Fotbolls-EM 2008
Aspkvinna skrev:Vägrar missa, grillad fixad mat gott sällskap och TV:n på högsta ljudnivå!!!
2 - 1 till Sverige!
Hmm, måste rusa iväg och fixa nåt bra tilltugg.
Jag brukar ha fel när jag tippar så jag tippar 2 - 1 till Spanien.
edit: förresten om man satsar pengar på att Spanien så vinner man ju hur det än går.
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 14:21:32, redigerad totalt 1 gång.
tahlia skrev:Det som förvånar mig är att svenskarna, år efter år, faktiskt tror att vi ska vinna. Oavsett om det gäller EM eller VM.
Är det omöjligt att vara sporttokig och realist?
Det är helt enkelt roligare att vara optimist än realist i dessa sammanhang.
Optimisten blir besviken först när Sverige åker ur. Realisten (pessimisten?) är besikven hela tiden...
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:21:32, redigerad totalt 1 gång.
Fotbollen får folk att bryta sig ur ett tåg, och springa över spåren!
http://sydsvenskan.se/malmo/article336084.ece
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:21:32, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Ett noll, noll ett noll. *lyssnar på adolphson falk*
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 14:21:32, redigerad totalt 1 gång.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Savanten Svante skrev:Fotbollen får folk att bryta sig ur ett tåg, och springa över spåren!
Nötter.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:21:32, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
WOW!
Nu trotsar vårt landslag de flesta kritikerna. Även sssssm.
Nu trotsar vårt landslag de flesta kritikerna. Även sssssm.
- earlydayminer
Karl skrev:Riktigt bra första halvlek av Sverige!
Åskan mullrar oroväckande här, går strömmen nu så får jag ett utbrott.
Hm, västkusten... Oj jäklar vilket väder ni har.
Det är på väg hitåt hoppas jag!
- earlydayminer
Fernando Torres, världens största barnrumpa.
Sådana fotbollspelare som går och slickar tårna på domarna avskyr jag verkligen.
Sådana fotbollspelare som går och slickar tårna på domarna avskyr jag verkligen.
- earlydayminer
Det här sög verkligen.
För mig så gick Sverige som vinnare ur den här matchen.
Siffrorna säger annat men inte just nu, inte idag.
För mig så gick Sverige som vinnare ur den här matchen.
- earlydayminer
earlydayminer skrev:För mig så gick Sverige som vinnare ur den här matchen.
Egentligen vann Zlatan.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
earlydayminer skrev:För mig så gick Sverige som vinnare ur den här matchen.
På vilket sätt då? För att vi klarade spela 35 minuter på andra halvlek utan att komma till avslut en enda gång? För att vi hade domaren med oss som borde dömt straff för Spanien? För att Zlatan turligt råkade få in en boll i mål? För att vi var fega och spelade på oavgjort?
Spanien vann naturligtvis högst välförtjänt.
Senast redigerad av Micke 2011-05-04 14:21:32, redigerad totalt 1 gång.
Surt sa räven.
Det är väl bara att erkänna att Zlatan gör skillnad, bra kämpat av Sverige dock.
Jag noterade det också, mycket gullande med domaren av Torres.
Det är väl bara att erkänna att Zlatan gör skillnad, bra kämpat av Sverige dock.
earlydayminer skrev:Fernando Torres, världens största barnrumpa.
Jag noterade det också, mycket gullande med domaren av Torres.
Micke skrev:earlydayminer skrev:För mig så gick Sverige som vinnare ur den här matchen.
På vilket sätt då? För att vi klarade spela 35 minuter på andra halvlek utan att komma till avslut en enda gång? För att vi hade domaren med oss som borde dömt straff för Spanien? För att Zlatan turligt råkade få in en boll i mål? För att vi var fega och spelade på oavgjort?
Naturligtvis inte.
Sverige hade ett grymt bra försvarsspel, att Elmander råkade knuffa en Spanjor får filmarnas land #2 helt enkelt ta. För att vi överraskade och satte människor på plats för en stund.
'Turligt'?
Alltså, såg du hur stadigt Zlatan stog? Han knuffade bort backen med sidan av knät han hade skadat och sköt på med vad han orka, mål!
De som hade tur var Spanien.
- earlydayminer
Micke skrev:...
Nja högst välförtjänt håller jag inte med om. Spanien har fler spelare av yttersta världsklass men jag tyckte Sverige stod upp bra idag. Men vi är beroende av Zlatan för att utmana de allra bästa lagen.
earlydayminer skrev:Micke skrev:earlydayminer skrev:För mig så gick Sverige som vinnare ur den här matchen.
Naturligtvis inte.
Sverige hade ett grymt bra försvarsspel, att Elmander råkade knuffa en Spanjor får filmarnas land #2 helt enkelt ta. För att vi överraskade och satte människor på plats för en stund.
'Turligt'?
Alltså, såg du hur stadigt Zlatan stog? Han knuffade bort backen med sidan av knät han hade skadat och sköt på med vad han orka, mål!
De som hade tur var Spanien.
Han gjorde det fint Zlatan men likväl krävdes det lite tur för att den skulle gå in och det hade han. Målvakten borde nog ha tagit den.
Visst hade vi bra försvarsspel men annars tycker jag nog att anfall är bästa försvar. Men det tyckte inte Svenska laget. Kanske orkade man inte anfalla? Jag vet inte men snyggt var det inte iaf.
Jag orkar inte diskutera det, vi har helt enkelt olika åsikter och jag avskyr diskussioner som ändå inte leder någonstans.
Jag fick nyss en déjà vu.
Usch.
Jag fick nyss en déjà vu.
Usch.
- earlydayminer
Karl skrev:Micke skrev:...
Nja högst välförtjänt håller jag inte med om. Spanien har fler spelare av yttersta världsklass men jag tyckte Sverige stod upp bra idag. Men vi är beroende av Zlatan för att utmana de allra bästa lagen.
Vi gjorde det bra som bara släppte in två mål. Det kunde ha blivit en riktig förnedring. Men det hade varit kul att se hur det hade utvecklat sig om vi behållit Zlatan i matchen.
earlydayminer skrev:Jag orkar inte diskutera det, vi har helt enkelt olika åsikter och jag avskyr diskussioner som ändå inte leder någonstans.
Det är helt okej att ha olika åsikter, inte minst angående något så oväsentligt som detta. Lägger man ihop personers olika åsikter så får man ofta en balanserad åsikt som resultat tror jag.
Återgå till Intressanta intressen