Slippa meddelande om e-post (Android)
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Någon som vet hur man gör för att slippa meddelande om inkomna mejl? Min Smartphone piper till varje gång någon skickar e-post till mig, och jag har börjat irritera mig på det, inte minst genom att jag kollar e-postinkorgen varje dag via datorn.
Moderator Titti
Ändrade rubriken något.
Moderator Titti
Ändrade rubriken något.
Slippa meddelande om e-post
Det finns troligen en inställning för det men för att någon ska kunna hjälpa dig så måste denne veta vad du har för slags mobil (det finns ganska många olika modeller och det kan skilja rätt rejält mellan dem) och om du har nägon specifik app som du tar emot mailen i, kanske t.o.m. om du har hotmail, gmail eller någon annan.
Slippa meddelande om e-post
geocache skrev:Samsung GT-S5360
OK, Samsung Galaxy Y. Ett par frågor:
A) Vilken mailleverantör har du, dvs vad står efter @ i din adress?
B) Med vilken app tar du emot mailen i mobilen? Du behöver gå in i inställningarna i den appen.
Det är enklare att svara på B) om man vet svaret på A).
Ibland kan det vara så att mailen tas emot av två appar samtidigt. Det beror på att Android har en standardapp för mail, och om man skaffar en annan mailapp exv gmail och glömmer att avaktivera standardappen, så ligger båda apparna och aviserar mail (samma sak kan uppstå för SMS). Men det verkar osannolikt att det är så i ditt fall, du verkar ha ett meddelande du vill slippa.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Re: Slippa meddelande om e-post
Mailappen i mobilen har i inställningarna val om avisering. Där ändrar man huruvida man vill ha pip eller inte.
Nu har jag "acklimatiserat" mig när det gäller det där pipet, och numera raderar jag bara de inkomna e-breven vartefter jag kollat de.
Däremot är det värre att ibland när det piper så är det gammla, e-brev, sådana jag redan läst, som kommer till telefonen...
Däremot är det värre att ibland när det piper så är det gammla, e-brev, sådana jag redan läst, som kommer till telefonen...
Öppna mail-appen och välj sen inställningar i menyn. sen ska du kunna stänga av avisering (pipet).