskivare!
"Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, och fick istället ett rum med dubbelsäng. Nu är jag gravid, och jag tycker att ni bär ansvaret för detta. Hade vi fått det rum vi hade bokat hade det aldrig hänt."
Vad ska man säga?
Meppe skrev:"Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, och fick istället ett rum med dubbelsäng. Nu är jag gravid, och jag tycker att ni bär ansvaret för detta. Hade vi fått det rum vi hade bokat hade det aldrig hänt."
Vad ska man säga?
Dålig ursäkt...
Meppe skrev:"Min fästman och jag bokade ett rum med två sängar, och fick istället ett rum med dubbelsäng. Nu är jag gravid, och jag tycker att ni bär ansvaret för detta. Hade vi fått det rum vi hade bokat hade det aldrig hänt."
Vad ska man säga?
Även om det är sant så har nog den klagande knappast kunnat undgå att ha glimten i ögat - lite för bra för att inte ha upptäckt det själv...
Jag har en Sverige-karta i turistversion där "Midnattssolen" står utmärkt - följt av den lakoniska parentesen "(kring midsommar)"...
Stackars turist som kommer dit och tvärtom inte får se solen alls - eftersom det är mitt i vintern!
Stackars turist som kommer dit och tvärtom inte får se solen alls - eftersom det är mitt i vintern!
Man kan inte rimligen beröra detta ämne utan att nämna Mrs Richards - "Mrs Alice Richards!"...
Alltså; Fawlty Towers, "Communication Problems", hösten -75:
- When I book a room with a bath, I expect to get a bath!
- Yo've GOT a bath! säger Basil och visar på sittbadkaret.
- You call that a bath?! It's not big enough to drown a mouse in!
- I wish you were a mouse...
- I expect something interesting when I ask for a room with a wiew.
- Well, that is Torquay, madam!
- It's not good enough!
Alltså; Fawlty Towers, "Communication Problems", hösten -75:
- When I book a room with a bath, I expect to get a bath!
- Yo've GOT a bath! säger Basil och visar på sittbadkaret.
- You call that a bath?! It's not big enough to drown a mouse in!
- I wish you were a mouse...
- I expect something interesting when I ask for a room with a wiew.
- Well, that is Torquay, madam!
- It's not good enough!
gadas skrev:Jag har en Sverige-karta i turistversion där "Midnattssolen" står utmärkt - följt av den lakoniska parentesen "(kring midsommar)"...
Tänker på filmen Rymdinvasion i Lappland. Den innehåller härliga saker som att på kartan pekas Grönland ut som Lappland, och soundtracket Midnight sun lament (melodin är Ack Värmeland du sköna) handlar om midnattssolens land trots att filmen utspelar sig på vintern.
Måste ses!
(Turisguidens klagan)”Men var är toaletterna här på Vasa? Använde de ens toalettpapper?”
Amerikaner är inte alltid imponerade av allt som är gammalt.
– ”Husen på Västerlånggatan ser slitna ut – kan man inte bygga något fräschare?”, kan de säga. Eller ”Stop talking so much about kings” när man är på Slottet.
16. "De borde inte tillåta att man solar topless på stranden. Det var väldigt distraherande för min man som bara ville ta det lugnt."