Hemska saker du sagt till andra
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Skulle jag börja rada upp alla de "elaka" saker jag sagt genom åren skulle jag nog skriva för evigt. Inte för att det gör mig så mycket, har noll empati för hur mina kommentarer påverkar deras sinnen.
När jag skulle praktisera när jag fortfarande pluggade till sjuksköterska skulle jag vara på samma ställe som min bror hade varit på medan han pluggade till sjuksköterska (han lade också ner det efter ett par terminer). Han trivdes inte heller bra där. Första dagen frågade jag min huvudhandledare om hon kom ihåg honom och jag sa att han inte hade trivts bra där Nu i efterhand förstår jag vad han menade dock.
Gripandekylig: Uppskattar det. Jag tog avstånd från vänninan, jag talade aldrig mer med henne eftersom jag ansåg att jag blev orättvist behandlad.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag sa något mycket elakt till min pappas nya fru. Hon hade en son som tog livet av sig innan hon träffade min pappa. En gång bråkade jag med henne, på fyllan givetvis, o vräkte ur mig:
-Du ska sluta hacka på att du tycker allt jag gör är fel, för du kan ju inte ens ta hand om en riktig son..
Hon blev jätteledsen o min pappa skällde ut mig. Jag ångrar det oerhört mycket.
-Du ska sluta hacka på att du tycker allt jag gör är fel, för du kan ju inte ens ta hand om en riktig son..
Hon blev jätteledsen o min pappa skällde ut mig. Jag ångrar det oerhört mycket.
Oj då, Richard. Det är dessvärre sådant vi får ur oss när vi är pressade - med eller utan alkohol..
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Jag sa till en kvinna vars handikappade vuxna son bor tillsammans med henne att "det kanske är dags att klippa navelsträngen någon gång". Och att "även handikappade personer behöver vara ifrån sina mödrar för att ha en bra tillvaro". Hon blev så arg och ledsen på mig.
Jag kan inte säga det ''hemskaste'' som jag har sagt, men jag har sagt väldigt elaka saker, till exempel till min mamma. Saker som ''jag önskar att jag aldrig har blivit född'', ''men dra åt helvete jävla hora'', jag säger dock inte sådant nu och jag har haft en grov ångest för att jag har yttrat mig så. Jag blir helt vansinnig om jag bråkar med någon, och de inte lyssnar på vad jag säger, och pratar om någonting annat. Det hände idag, en vän ljög för mig och jag förstod inte varför och frågade henne hela tiden och påstod att hon ljög, men hon bortförklarade sig hela tiden och jag blev skitsur.
Jag kan inte kontrollera det. Bättre nu, men kan ändå inte så bra..
Jag kan inte kontrollera det. Bättre nu, men kan ändå inte så bra..
Återgå till Att leva som Aspergare