Vad har ni för erfarenhet av alternativterapi?
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Japp. Vi fick bla måla oss själva i form av hur vi kände oss. Måla vilka personer/varelser som fanns runtom en. Måla framtiden. Jag målade en bro över en brinnande sjö. Är väl det jag minns, var så länge sedan.Meejj skrev:Har någon provat bildterapi?
De kunde inte riktigt analysera mig heller. Jag har dålig fantasiförmåga.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Under min utredning för många år sedan fick jag vara några ggn på en terapiverkstad, man kunde snickra, måla, sy och dreja med lera osv. Där arbetade jag med lera, och så skulle man utrycka en ''känsla'' lite flummigt som sagt, men jag gjorde ett huvud på en gubbe som såg ut att vråla rätt ut. Och då vart det som fart på dem, det vart många frågor efter det, men jag sa bara att det känns som att jag bara vill skrika ut min ångest. Vet inte om jag tänkte på Edvard Muncks skriet, eller nåt...
Batman skrev:Precis, mitt i prick!
Det sorgliga är dock att folk fortfarande går på det och köper deras berättelser rakt av. Så fort orden "cancer" och "botad" finns i samma mening blir folk genast imponerade, trots att ett kritiskt tänkande är allt som krävs för att ta död på deras lilla bluff.
Min syster blev frisk från cancer . På ett sjukhus fickk hon behandling och blev opererat.
Hon var 21 år gammal . Hon hade hjärntumör.
Men jag tror inte på att alternativmedicin kan bota cancer.
Återgå till Aspergare och vården