Tom skärm, ingen startmeny
13 inlägg
• Sida 1 av 1
Tom skärm, ingen startmeny
Detta händer mig då och då, senast idag. Väntar och väntar men möts bara av samma blå skräm. Inga ikoner på skrivbordet och framförallt ingen startmeny. Hur ska jag då kunna göra något?
Varför kan jag skriva här då? Jo, jag satte igång Aktivetetshanteraren. Hittade inte Firefox men däremot Internet Explorer. Så nu kan jag surfa men fortfarande ingen startmeny.
En positiv sak är att det nu går mindre trögt att surfa, eftersom inga andra program är igång.
Men varför går inte Startmenyn igång och hur gör jag för att få fram den?
Varför kan jag skriva här då? Jo, jag satte igång Aktivetetshanteraren. Hittade inte Firefox men däremot Internet Explorer. Så nu kan jag surfa men fortfarande ingen startmeny.
En positiv sak är att det nu går mindre trögt att surfa, eftersom inga andra program är igång.
Men varför går inte Startmenyn igång och hur gör jag för att få fram den?
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 14:20:44, redigerad totalt 1 gång.
1. Tag upp Aktivitetshanteraren
2. Välj Arkiv > Kör... eller vad det heter hos dig, jag har engelsk Windoze så hos mig heter det Task manager > New Task (Run...)
3. I fönstret skriv 'explorer' (utan fnuttar) och klicka OK.
4. Då bör startmenyn, aktivitetslisten, ikonerna m.m. gå igång (liksom en herrans massa andra program - datorn kanske blir segare direkt...)
/Barracuber
2. Välj Arkiv > Kör... eller vad det heter hos dig, jag har engelsk Windoze så hos mig heter det Task manager > New Task (Run...)
4. Då bör startmenyn, aktivitetslisten, ikonerna m.m. gå igång (liksom en herrans massa andra program - datorn kanske blir segare direkt...)
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 14:20:44, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
Frågan är varför ditt windows; explorer.exe, väljer att dö.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:20:44, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
earlydayminer skrev:Frågan är varför ditt windows; explorer.exe, väljer att dö.
Ungefär som att fråga "Är påven katolik?" eller "Är gädda en fisk?".
Skämt åsido jag tycker det felet händer ofta när Windoze strular av olika skäl, har själv haft det flera gånger.
Just i Aliens fall så vet jag att hon har haft elaka program på besök vilket väl egentligen säger allt.
/Barracuber
- barracuber
earlydayminer skrev:Frågan är varför ditt windows; explorer.exe, väljer att dö.
Inte bara det, Firefix brukar också "stöta på ett oväntat fel" och lägga av. Gärna mitt under betalande av räkningar när man nästan blivit klar.
barracuber skrev:1. Tag upp Aktivitetshanteraren
/Barracuber
Tack, nu är det igång igen.
Alien skrev:earlydayminer skrev:Frågan är varför ditt windows; explorer.exe, väljer att dö.
Inte bara det, Firefix brukar också "stöta på ett oväntat fel" och lägga av. Gärna mitt under betalande av räkningar när man nästan blivit klar.
Vilken nätbank kör du?
På min nätbank (Swedbank) betalar man en faktura i två steg: först sigillerar man bank/postgironumret, sedan sigillerar man (total)beloppet. Men om man bara gör första steget så finns de kvar i systemet nästa gång du loggar på.
Om din bank inte har detta får du väl avsluta varje faktura direkt (vilket säkert kan vara tungrott inser jag).
/Barracuber
- barracuber
Alien skrev:earlydayminer skrev:Frågan är varför ditt windows; explorer.exe, väljer att dö.
Fy fasiken så drygt.
Jag har själv ett problem, när jag ibland spelar upp videos på aftonbladets hemsida så får jag blåskärm. Det är riktigt häftigt.
Personligen tror jag det är hårddisken som bråkar med mig, varför den just lägger av när jag besöker aftonbladet är dock ännu ett mysterium.
Jag har mina spekulationer, men ingenting jag talar högt om förens jag är 100% säker.
Jäkla datorer.
Men det är väl som barracuber citera.
William Arthur Ward skrev:“The pessimist complains about the wind;
the optimist expects it to change;
the realist adjusts the sails.”
Dags för en ny hårddisk. Lycka till med ditt Windows.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 14:20:44, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Detta händer mig då och då, senast idag. Väntar och väntar men möts bara av samma blå skräm. Inga ikoner på skrivbordet och framförallt ingen startmeny. Hur ska jag då kunna göra något?
Snälla , vem kan hjälpa mig ? Jag har problem med datorn.
Senast redigerad av hammar 2011-05-04 14:20:44, redigerad totalt 1 gång.
Vad står det för felmeddelande i blåskärmen?
Det vettiga alltså. 0x?????
Övrig text kan du skita i om det inte står något filnamn förmodligen.
*edit. med blå skärm menar du förmodligen inget "skal". Gör som Barracuder förklarade till Alien och starta "explorer.exe"
Det vettiga alltså. 0x?????
Övrig text kan du skita i om det inte står något filnamn förmodligen.
*edit. med blå skärm menar du förmodligen inget "skal". Gör som Barracuder förklarade till Alien och starta "explorer.exe"
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:20:44, redigerad totalt 1 gång.
@hammar
Har du gjort detta:
4. Då bör startmenyn, aktivitetslisten, ikonerna m.m. gå igång
Har du gjort detta:
4. Då bör startmenyn, aktivitetslisten, ikonerna m.m. gå igång
- barracuber
hammar skrev:Detta händer mig då och då, senast idag. Väntar och väntar men möts bara av samma blå skräm. Inga ikoner på skrivbordet och framförallt ingen startmeny. Hur ska jag då kunna göra något?
Du har ord för ord samma problem som Alien i öppningsinlägget?
Vänligen använd citeringsknappen och sluta dessutom PM:a slumpvisa medlemmar samma text.