Är det rätt att hämnas på sina plågoandar?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav plåtmonster » 2013-10-17 12:26:00

Om de är svinkorkade så är nog ev förklaringar bortkastade. Det lär vara effektivare att säga något de fattar som gör att de håller sig borta.
Blir det problem trots det får man visa med hela handen.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav radix » 2013-10-17 12:32:17

Hur vet man vad en svinkorkad jobbig person fattar? Och hur ser man skillnaden på 'korkad, men kan fås att förstå', och 'korkad lyssnar inte ens'.. Att visa med hela handen för nån som tror sig ha rätt bekräftar ju bara att man själv är den jobbige oresonlige.
radix

Anslöt: 2012-05-22

Inläggav plåtmonster » 2013-10-17 13:27:02

A) "Låt bli mitt godis"
B) Titta! det står en stor rosa elefant ovanpå en godispåse i skogenbrynet!! - varpå man blir av med personen
C) *bang* ;)

Det hela är nog mycket en fråga om att prova och se om det fungerar. Gör det inte det så tar man i.
plåtmonster

Inläggav Frimodig » 2013-10-17 21:39:30

mikael skrev:
Frimodig skrev:
mikael skrev:Vem har sagt med våld inte jag ,det finns andra metoder!
Dessa två läkare som jag nämnt drabbade mig skoningslöst, så en bok får det bli.
Man kan ändra lagen så att åtal även gäller läkare i allmän domstol som i vissa andra länder. Nu kan dom bli prickade hur mycket som helst i bästa fall bli av med legitimationen.
Även dom ska betala skadestånd och kunna hamna i fängelse.

Jag måste haft maximal otur!

Jag tror du bör göra två saker för att betala tillbaka, utan att skada dig själv.

1. Kolla upp vilken enhet på Socialstyrelsen som ansvarar för läkares felbehandling.

2. Skriv en kompakt beskrivning av händelseförloppet. En saklig och objektiv beskrivning. Nämn namn. Börja med att skicka in den till relevant enhet på Socialstyrelsen.

3. När du gjort 1 och 2 och ingenting händer. Kontakta en journalist på nån lokal blaska, eller uppdrag granskning, eller nåt motsvarande. Arga doktorn, t.ex.

Ett förslag.

Frimodig

Detta med behandlingshemmet hände -86 somatikerna -88,preskiberat ,dessutom kan läkare få hur många prickar som helst, ev få leget intraget, vissa länder har allmänt åtal inom polisväsendet så borde det vara. nu har jag bra läkare.

Njaa, felbehandling är aldrig preskriberat. Att nämna namn är en bra idé.

Konkreta berättelser, självupplevda, om övergrepp, är en effektiv metod att svärta ner svinpälsar.

Men, sen är det alltid en fråga om det är värt det. Får det dig att må bättre?
Är det bättre att glömma och gå vidare?

Du vet, jag vet inte.

Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav Trollmor » 2013-10-18 2:34:51

plåtmonster skrev:
Trollmor skrev:Somliga kan inte förstå det, och en del tycker OM att såra och plåga andra. Se där ett problem för oss pacifister!

Hur hantera dessa?
Ja, det undrar jag också.
Trollmor

Anslöt: 2010-08-01

Inläggav Frimodig » 2013-10-18 14:38:36

Trollmor skrev:
plåtmonster skrev:
Trollmor skrev:Somliga kan inte förstå det, och en del tycker OM att såra och plåga andra. Se där ett problem för oss pacifister!

Hur hantera dessa?
Ja, det undrar jag också.

Man lokaliserar deras svaga punkter, sen pickar man där.

Frimodig
Frimodig

Anslöt: 2011-07-15

Inläggav plåtmonster » 2013-10-18 16:30:14

Trollmor skrev:Ja, det undrar jag också.

Man kan ignorera de eller stänga ute de ur ens liv, byta miljö. Eller visa med hela handen.
plåtmonster

Inläggav mikael » 2013-10-18 18:17:10

plåtmonster skrev:Om de är svinkorkade så är nog ev förklaringar bortkastade. Det lär vara effektivare att säga något de fattar som gör att de håller sig borta.
Blir det problem trots det får man visa med hela handen.

Ja om metoden som dom använde på Baggensuddens behandlingshem RSMHs-s bara går ut på att utnyttja psyksjuka på ett hänsynslöst sätt.
Inga journal, diagnoser eller remisser, besparing på personal,. Ingen personal på kvällar och helger.
Dom tjänade grova pengar genom att spara in personal i behandlande syfte ,psyksjuka, vårdade, psyksjuka, fler dog , många fick återvända till sjukhusen.
Sadism: Skrika i örat högt då jag somnade, skvätta vatten, dra i mig ner till köket förrätta skrika högt.
Så på gick det i ett halvår efter det rymde jag och hamnade i en situation som var extremt stressigt eftersom varken den dåvarande läkare Johan Cullberg ville skriva en remiss, fientligt inställd till öppenvården.
Sadistiska maktmissbrukare som machoister här gärna får prova, finns säkert liknande hem till den som så önskar.
Jag fick halsfluss, kroppen svullnade upp, påverkan på dom inre organden, sjukdomskänsla, trötthet.
Till slut sänt till mag tarm avdelning på Huddinge sjukhus då mina inte organen blev påverkade. då folk blir så stressade som jag blev på ,under baggen tiden händer saker. Många var stark kritiska till Baggen och jag blev ju tvingad till det på ett raffinerat sett(läs min berättelse skräck psykiatri del 3 på nätet, eller här.
Vilket lidande för mig men personalen blev mycket rika ,tjänade stora pengar på skräckhemmet.
Jag kan få ångetsattacker fortfarande av vad som hände där.
Har fortfarande perioder av trötthet och stark värk i kroppen.
Jag skriver nu en skräckdrama bok om denna period!
Stoppa sådana vänster psykiatriska hem anser jag, ty hos vänsterpariet finns inte plats för psyksjuka dom bara säger så!
Det är känt att kommunist paradis behandlat psyksjuka illa, ursäktar sig att högern bedriver inhuman psykvård. vård ska vara politisk fri!
Vänstermänniskor dom aktiva är sadister, dom tycker att patienten får skylla sig själv.
Nu senast Jan-Emmanuel från Robinson och det kommer att sluta med analytisk diktatur.
Om dom inte ville hjälpa mig till öppenvården på Baggen kunde dom givit mig en morfinspruta så att jag stillsamt och värdigt fått dött.
mikael

Anslöt: 2009-06-21

Inläggav mikael » 2013-10-18 18:18:02

Frimodig skrev:
mikael skrev:
Frimodig skrev:
Jag tror du bör göra två saker för att betala tillbaka, utan att skada dig själv.

1. Kolla upp vilken enhet på Socialstyrelsen som ansvarar för läkares felbehandling.

2. Skriv en kompakt beskrivning av händelseförloppet. En saklig och objektiv beskrivning. Nämn namn. Börja med att skicka in den till relevant enhet på Socialstyrelsen.

3. När du gjort 1 och 2 och ingenting händer. Kontakta en journalist på nån lokal blaska, eller uppdrag granskning, eller nåt motsvarande. Arga doktorn, t.ex.

Ett förslag.

Frimodig

Detta med behandlingshemmet hände -86 somatikerna -88,preskiberat ,dessutom kan läkare få hur många prickar som helst, ev få leget intraget, vissa länder har allmänt åtal inom polisväsendet så borde det vara. nu har jag bra läkare.

Njaa, felbehandling är aldrig preskriberat. Att nämna namn är en bra idé.

Konkreta berättelser, självupplevda, om övergrepp, är en effektiv metod att svärta ner svinpälsar.

Men, sen är det alltid en fråga om det är värt det. Får det dig att må bättre?
Är det bättre att glömma och gå vidare?

Du vet, jag vet inte.
Skriva en bok är att gå vidare!

Frimodig
mikael

Inläggav plåtmonster » 2013-10-18 18:25:52

mikael skrev:Nu senast Jan-Emmanuel från Robinson

Vad har han sagt specifikt?
plåtmonster

Inläggav gadas » 2013-10-18 21:40:06

Frimodig skrev:Fast jag är en varm anhängare av att man skall betala tillbaka till plågoandar.

Frimodig

Jag med. Och det är väl så vi ska beskrivas, inte som kalla och otäcka människor (eftersom vi hämnas) utan som varma anhängare till de människor plågoandarna fortsätter plåga!?
gadas

Anslöt: 2012-10-21

Inläggav mikael » 2013-10-19 4:31:12

Detta kvacksalveri utsatte Christer Svartengren mig för 1975till,80 talet.
En sadistisk maktmissbrukare vars pengar han stulit från skattebetalarna .
Mitt liv är förstört men han lever i högsta välmåga:(
Jag har inga sådana bortträngda minnen ,tvärtom så behövde jag KBT mot en del saker i barnomen som att säga nej och ifrån men det kan ju ingå även i aspergers syndrom.
Jag ska ha ersättning samt en ursäkt av honom!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Borttr%C3%A4ngning

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=11223
mikael

Inläggav Trollmor » 2013-10-19 8:01:51

gadas skrev:
Frimodig skrev:Fast jag är en varm anhängare av att man skall betala tillbaka till plågoandar.
Frimodig
Jag med. Och det är väl så vi ska beskrivas, inte som kalla och otäcka människor (eftersom vi hämnas) utan som varma anhängare till de människor plågoandarna fortsätter plåga!?
Bra sagt!
Trollmor

Inläggav Kanin » 2013-10-19 8:38:06

gadas skrev:

Om du verkligen bryr dig om andra som plågas ska du inte hänge dig åt hämnd utan ägna dig åt rationella förebyggande insatser, annars är det bara en ursäkt för moraliskt tvivelaktigt handlande.

Det är skillnad på "eftersom du plågade mig ska jag se till att du får lida" och
"du plågade mig, men jag ska göra mitt bästa för att ingen annan ska behöva lida som jag"
Kanin

Anslöt: 2011-09-20

Inläggav plåtmonster » 2013-10-19 9:08:35

Kanin skrev:"du plågade mig, men jag ska göra mitt bästa för att ingen annan ska behöva lida som jag"

Rent krasst så innebär det att om samhället låter tillräckligt många bli plågade så ordnar någon annan problemet helt gratis.
plåtmonster

Inläggav Kanin » 2013-10-19 10:36:21

plåtmonster skrev:
Kanin skrev:"du plågade mig, men jag ska göra mitt bästa för att ingen annan ska behöva lida som jag"
Rent krasst så innebär det att om samhället låter tillräckligt många bli plågade så ordnar någon annan problemet helt gratis.

Det var en underlig logik. Jag har svårt att avgöra huruvida det var avsett som ett skämt eller inte.
Kanin

Anslöt: 2011-09-20

Inläggav Selen » 2013-10-21 0:54:48

Jag vill inte hämnas. Jag trodde att jag ville det men egentligen handlade det om att jag inte ville lida i tysthet. Det som är kränkande är inte hur jag blivit behandlad, jag kan faktiskt ta det, men att somliga anser att det inte hände, eller att jag ska glömma bort det och låtsas som att det inte hände. Det har jag vägrat att göra. Jag står upp för den jag är och vad som har hänt mig. Du kan inte ta det ifrån mig, för i så fall vinner dom, det blir ett erkännande att det jag utsattes för är okej.
Selen

Anslöt: 2013-05-09

Inläggav Trollmor » 2013-10-21 12:24:46

Mycket bra sagt! :D
Trollmor

Inläggav radix » 2013-10-21 12:33:58

Ja, +1
radix

Anslöt: 2012-05-22

Inläggav gadas » 2013-10-21 14:10:55

Den första (inte nödvändigtvis främsta) situation jag tänker på där jag skulle säga så är till den jag tänker ta bort ("avrätta" skulle en del säga, vilket jag inte tänker göra). Ungefär som att förklara (inte för att det behöver försvaras) att jag vill försäkra mig mot ett upprepande. Men också som ett slags erkännande av att det ändå är en människa som står där och som kan ha rätt att få veta (som tröst?) att det som kommer att hända är nödvändigt.
gadas

Anslöt: 2012-10-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in