Fulaste eller konstigaste namnen?
Fulaste namnen?
LILITH_ skrev:Blondine är iaf. ett märkligt val av namn. Det hette vissa av mina avlägsna släktingar på 1800-talet.
Haha, det var ju ganska coolt!
Fulaste namnen?
Har alltid tyckt att Magdalena är ett hiskeligt fult namn, likaså Roger, Edith och Judith
Fulaste namnen?
Vissa av de namnen som nämnts hitintills i tråden är ju helt otroligt fåniga. Vilka hänsynslösa föräldrar det finns!
Fulaste namnen?
Annétthe heter den moderata landstingspolitiker som nyss dömdes för miljonbedrägerier. Hur har hennes föräldrar tänkt att det ska uttalas?
Fulaste namnen?
HenrikE skrev:Annétthe heter den moderata landstingspolitiker som nyss dömdes för miljonbedrägerier. Hur har hennes föräldrar tänkt att det ska uttalas?
Tänkte jag också på, faktiskt. Jag får det till a-NEET-th (th som in "think"). Jag är en sådan som stör mig på när folk inte kan använda diakritiska tecken och skriver t.ex. Theresé, Helené eller Reneé.
Fulaste namnen?
En medlem på namnforumet där jag brukar hänga har döpt sin dotter till Caemlyn Sparow Gail och sin son till David Royce Huckleberry. Nu vill hon döpa nästa son till Gilead Jax Lamb!!!
Fulaste namnen?
Kahlokatt skrev:En medlem på namnforumet där jag brukar hänga har döpt sin dotter till Caemlyn Sparow Gail och sin son till David Royce Huckleberry. Nu vill hon döpa nästa son till Gilead Jax Lamb!!!
Dom var ju ganska bra tycker jag, men jag är ju knepig
Fulaste namnen?
HenrikE skrev:Annétthe heter den moderata landstingspolitiker som nyss dömdes för miljonbedrägerier. Hur har hennes föräldrar tänkt att det ska uttalas?
Förmodligen har hon kommit på stavningen själv i vuxen ålder för att framstå som speciell.
Fulaste namnen?
Jag går igenom tråden nu. Om mitt namn står med så blir det andra bullar för den medlemmen/de medlemmarna som nämner det.
Edit: Nu hade ni tur.
Edit: Nu hade ni tur.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Fulaste namnen?
earlydayminer skrev:Edit: Nu hade ni tur.
Nu blir man ju fan nyfiken, vad kan pojkslinkan heta?
Fulaste namnen?
antonius skrev:earlydayminer skrev:Edit: Nu hade ni tur.
Nu blir man ju fan nyfiken, vad kan pojkslinkan heta?
Jag är döpt efter krigare och statsmän.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Fulaste namnen?
Jag tänker ofta att den här tråden kan såra folk och bidra till mobbning. Men jag vill inte gå med pekpinnen heller. Envar får stå för sina inlägg. Jag står för mina.
Fulaste namnen?
Mortalis skrev:Kahlokatt skrev:Karl?
Oscar?
Louis?
Det kan vara Attila också
Jaa! Attila!
Fulaste namnen?
Filfund skrev:Glenn-Sölve.
Wow, den kombinationen har jag aldrig hört förr! Finns det någon som heter så?
Edit: Jag googlade det. Det finns ingen Glenn-Sölve i Sverige, däremot en Glenn-Kenny!
Fulaste namnen?
earlydayminer skrev:Jag är döpt efter krigare och statsmän.
Ah, Carl!!! så klart, din lilla luring
efter Karl XII och Carl Bildt, haha...
Fulaste namnen?
Tuttfotografen Bingo Rimér och medieprofilen Katrin Zytomierska (som f.ö. tycker att alla feta människor är äckliga och har skrivit en bok om det) har fått sin andra son. Han skall heta RAMBO.
Sedan tidigare har de en son som heter RINGO. Bingo har också en dotter från ett tidigare förhållande, Nova.
Ringo betyder äpple på japanska och Rambo är en äppelsort, men det finns nog inget samband där.
Hur som helst, hur mogen är man om man tycker att Ringo och Rambo är perfekta förnamn?
Robinson-Robban Andersson har f.ö. döpt sina ungar till Tiger och Chili. Suuuuck...
Skulle t.o.m. hellre välja Germund och Målfrid, det är åtminstone namn....
Sedan tidigare har de en son som heter RINGO. Bingo har också en dotter från ett tidigare förhållande, Nova.
Ringo betyder äpple på japanska och Rambo är en äppelsort, men det finns nog inget samband där.
Hur som helst, hur mogen är man om man tycker att Ringo och Rambo är perfekta förnamn?
Robinson-Robban Andersson har f.ö. döpt sina ungar till Tiger och Chili. Suuuuck...
Skulle t.o.m. hellre välja Germund och Målfrid, det är åtminstone namn....